DDV - Hvilken afdeling ?
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 27-03-03 18:14

Hej med jer...

Jeg har sidste år gået hos DDV, og ville gerne starte igen. Den afd. jeg gik
hos sidst var jeg ikke helt tilfreds med, og vil derfor høre om jeres
erfaringer med de forskellige afdelinger og konsulenter.

Jeg bor i KBH, og har derfor mest interesse i afd. i Københavns området -
også forstæder

Håber at høre fra jer.

/Bonnie

Fra : Iben Staal Olsen

Dato : 27-03-03 20:25

Hej Bonnie,

Jeg går hos DDV i Glostrup, der er Monica Winter konsulent, hun er (efter
min mening) bare SUPER !!!

Jeg har gået der siden sidst i august 2002 og har tabt 24 kg og en del af
min motivation kommer fra peptalken fra Monica !

Mange hilsner fra Iben

--
Masser af hilsner fra Iben

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-03 21:01

"RuneR (TDM850)" wrote:

> [...]
> erfaringer med de forskellige afdelinger og konsulenter.
>
> Jeg bor i KBH, og har derfor mest interesse i afd. i Københavns området -

For mit vedkommende er det Amager (Øresundsvej), hvor det er Tina
Thorsted som står som konsulent.

Tina kan være en skrap dame. Og det skal altså også til.

Der er dog to ting, som kan betegnes som et "aberdabei".

A: Hun har til tider nye konsulenter på "oplæring", hvor
Øresundsafdelingen bliver "prøvekaniner" for hvad den nye har lært. Der
har jeg det ligesom den VVS-lærling, som ordnede
VVS-installationen...man er ikke helt tryg ved det, men på den anden
side: vi skal sgu allesammen starte et sted. Og mester/svenden skal nok
tage over, når lærlingen er ved at klokke i det.
B: Når man oplever surrealistiske uger, så er de "30 sekunder" på vægten
ikke helt tid nok til at forklare hvorfor og hvordan det har været.
På den anden side: Som konsulent har man jo hørt så mange
søforklaringer, at det er svært at skille løgne fra sandhed og der er
presset for stort til en uddybende samtale. Og jeg har det med det, at
bare jeg ved med mig selv, at det er rigtigt hvad jeg siger og jeg
kommer på benene igen, så er jeg ret ligeglad med hvad en
DDV-konsulenter tror og mener.
Jeg ved, hvor jeg har mig selv og hvilke tråde jeg kan trække i for at
opnå mine mål. Om andre så fatter det, tja that is not my problem. Nogen
vil kalde det arrogance, men jeg kalder det nu for selvtillid.
Med de ressourcer jeg har til rådighed, så bliver jeg altså nød til at
prioritere, hvilke mennesker mening som jeg sætter pris på. Og der har
en DDV-konsulent ikke nogen topprioritet i min situation.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk