returret
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-03-03 11:58

Hejsa

Jeg har købt et Digital kamera, dagen efter finder jeg så ud af jeg kan få
det i en anden butik 1100 kr billigere, da jeg så går ned og snakker med
butiiken om at tage kameraet retur eller lave en anden pris på det siger de
der er ingen retur ret på det, kan det passe ?

vare var ikke en udsalgs vare, og der blev ikke gjordt opmærksom på at det
ikke kunne returneres ved købet

det skal lige siges det er ikke online butikker nogle af dem

Mvh Jesper

Fra : Mr K.

Dato : 29-03-03 12:05

"Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> der er ingen retur ret på det, kan det passe ?

Du har aldrig returret - medmindre du er blevet det lovet eller der er fejl
ved det købte. Noget andet er så at de fleste butikker har et afslappet
forhold til returretten.

Venlig hilsen
Mr. K.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-03-03 12:30

> [...]
fejl
> ved det købte. Noget andet er så at de fleste butikker har et afslappet

OK, det var ærgeligt, men hva, så må jeg kigge mig bedere for næste gang

Mvh Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-03-03 21:52

> fejl
>
> OK, det var ærgeligt, men hva, så må jeg kigge mig bedere for næste gang

Jeg har lige sakset lidt fra deres side

------

Returret
CLICK giver dig fuld returret på alle foto- og videoprodukter over kr.
1.000,- inden for 14 dage i den butik, hvor varen er købt. Varen skal være
ubrugt og i ubeskadiget originalemballage incl. brugsanvisninger m.v. Husk
altid bon.

Prisgaranti
Har du købt et foto- eller videoprodukt til over kr. 1.000,- hos CLICK og
ser præcis samme vare annonceret billigere i en anden forretning i
lokalområdet inden 14 dage fra dit køb, refunderer vi naturligvis
differencen. Garantien dækker ikke konkurrenters slagvarer, køtilbud o.lign.
Husk dokumentation og bon. Gælder ikke for priser fra Internetbutikker og
digitale produkter.

--------

er returret lig med pengende tilbage, eller evt bare et tilgode bevis ?

Mvh Jesper

Fra : Henning Makholm

Dato : 29-03-03 22:09

Scripsit "Jesper Pedersen" <duval@FJERNDETTEgrov.dk>

> Jeg har lige sakset lidt fra deres side

> Returret
> CLICK giver dig fuld returret på alle foto- og videoprodukter over kr.
> 1.000,- inden for 14 dage i den butik, hvor varen er købt.

Det må du kunne henholde dig til. (Med mindre det er noget de først er
begyndt at reklamere med efter dit køb).

> Varen skal være ubrugt og i ubeskadiget originalemballage
> incl. brugsanvisninger m.v. Husk altid bon.

Kan der være tale om at de mener at kameraet er brugt eller emballagen
beskadiget?

> [...]
> Husk dokumentation og bon. Gælder ikke for priser fra Internetbutikker og

Disse begrænsningerne om slagvarer m.v. synes kun at gælde
"prisgarantien". Så du bør kunne opnå samme resultat (for dig) ved at
udnytte returretten (som ikke kræver at du forklarer *hvorfor* du vil
hæve købet) og gå til den anden butik bagefter.

> er returret lig med pengende tilbage, eller evt bare et tilgode bevis ?

Hvis ikke der er skrevet andet, må "returret" betyde ret til at hæve
købet og få pengene tilbage.

--
Henning Makholm "Y'know, I don't want to seem like one of those
hackneyed Jews that you see in heartwarming movies.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-03-03 23:45

> Kan der være tale om at de mener at kameraet er brugt eller emballagen
> beskadiget?

Varen er pakket ind som gave, og er det stadig, har ikke været åben endnu

> [...]
> udnytte returretten (som ikke kræver at du forklarer *hvorfor* du vil
> hæve købet) og gå til den anden butik bagefter.

DVS der kan ikke kræves forklaring på hvorfor man ønsker at bruge
returretten

> Hvis ikke der er skrevet andet, må "returret" betyde ret til at hæve
> købet og få pengene tilbage.

Mvh Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-03 00:08

Jesper Pedersen skrev:

>DVS der kan ikke kræves forklaring på hvorfor man ønsker at bruge
>returretten

Nej. Forretningen kunne godt have forlangt at de fik en
forklaring fordi den returret de tilbyder, er frivillig. Men når
det ikke er beskrevet i deres materiale, kan de ikke komme
bagefter og kræve det.

Hvis varen f.eks. har en grov mangel og man derfor ønsker at hæve
købet, så returnerer man ikke varen (i juridisk forstand). Man
hæver købet. Det kræver naturligvis en forklaring (om mangelen).

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-03-03 13:41

Jesper Pedersen skrev:

>butiiken om at tage kameraet retur eller lave en anden pris på det siger de
>der er ingen retur ret på det, kan det passe ?

Ja, ved butikshandel er der ingen returret som udgangspunkt.

>vare var ikke en udsalgs vare, og der blev ikke gjordt opmærksom på at det
>ikke kunne returneres ved købet

Det er heller ikke nødvendigt for dem at gøre opmærksom på.

--
Bertel