hub eller switch og netkort????
Fra : René S

Dato : 20-03-01 19:15

Jeg har bestilt ADSL for en uge siden med router og vil have købt det
nødvendige
udstyr dertil, men hvilket???.
Jeg skal have 2-3 computere på og ved derfor ikke om jeg skal vælge hub
eller switch, hvad siger jeres erfaringer, jeg har sat et loft på 1000 kr.
på hub/switch, så er der nogen der kender en god billig hub eller switch,
der ikke vil sænke hastigheden på nettet????.

En anden ting er netkort, samme krav som med hub/switch, så hurtig så mulig,
så billig så mulig. (der er ikke noget som besværlige kunder

Håber der er nogen med gode erfaringer, de kan øse ud af. Tak.

René S

Fra : Gregers Petersen

Dato : 20-03-01 22:30

"René S" <rene@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på hub/switch, så er der nogen der kender en god billig hub eller switch,
> der ikke vil sænke hastigheden på nettet????.

Først skal du lige undersøge hvad du får med til dit abonnement?

Hvis du f.eks. får en router med indbygget hub/switch er en ekstra af
slagsen jo ikke nødvendigt.

Ellers kan jeg anbefale dig at kigge på:
http://www.edbpriser.dk

Jeg kan anbefale Level Ones produkter*

--
MvH

Gregers Petersen
*: http://main.internord.dk/~petersen/disclaimer.html

Fra : Paddy

Dato : 20-03-01 22:48

Hej Rene S
Nu afhænger det jo noget af hvad type router du har fået udleveret for nogle
routere har 4 porte og indbygget hub og så skal du jo bare købe netkort, de
koster ca. 150 kr./stk.men det er nok en med kun en port du har fået og så
vil det billegste for dig være at benytte en hub ca. 250 kr.hastigheden må
du affinde dig med den afgøres jo af routeren og hvilken hastighed den har
og som deles af de computere som du kobler op.
MVH. Paddy

Fra : Rasmus Paulsen

Dato : 21-03-01 12:38

"René S" <rene@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> på hub/switch, så er der nogen der kender en god billig hub eller switch,
> der ikke vil sænke hastigheden på nettet????.

Koeb en switch! Jeg har selv en RubyTech 8-ports switch. Den koster vist
omkring 800kr. via edbpriser. Den fungerer fremragende, er lille og larmer
ikke.

Venlig hilsen
Rasmus