Switsbox mac - pc
Fra : Dan Henriksen

Dato : 28-03-03 13:31

Hej alle i kloge hoveder

Jeg har en Mac og en PC'er og vil meget gerne vide om det er muligt at bruge
samme skærm og tastatur via en switsbox. - Det kan man jo nok! men hvilken
box. Nogen her der kender mærker og priser?

Venligst
Dan

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-03-03 14:57

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> [...]
> samme skærm og tastatur via en switsbox. - Det kan man jo nok! men hvilken
> box. Nogen her der kender mærker og priser?

Nu skriver du jo ikke noget om hvilken Mac og hvilken PC'er det drejer
sig om, men at dele en skærm er nemt. Blackbox har lavet noget lækkert.

At dele keyboard er nok ikke muligt, da Mac'en enten har USB eller ADB
keyboard og PC'en deres eget stik.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-03-03 15:01

On Fri, 28 Mar 2003 14:56:37 +0100, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>At dele keyboard er nok ikke muligt, da Mac'en enten har USB eller ADB
>keyboard og PC'en deres eget stik.

USB er faktisk ret normalt på en Windåse.

MVH

Martin Edlich

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-03-03 16:46

> USB er faktisk ret normalt på en Windåse.

Ja, men hvis der nu var tale om en PC med deres PS-2 eller hvad det nu
hedder ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-03-03 04:50

> Ja, men hvis der nu var tale om en PC med deres PS-2 eller hvad det nu
> hedder ?

Så tilføjer man et USB-kort!
--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-03-03 08:36

On Sat, 29 Mar 2003 04:50:11 +0100, Stig Leerbeck wrote:

> Så tilføjer man et USB-kort!

Eller køber en switchbox der snakker både ADB og PS2.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-03-03 09:23

> Eller køber en switchbox der snakker både ADB og PS2.

Findes det ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-03-03 11:36

On Sat, 29 Mar 2003 09:23:08 +0100, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Findes det ?

Jada, Blackbox har sådanne i sit sortiment.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-03-03 11:43

> Jada, Blackbox har sådanne i sit sortiment.

Cool - er de til at betale ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-03-03 11:52

On Sat, 29 Mar 2003 11:43:05 +0100, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Cool - er de til at betale ?

Aner det ikke. Den slags har jeg folk til.

Fra : Dan Henriksen

Dato : 31-03-03 08:02

Hej, jo man skal bare være væk fra gruppen i weekenden, så er der svar!!!!

Nå, lidt mere info, min mac er en G4, vga stik, faktisk bruger jeg en Compaq
skærm på min mac. Min PC'er er en Compaq med USB 1

Så jeg går ud fra at den swits som Stig nævnte kan bruges: Monitor/USB
Switch x4 Dr. Bott. Til ca.1400

Dan

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-03-03 16:55

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Nu skriver du jo ikke noget om hvilken Mac og hvilken PC'er det
> drejer sig om, men at dele en skærm er nemt. Blackbox har lavet
> noget lækkert.

Ja, hvis Mac'en har VGA, eller man har passende adaptorer.

> At dele keyboard er nok ikke muligt, da Mac'en enten har USB eller
> ADB keyboard og PC'en deres eget stik.

Alle nyere PC'ere har USB som snildt kan snakke med et
keyboard. Sidder selv med et gammel iMac-tastsuret og skrive dette på
en PC.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-03-03 04:50

> [...]

> samme skærm og tastatur via en switsbox. - Det kan man jo nok! men hvilken
> box. Nogen her der kender mærker og priser?

Monitor/USB Switch 4x Dr. Bott. Pris: 1395 kr excl. moms.

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk