Fusk med aldi pc er
Fra : Salle \(8700\)

Dato : 28-03-03 22:46

se www.edbpriser.dk

salle

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-03-03 22:50

On Fri, 28 Mar 2003 22:45:54 +0100, "Salle \(8700\)"
<salomonsenFJERN@tdcadsl.dk> wrote:

>se www.edbpriser.dk

Kunne du være lidt mere præcis?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 28-03-03 22:56

prøv at se pt. 3 under nyheder på www.edbpriser.dk

salle

Fra : ThomasT

Dato : 28-03-03 23:02

Under nyheder.

ThomasT

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-03-03 23:09

On Fri, 28 Mar 2003 23:02:00 +0100, "ThomasT"
<FJERN_DETTEthth@teliamail.dk> wrote:

>Under nyheder

Tak til alle for henvisningen. Det er naturligvis noget forbasket
sjusk, som ikke bør forekomme, af flere grunde. Alligevel ser det for
mig ud til, at man får et rigtig godt produkt.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-03-03 23:56

> [...]

> sjusk, som ikke bør forekomme, af flere grunde. Alligevel ser det for
> mig ud til, at man får et rigtig godt produkt.

Der er ikke tale om fusk men derimod om en fejlagtig overskrift fra
PCWorld/EDBPriser.

I artiklen står der følgende:

"Rent ydelsesmæssigt ligger kortet mellem Radeon 9500 og 9700, og
derfor blev det besluttet at kalde grafikkortet for Radeon 9600TX.
Beslutningen om at anvende dette navn blev angiveligt taget af ATI og
Medion i fællesskab"

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4170

At køberne så tror, at de får et kort med ATIs 9600 GPU er måske lidt
uheldigt. På den anden side er der noget, der tyder på, at 9500 GPUen
rent faktisk er bedre end 9600.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-03-03 12:40

> At køberne så tror, at de får et kort med ATIs 9600 GPU er måske lidt
> uheldigt. På den anden side er der noget, der tyder på, at 9500 GPUen
> rent faktisk er bedre end 9600.

Du glemmer en vigtigt ting:

"Ifølge ATI har grafikchippen en højere clockfrekvens, end det normalt
er tilfældet på grafikkort med Radeon 9500 Pro."

Der er ikke forklaret, hvordan den højere clockfrekvens er blevet
etableret. Sandsynligvis har de bare skruet op for GPU-frekvensen (evt.
også ram-frekvensen) og ikke tilføjet bedre køling. Det kan næsten en
hver idiot jo finde ud af, at gøre med et Radeon 9500 Pro grafikkort og
kortet burde derfor sælges som et præoverclocket Radeon 9500 Pro, da
muligheden for at overclocke det yderligere er minimal.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-03-03 12:53

"Henrik" <noemail@noemail.com> skrev:

> Du glemmer en vigtigt ting:

Det ved jeg ikke om jeg gør.

> [...]
> Pro grafikkort og kortet burde derfor sælges som et præoverclocket
> Radeon 9500 Pro, da muligheden for at overclocke det yderligere er

Tjo men er det fusk, at der fås et kort, der formentligt er bedre end
de kommende 9600 kort?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-03-03 13:07

> Det ved jeg ikke om jeg gør.

Vær nu flink og sig ja, please

> Tjo men er det fusk, at der fås et kort, der formentligt er bedre end
> de kommende 9600 kort?

Ja, under den forudsætning, at de blot har sat clockfrekvensen op og
intet andet. Jeg vil føle mig meget snydt, hvis jeg betalte ekstra for
et grafikkort, hvis eneste hemmeligholdte force var en operation, der
tager ca. 5 sek. at udføre med fx powerstrip eller et andet
overclockningsprogram. Og med garanti er et kommende overclocket 9600
kort langt fra bedre end et overclocket 9600 TX.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-03-03 13:59

> [...]

> et andet overclockningsprogram. Og med garanti er et kommende
> overclocket 9600 kort langt fra bedre end et overclocket 9600 TX.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med det sidste. Mener du, at
et overclocket 9600 kort vil være bedre end et 9600TX kort (overclocket
9500)?

Såvidt jeg ved er antallet af pipelines halveret på 9600 i forhold til
på 9500, hvilket giver en lavere fillrate. Ud fra det kan man
argumentere, at køber faktisk har fået en bedre vare end annonceret.

Men jeg kan godt følge dig i, at hvis man forventer gode
overclockningsmuligheder så kan man formentligt godt føle sig snydt.
Men køber overclockere hardware i ALDI?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-03-03 14:25

Morten Bjergstrøm wrote:

> Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med det sidste. Mener du, at
> et overclocket 9600 kort vil være bedre end et 9600TX kort
> (overclocket 9500)?

Ja, idet 9600TX (overclocket 9500) næppe vil kunne overclockes mere end
nogle få mhz, da den jo i forvejen er overclocket.

> Såvidt jeg ved er antallet af pipelines halveret på 9600 i forhold til
> på 9500, hvilket giver en lavere fillrate. Ud fra det kan man
> argumentere, at køber faktisk har fået en bedre vare end annonceret.

Men vel ikke lavere end 9500, fordi så begynder det først blive en
underlig navngivning

> Men jeg kan godt følge dig i, at hvis man forventer gode
> overclockningsmuligheder så kan man formentligt godt føle sig snydt.

Ja, man vil føle sig snydt, hvis man er vant til at overclocke.

> Men køber overclockere hardware i ALDI?

Godt spørgsmål. Jeg vil tro, at der findes flere kunder hos Aldi end
Fona, Merlin osv., fordi Aldis kunder går meget højt op i at kunne spare
penge, hvilket bl.a. er et formålene med overclocking. Derimod har Fona,
Merlin osv. de kunder, der er interesseret i at få noget, der virker med
det samme og hvor kunden skal justere så lidt som muligt og prisens
størrelse har mindre at sige. Dem, der overclocker mest, er utvivlsomt
dem, som handler over nettet.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-03-03 14:29

> Men vel ikke lavere end 9500, fordi så begynder det først blive en
> underlig navngivning

Det er der ganske stærke forlydender om. Om de så er rigtige skal jeg
ikke kunne sige.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-03-03 14:42

Morten Bjergstrøm wrote:

> Det er der ganske stærke forlydender om. Om de så er rigtige skal jeg
> ikke kunne sige.

Nu er det mig, der vrøvler lidt. Der er jo intet galt i, at et
grafikkort med betegnelsen pro (9500 pro) er bedre end den næste i
serien uden betegnelsen pro.

Fra : Henrik

Dato : 29-03-03 19:43

Henrik wrote:

> Nu er det mig, der vrøvler lidt.

Forkert formuleret, da det ikke var min mening at antyde, at du havde
vrøvlet.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-03-03 17:24

Henrik wrote:

> [...]
> kortet burde derfor sælges som et præoverclocket Radeon 9500 Pro, da
> muligheden for at overclocke det yderligere er minimal.

Du glemmer en anden vigtig ting:

At kunne overclocke hardware (stabilt) er på ingen måde garanteret.
Selv om det grafikkort er "overclocket" så har man garanti på at det
skal være stabilt ved den hastighed - det har man ikke hvis man selv
køber et Radeon 9500 Pro og overclocker det.

Fra : Henrik

Dato : 29-03-03 19:47

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> [...]
> skal være stabilt ved den hastighed - det har man ikke hvis man selv
> køber et Radeon 9500 Pro og overclocker det.

For mig er denne forskel ubetydelig, men jeg kan godt se dit argument.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 28-03-03 23:00

> Kunne du være lidt mere præcis?

http://www.pcworld.dk//edbpriser.asp?Mode=2&ArticleID=4170

// Troels

Fra : Th Frydensberg

Dato : 28-03-03 23:45

"Salle (8700)" wrote:

Så må alle der har købt jo se at få rettet fejlen,
eller retunere varen .
mv th

Fra : Th Frydensberg

Dato : 28-03-03 23:48

"Salle (8700)" wrote:
http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/pc_notebook/29981/
jeg kan ikke se det har noget på sig !!!!

Fra : Jens Trojahn

Dato : 29-03-03 04:42

Det er da dumt at kritisere det når man rent faktisk får et bedre
grafikkort.
De skriver jo sidste i artiklen at kortet rent ydelsesmæssigt er bedre end
9600tx.

Så hvad klager folk over...?

Fra : ct

Dato : 29-03-03 09:16

> Så hvad klager folk over...?

ATI bruger bare samme 'logik' som Nvidia med deres 4200, 4400 og 4600.....og
så et 4800, der jo er et nyt 4400

Fra : Peter Pan

Dato : 29-03-03 23:09

"ct" <no@way.se> wrote in message

> ATI bruger bare samme 'logik' som Nvidia med deres 4200, 4400 og
4600.....og
> så et 4800, der jo er et nyt 4400

Ja logik i produktnavne skal man lede længe efter nutildags.

Iøvrigt så er det eneste fusk i denne sag om Aldi pc'eren at man kan hente
den i tyskland, få en 160 GB harddisk istedet for en 120 GB, og samtidig
spare ca. 1200 kroner. Det skulle være nok til at betale køreturen....og så
kunne man jo tage et par liter alcohol med når man nu aligevel var
dernede....

Mvh
Anders

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-03-03 23:40

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev:

> [...]
> GB, og samtidig spare ca. 1200 kroner. Det skulle være nok til at
> betale køreturen....og så kunne man jo tage et par liter alcohol

Men så får du tysk tastatur og tysk software.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Calle.

Dato : 29-03-03 23:42

Peter Pan wrote:
> [...]
> samtidig spare ca. 1200 kroner. Det skulle være nok til at betale
> køreturen....og så kunne man jo tage et par liter alcohol med når man

Ja, men så kan du også sige farvel til at softwaren/tastaturet, som er
på tysk.
Hvem kan f.eks. vænne sig til ALT-D (Datei) istedet for ALT-F (Filer)
Hvis du er ligeglad med software, kan du sikkert få tilsvarende
herhjemme, til samme pris.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Malcolm_X

Dato : 31-03-03 19:29

Softwaren er da ikke noget problem da du kontakter den dansk support
afdeling og for tilsendt de danske medion XP cder da du jo har licensen
iorden. og tasterturet er jo vel alligevel skod og et nyt og bedre koster
vel ikke meget,.