Diskrimination?
Fra : ml

Dato : 28-03-03 18:44

Er det tilladt for f.eks. et discotek at kræve entré af mænd og ikke af
piger? Hvad med f.eks. datingbureauer?
--
ml

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-03-03 00:08

"ml" <spoerg@mig.dk> skrev i en meddelelse news:b621lt$fk$1@sunsite.dk...

> Er det tilladt for f.eks. et discotek at kræve entré af mænd og ikke af
> piger? Hvad med f.eks. datingbureauer?

Aner ikke om det er tilladt, lige beretigelse for mænd der er undertrykte af
kvinder er ikke noget der findes mange love om tror jeg.
Ved fra min tid som DJ at hvis du har kvinderne i dit disco, kommer mændene
automatik, og det er dem der bruger pengene.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : NoTrabajo

Dato : 29-03-03 17:16

"ml" <spoerg@mig.dk> skrev i en meddelelse news:b621lt$fk$1@sunsite.dk

> Er det tilladt for f.eks. et discotek at kræve entré af mænd og ikke af
> piger? Hvad med f.eks. datingbureauer?

Ja da. Diskrimination, hvor muhamedanere og kvinder stilles bedre, kan du være
sikker på altid er tilladt. Det hedder ikke diskrimination, men »positiv
særbehandling«.

Det kan godt være at ovenstående ikke er direkte udtrykt i nogen lov, men
"magthaverne" og "eliten", vil altid tolke reglerne på den måde.

NoTrabajo

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-03-03 23:02

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Det kan godt være at ovenstående ikke er direkte udtrykt i nogen lov, men
> "magthaverne" og "eliten", vil altid tolke reglerne på den måde.

Og det kan du naturligvis dokumentere?
Eller er det bare det sædvanlig sure ammestuesnak uden hold i virkeligheden?

/Per

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-03-03 08:10

"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in message

> Og det kan du naturligvis dokumentere?

Nej, det er jo ikke sådan lige at dokumentere. Konklusionen kommer af mange
års »følgen med i samfundet«. Hvis jeg lige skal nævne noget, så er det
Frederiksberg Svømmehal, der havde en speciel åbningstid, hvor kun
muhamedanerkvinder med børn havde adgang. Der sker heller aldrig noget, hvis
diskoteker m.v. giver fri adgang til kvinder.

Hvor ofte har vi ikke hørt, at hvis to ansøgere er lige kvalificerede til en
stilling, så skal man vælge kvinden.

> Eller er det bare det sædvanlig sure ammestuesnak uden hold i virkeligheden?

Jeg ved godt at der er mange, der ikke kan lide mig for min evne til at se
tingene klart, og drage logiske konklusioner af det jeg ser og oplever.

NoTrabajo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-03-03 14:53

> Hvis jeg lige skal nævne noget, så er det
> Frederiksberg Svømmehal, der havde en speciel åbningstid, hvor kun
> muhamedanerkvinder med børn havde adgang.

Hvilket var uden for normale åbningstid og fordi en privat havde
lejet svømmehallen med det bestemte formål.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-03-03 17:00

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> wrote in

> Hvilket var uden for normale åbningstid og fordi en privat havde
> lejet svømmehallen med det bestemte formål.

Det var nu vist kommunen der betalte men ellers var det vist sådan.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-03-03 20:31

"Martin Schultz" <di020172@NO.SPAM.diku.dk> skrev i en meddelelse

> Det var nu vist kommunen der betalte men ellers var det vist sådan.

Betyder det at man kalder kommunen »privat«, når det offentlige ønsker at
diskriminere mod danskerne?

NoTrabajo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-03-03 19:43

NoTrabajo skrev:

>Betyder det at man kalder kommunen »privat«, når det offentlige ønsker at
>diskriminere mod danskerne?

I privatskoler er ca. 85% betalt af det offentlige. Det betyder
ikke at det er kommuneskoler.

Og stig så ned af det gamle øg som du har trukket af stalden.

--
Bertel

Fra : Morten DH

Dato : 30-03-03 10:42

"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> Og det kan du naturligvis dokumentere?
> Eller er det bare det sædvanlig sure ammestuesnak uden hold i
virkeligheden?

Hmm hvad med den der om at udlejningsejendomme skal allokere en hvis
procentdel til flygtninge? Jeg ved godt det er for at forhindre det modsatte
sker; men ikke detstomindre er det positiv særbehandling...

Alle offentlige stillingsopslag opfordrer personer med anden etnisk baggrund
til at søge stillingen osv. der er mange små eksempler på den slags rundt
omkring....

Hvad der så er den rigtige måde at klare integrationen osv på er heldigvis
OT her

Fra : Rune Manscher

Dato : 01-04-03 09:37

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message

> Alle offentlige stillingsopslag opfordrer personer med anden etnisk baggrund
> til at søge stillingen osv. der er mange små eksempler på den slags rundt
> omkring....

De stillingsopslag (i hvert fald dem jeg har set) opfordrer alle til at søge,
uanset etnisk baggrund. Der er da en stor forskel.

*Rune

Fra : ml

Dato : 31-03-03 23:27

"ml" <spoerg@mig.dk> wrote in message news:b621lt$fk$1@sunsite.dk...

> Er det tilladt for f.eks. et discotek at kræve entré af mænd og ikke af
> piger? Hvad med f.eks. datingbureauer?

Jeg gentager lige mit spørgsmål her.

Jeg har fået flere svar (og tak for dem) men ingen juridiske. Er der slet
ikke nogen der ved noget om emnet?

Jeg har søgt på google, men fandt ikke nogle svar.
--
ml

Fra : NoTrabajo

Dato : 01-04-03 08:44

"ml" <spoerg@mig.dk> skrev i en meddelelse news:b6afam$14r$1@sunsite.dk

> Jeg gentager lige mit spørgsmål her.

> Jeg har fået flere svar (og tak for dem) men ingen juridiske. Er der slet
> ikke nogen der ved noget om emnet?

> Jeg har søgt på google, men fandt ikke nogle svar.

Problemet er nok, at mit svar i news:b64gui$b33$5@sunsite.dk er det der kommer
tættest på virkelighedens verden, og det er der ingen af "juristerne" der kan
lide at indrømme.

NoTrabajo

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-04-03 09:10

> [...]
kommer
> tættest på virkelighedens verden, og det er der ingen af "juristerne" der

ÅH jeg havde helt glemt det indlæg.

Hvordan går det med dokumentationen af dine påstande? (jeg kan umiddelbart
kun finde tågesnak og 'jeg hørt om engang... her i tråden, men er der noget
jeg har overset?)
Eller for den sags skyld den nye påstand i dette indlæg?

/Per

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-04-03 09:08

"ml" <spoerg@mig.dk> wrote in message news:b6afam$14r$1@sunsite.dk...

> Jeg gentager lige mit spørgsmål her.
>
> Jeg har fået flere svar (og tak for dem) men ingen juridiske. Er der slet
> ikke nogen der ved noget om emnet?

Jeg kender ikke til nogen lov der forbyder det.
Der er en lov om ligeberettigelse (mænd/kvinder) på arbejdsmarkedet som
dækker ansættelsesforhold, og der er en lov om forbud mod forskelsbehandling
indenfor erhverv eller almennyttig virksomhed, som forbyder
forskelsbehandling pga. bestemte kriterier (race, hudfarve, national eller
etnisk oprindelse, tro og seksuelle orientering). Den dækker altså ikke køn.

Men jeg tør ikke lægge hovedet på blokken på at der ikke findes andre love,
som forbyder denne forskelsbehnadling.

/Per