Total nybegynder
Fra : Jens Svensson

Dato : 28-03-03 20:58

jeg er totalt helt splint ny i det her med PHP aner ikke hvad jeg skal hente
og installere på min comp.
Jeg vil gerne have en booking kalender på min hjemmeside som jeg selv
redigerer i og folk så kan søge på en ledig dato, Hvad skal jeg bruge og
hente ???
Nogen der vil tage sig tid til at hjælpe mig igennem dette her.

--
V.H. Jens Svensson
Tlf: 62 26 27 54

http://festmusikerlisten.dk/
Denne mail er virus scannet med Norton Antivirus

Fra : Mads Jensen

Dato : 28-03-03 21:06

Hej

> [...]
> hente ???
> Nogen der vil tage sig tid til at hjælpe mig igennem dette her.

1) Start med at hente Apache 1.3.** og ikke 2'eren. http://www.apache.org
2) Derefter henter du PHP fra http://dk.php.net/
3) Download evt. mySQL, en god database til PHP, og *mange* scripts bruger
den.
4) Færdige scripts findes her: www.sourgeforce.com samt
www.hotscripts.com/PHP/

Der er utroligt mange artikler, der guider folk igennem installation med
disse tre ting.
Et godt sted er www.webcafe.dk/ Et sted på engelsk, der også er nyttigt er
www.phpbuilder.org
der er mange nyttige artikler og lign.