databaser i php
Fra : Brian Tingholm

Dato : 29-03-03 16:36

Hej gruppe

hvordan arbejder jeg med databaser i php ??
opertte forbindelse til mdb
hente fra mdb
ændre i mdb
oprette i mdb
slette i mdb

--
Hilsen Brian Tingholm

PS. Hvis du bruger hotmail eller yahoo mail, kan du ikke svare på denne mail
da jeg blokerer disse udbydere. Brug i stedet Kontaktformularene på
www.tingholm.com

Fra : Aksel Spandet

Dato : 29-03-03 17:06

Hej!

Tag et kig her... http://www.webcafe.dk/artikler/php/ (Nederst på siden
under Php & Mysql)

Der står alt om hvordan du bruge mysql sammen med php...

Mvh
Aksel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-03-03 10:47

Jonas Koch Bentzen wrote:
> http://pear.php.net/manual/en/core.db.tut_dsn.php
> http://pear.php.net/manual/en/core.db.tut_connect.php

Ja - det er meget godt, men (correct me if I'm wrong here) det kræver
at man har snitterne nede i sin egen server, eller har en host som er
villig til at installere moduler på sin webserver når man ber om det
ikke?

Noget andet er at pear-dokumentationen er ret træls skrevet med et
synspunkt om at "man da bruger *nix og ved hvad fx 'The manager is
comparable to Debian's "apt-get"' betyder.

Jeg har efterhånden læst en del doks på engelsk, men der er altså
adskillige sider på pear-doks som hægter mig af, eller blot fortæller
mig at det vist er for folk med egen server - også i
introduction-delen.

Jeg skriver primært det her for at gøre opmærksom på at pear har et
par mangler i sin tilgængelighed.

venligst

Jesper Brunnholm

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-03-03 09:45

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> at man har snitterne nede i sin egen server, eller har en host som er
> villig til at installere moduler på sin webserver når man ber om det

PEAR DB er installeret som standard på alle nyere PHP-installationer,
med mindre systemadministratoren særskilt har fravalgt det.

Du behøver altså ikke at installere og downloade DB.php. Den (og dens
tilhørende filer) findes i /usr/local/lib/php på Linux-/Unix-systemer og
et eller andet sted på Windows-systemer.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-03-03 22:33

http://pear.php.net/manual/en/core.db.tut_fetch.php

> ændre i mdb
> oprette i mdb
> slette i mdb

http://pear.php.net/manual/en/core.db.tut_query.php

De nævnte eksempler bruger ret meget kode på fejlhåndtering, så her er
en lille beskrivelse af, hvordan man får god fejlhåndtering uden at
bruge masser af kode på det:

http://www.evolt.org/article/Abstract_PHP_s_database_code_with_PEAR_DB/17/21927/index.html#comment32658