Udgående postserver under rejser
Fra : Lars Kalsen

Dato : 30-03-03 10:08

Hej alle i kloge,

Jeg har et problem. Når jeg rejser og kobler min laptop op til Internet på
en ADSL-forbindelse fra en Internet udbyder, der ikke er min egen, så kan
jeg ikke bruge min egen Internet Udbyders udgående postserver.

Jeg troede det var sådant, at når jeg i Outlook Express satte kryds i "Min
server kræver godkendelse" (under udgående postserver) og så tastede
adgangsoplysningerne ind, ja så kunne jeg bruge den udgående server uanset
hvor jeg befandt mig.

Er der nogen der ved hvorfor Internet Udbyderne ikke tillader dette. Jeg
betaler trods alt mit abonnement til dem - og da mit postprogram er sat op
logge ind med min konto, kan jeg jo ikke "snyde" dem. Det er egentlig en
dårlig service de tilbyder og som de burde ændre nu hvor flere og flere som
mig kobler op under vores rejser.

Alle kommentarer er velkomne - også hvis jeg tager fejl, og det ikke er som
jeg beskriver.

Mvh Lars Kalsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-03-03 10:31

"Lars Kalsen" <mlh@mail.tts.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> server kræver godkendelse" (under udgående postserver) og så tastede
> adgangsoplysningerne ind, ja så kunne jeg bruge den udgående server

Kun hvis udbyderen har en asmtp-server, hvilken udbyder har du?

Du vælger jo selv din udbyder

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-03 10:46

Lars Kalsen skrev:

>Jeg har et problem. Når jeg rejser og kobler min laptop op til Internet på
>en ADSL-forbindelse fra en Internet udbyder, der ikke er min egen, så kan
>jeg ikke bruge min egen Internet Udbyders udgående postserver.

Hvorfor kan du ikke bruge den der er knyttet til opkoblingen?

--
Bertel

Fra : Lars Kalsen

Dato : 30-03-03 14:42

Hej,

Jeg har gravet lidt i det. TDC tilbyder en asmtp server, se:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=35942&dogtag=tdco-mo-mi-ro

Er der nogen der ved om andre Internet Udbydere tilbyder den samme tjenerste
?.

Mvh Lars Kalsen

Fra : Henrik Bo Hansen

Dato : 30-03-03 20:04

> Er der nogen der ved om andre Internet Udbydere tilbyder den samme
tjenerste
> ?.

UNI2 og deres Global-Dial up har også Roaming....

http://www.uni2.dk/194191F5-C8A0-4296-82CA-C7282CF93419.W5Doc

/Henrik

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-04-03 06:53

Lars Kalsen skrev Søndag den 30. marts 2003 11:08 i
dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> Internet på en ADSL-forbindelse fra en Internet udbyder, der ikke er
> min egen, så kan jeg ikke bruge min egen Internet Udbyders udgående

Fordi du så ikke er kunde hos "din egen" ISP, men hos den ISP du kobler
op hos. Du kan sætte din egen mailserver op på din laptop, så har du
ikke det problem.

Ivar Madsen

Fra : kc

Dato : 03-04-03 09:20

Jeg kender desværre ikke andre internetudbydere, der tilbyder denne service.

Måske skyldes det, at udbyderne helst ser, at man benytter netop deres
opkaldstjeneste og betaler minuttakst hos dem (det gælder især
gratis-abonnementer). Eller måske ønsker de at
sikre sig mod spammere på bedst mulig vis.

Der findes dog mange tjenster på nettet som tilbyder en smtp-server, der kan
benyttes, uanset at man ikke bruger en bestemt opkaldsforbindelse.

Hvis du har et webhotel, vil servicen ofte være inkluderet (alternativt kan
du aftale det med webhoteludbyderen i de fleste tilfælde).

Opretter du en konto hos softhome.net eller gmx.de får du også mulighed for
at benytte en sådan smtp-server.

kc

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-04-03 09:54

"kc" <a@a.invalid> writes:

> [...]
>gratis-abonnementer). Eller måske ønsker de at
>sikre sig mod spammere på bedst mulig vis.

Dovenskaben længe leve.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 03-04-03 15:27

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Klaus Ellegaard
<klaus@ellegaard.dk> mumbled in news:b6gsqg$h0d$1@katie.ellegaard.dk:

Ikke for at starte en ny flamewar, men der er andre måder at
sikre mod spam (fra andre end udbyderens kunder), end at blokere
for afsendelse af mails fra andet end udbyderens eget netværk.

> Dovenskaben længe leve.

Det er vel det du mener?

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-04-03 16:41

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> writes:

> [...]
>sikre mod spam (fra andre end udbyderens kunder), end at blokere
>for afsendelse af mails fra andet end udbyderens eget netværk.

Jep - det kræver mindst muligt arbejde fra ISPens side blot at
lade direkte opkoblede kunder (som de eneste) benytte serveren.
Samtidig er det en sikkerhed for, at man aldrig kommer i den
situation, at en kundes login-oplysninger misbruges af en spammer.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 12-04-03 19:35

Lars Kalsen wrote:
> [...]
> en ADSL-forbindelse fra en Internet udbyder, der ikke er min egen, så kan
> jeg ikke bruge min egen Internet Udbyders udgående postserver.

Hvorfor ikke bare bruge en webmail til at klare dette problem.

Vi har laver en sådan løsning som gøre det muligt at tilgå mail og sende
mail via denne, men det kræver et gyldig logon og password