Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Flytning af Pensionsopsparing
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 18:09

Kan man få flyttet sin pensionsopsparing til sin bank?

Og kan man få den sat ind på sin kassekredit, på en sådan måde at det
godt nok ikke er muligt at hæve pensionen, men at den til gengæld
forhindrer at man får ågerrenter af kassekreditten ?

Det synes jeg nemlig ville være helt kanon !

mvh Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-03 18:11

Undskyld, jeg mente selvfølgelig pfa-pensionsopsparing

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-03-03 19:03

Jørgen Gårdsted Jørgensen wrote:

> Kan man få flyttet sin pensionsopsparing til sin bank?

Ja, hvis der ikke er specielle bindinger, men det koster svjh 7% af
indestående, hvis du er under 60 år, og 5% hvis du er over.

> Og kan man få den sat ind på sin kassekredit, på en sådan måde at det
> godt nok ikke er muligt at hæve pensionen, men at den til gengæld
> forhindrer at man får ågerrenter af kassekreditten ?

Nej, da du ikke kan pantsætte normale pensionsordninger.

> Det synes jeg nemlig ville være helt kanon !

Tja, derfor er der nok bindinger på de fleste pensionsordninger,
da netop *først* skal dække, nå du pensioneres, og ikke nu.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : NoTrabajo

Dato : 29-03-03 16:44

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, derfor er der nok bindinger på de fleste pensionsordninger,
> da netop *først* skal dække, nå du pensioneres, og ikke nu.

Kapital- og ratepensioner i en bank er ikke mere bundet end, at man ikke kan få
bistandshjælp i mere end 6 måneder, såfremt at man har disse pensioner. Efter en
periode på 6 mdr. skal man hæve af pensionerne med 60 % statsafgift og leve af
disse penge indtil din brutto-pensionsformue er kommet under 50.000 kr.

NoTrabajo