Max er syg
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-03-03 12:12

He gruppe

Min dejlige Max er idag blevet afleveret ved dyrlægen som vil undersøge hma
nærmere.

Han er de sidste dage haft en kugle ved hans tisser på str. med en 2 krone,
idag var den blevet kæmpe stor syntes jeg jo på str. med et hønseæg og ingen
tvivl omdet gjorde ondt når han skulle lade vandet.

Han har de sidste dage tisset og drukket meget også, så dyrlægen ville
beholde ham og tage nogle blodprøver på ham, han har helt sikkert en form
for blærebetændelse, men dyrlægen snakkede om sukkersyge eller problemer i
hans nyrer ? så er naturligvis lidt urolig for ham nu, han er jo ikke så
gammel kun fra okt.2002 så syntes da det er en ung alder for de problemer
her.

Hvis han ahr sukkersyge er der nogen her inde der har erfaring med hundens
trivsel og sådan i den situation ?

MVH
Gitte

Fra : Freedom

Dato : 28-03-03 13:05

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> He gruppe
>
> Min dejlige Max er idag blevet afleveret ved dyrlægen som vil undersøge
hma
> nærmere.
> Gitte

Nej det har jeg ikke, men du er godt nok spændt for med alle de uheld du har
med dine dyr, lige oven i hinanden;( Håber du klare det!

Iben

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-03-03 13:10

Åh nej da!

Go' bedring til den lille max.

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk/dogs/Start.htm

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-03-03 13:18

> Nej det har jeg ikke, men du er godt nok spændt for med alle de uheld du
har
> med dine dyr, lige oven i hinanden;( Håber du klare det!
>
> Iben

Tak skal du have, ja jeg må indrømme det er næsten ikke tl at holde til
mere, men vi håber naturligvis det bedste for Max.

Jeg troede egentlig kun at sukkersyge var ældre eller tykke hunde der fik
det ?

MVH
Gitte

Fra : Freedom

Dato : 28-03-03 13:35

> [...]
> mere, men vi håber naturligvis det bedste for Max.
>
> Jeg troede egentlig kun at sukkersyge var ældre eller tykke hunde der fik

Gitte jeg ved desværre ikke en dyt om sukkersyge, men ved mennesker kan man
godt få sukker syge uden at være tyk eller ældre!

Iben

Fra : Ragna

Dato : 28-03-03 13:54

Desværre ved jeg heller ikke noget om sukkersyge hos hunde, men jeg vil bare
sende dig mange trøstende og håbefulde tanker.
Nu må I snart have fortjent lidt medgang med jeres dyr.
Lad os endelig høre, hvad dyrlægen finder ud af.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-03-03 14:25

Har selv lige ringet til dyrlægen, jeg kunne altså ikke vente til gemalen
kommer hjem, man er jo helt klart nervøs.

Efter hvad de kan sige lige nu har han nyresvigt som følge af
nybækkenbetændelse som kan stamme fra blærebetændelse, knuden er betændelse
som de er nød til at åbne og få ud

Hans urinprøve tyder også på sukkersyge, så det er en større ting end jeg
lige troede. Han har ikke været skidt i den forstand jo. Han har drukket
lidt mere end han plejer og det er jo så også kommet ud igen, han har spist
fint nok.

Vi skal snakke sammen igen kl.16. for at finde en samlet løsning på hvad der
vil være bedst for Max, for skulle han komme sig så er det jo mange ting han
i resten af sit liv skal døjes med, hvilket jo så også kan betyde en
foringelse af hans livskvalitet

MVH
Gitte

Fra : Pia J

Dato : 28-03-03 15:13

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message

> [...]
han
> i resten af sit liv skal døjes med, hvilket jo så også kan betyde en

Øv, altså - når det nu lige gik så godt. Masser af ønsker om bedring fra

:Pia & den anden Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-03-03 15:21

Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev i en

> "Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in
message

> der
> han

Stakkels Max og stakkels jer!
Krydser fingre for, at han kan have et godt liv fremover trods
eventuel sukkersyge!

mvh Eva

Fra : Sander s

Dato : 29-03-03 21:00

> [...]
han
> i resten af sit liv skal døjes med, hvilket jo så også kan betyde en

Hej Gitte !

Hvordan går det med Max ?

Mvh. Sander

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 30-03-03 10:34

Hejsa

Max har det lidt bedre men er stadig ikek okay

Men.. han kome rhjem imorgen stadig med dårlige nyrer og han har suker i sin
urin så det er sikkert også sukkersyge og så må vi vudere hvadd der vil være
bedst for ham da han jo er en mgetung hund, så vil få ham hjem med medicin
og diætfoder og så må vi tænke over hvad det bedste vil være for ham og se
om han får det være eller bedre.

MVH
Gitte

Fra : Sander s

Dato : 30-03-03 15:00

> Hejsa
>
> Max har det lidt bedre men er stadig ikek okay

Hej Gitte !

Det gør mig ondt, at høre

Jeg krydser fingre for, at han kan behandles og fortsat have, et rimeligt
liv hos jer.
God bedring med ham.

Mvh. Sander

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 31-03-03 21:52

Hej Gitte

Jeg har med stor sympati fulgt med i din beretning om Max...men hvordan er
det gået med ham siden? Jeg føler virkelig med jer, det er forfærdeligt når
vufferne er syge

Jeg håber, at alt kommer til at lykkes for jer...

Mange hilsner fra Carina

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 01-04-03 09:18

Hejsa Max

Er kommet hjem men er stadig syg

Han skal have lavet en ny urinprøve igen da der stadig er sukker i , mne det
bliver mindre med det idiætfoder han nu får, så vi håber han kommer på rette
kurs, men endnu er det for tidligt at sige.

Hans nyre er også stadig belastet, men han ahr ikke længere blærebetændelse,
så håber da det kommer til at gå den rigtige vej nu .

MVH
Gitte

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:b6a9ff$b5a$1@sunsite.dk...