Applet i et andet DIR
Fra : Flemming

Dato : 28-03-03 17:51

For at bruge et Applet i et andet Dir (tool)
er der andre muligheder end import tool.popup ;
og så bruge popup.class som package tool ; ?

Kan man også anvende et lavere Dir i stil med ../ ?

Jeg ville gerne undgå import, også af hensyn til compilingen.

jeg kalder popup.class med flg:
new popup(getAppletContext(), name ,0);

Hilsen
Flemming

Fra : Soren Davidsen

Dato : 28-03-03 19:34

"Flemming" <flemming@thyholm.com> writes:

> [...]
>
> Kan man også anvende et lavere Dir i stil med ../ ?
>
> Jeg ville gerne undgå import, også af hensyn til compilingen.

Du kan bruge fully qualified klasse navne for at undgaa imports; eg.

new tool.popup( ... );

Jeg forstaar dog ikke hvad du mener med af hensyn til kompileringen?

Hvis du ikke vil have compile-time bindingen maa du bruge reflection.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Flemming

Dato : 30-03-03 16:19

"Soren Davidsen" <soren200303@tanesha.net> skrev i en meddelelse

> Du kan bruge fully qualified klasse navne for at undgaa imports; eg.
>
> new tool.popup( ... );
>
> Jeg forstaar dog ikke hvad du mener med af hensyn til kompileringen?

Jeg har programmer liggende i 30 forsk. DIR som bruger popup.class
det ville rart hvis jeg kunne lægge popup.class kun eet sted.... i et
lavere Directory
men new../tool.popup( ... ); virker jo ikke

Hilsen
Flemming

Fra : Lars Dam

Dato : 30-03-03 16:10

On Sun, 30 Mar 2003 17:18:54 +0200
"Flemming" <flemming@thyholm.com> wrote:

> [...]
> lavere Directory
> men new../tool.popup( ... ); virker jo ikke

Lav et nyt dir til din popup, og smid det dir på din classpath. Ingen problemer:

dir1/src/Popup.java
dir1/classes/Popup.class
dir2/src/OtherJavaThatUsesPopup.java
dir3/classes/OtherJavaThatUsesPopup.java

Så smid dir1/classes og dir2/classes på din class path

Pas på med at smid det i et 'lavere' dir. Smid dine util klasser i et parallelt dir; så får du ikke problemer med at nogen klasser kommer til at ligge under begge classpath.

> Hilsen
> Flemming

vh. ld

Fra : Lars Dam

Dato : 07-04-03 16:48

On Mon, 7 Apr 2003 14:54:56 +0200
"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote:

> problemer:

Jeg burde nok have sagt package...

> Hvordan fungerer classpath med applets? Skal man ikke have sine filer i

Forhåbentligt uden problemer.

> samme dir? Kan man ikke lave en .jar fil med en masse .class'er i?

Jo. Se:

Java filer:
-----------
c:\src/com/tools/MyTool.java
d:\src/com/applets/MyApplet1.java
d:\src/com/applets/MyApplet2.java

Kompileret bliver disse til:
c:\classes/com/tools/MyTool.class
d:\classes/com/applets/MyApplet1.class
d:\classes/com/applets/MyApplet2.class

MyApplet1 og MyApplet2 bruger begge MyToolJava

Mens du arbejder med dit projekt, så har du både c:\classes og d:\classes på den classpath du bruger til f.eks. appletviewer

Når du distribuerer hver applet, så laver du to jar filer med flg. indhold:

MyApplet1.jar
com/tools/MyTool.class
applets/MyApplet1.class

MyApplet2.jar
com/tools/MyTool.class
com/applets/MyApplet2.class

Noget i den stil. Evt. hvis der er mulighed for det, så laver du een jar fil for hver applet, og een fælles jar fil med dine tools. Jeg ved dog bare ikke lige hvordan man sætter sin html side op således at der refereres til begge jar filer.

vh. ld