Mail og IMAP
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-03-03 22:37

Hejsa,

Jeg bruger Apple's Mail-program og har min egen E-smith IMAP mailserver,
hvor al min mail bliver opbevaret.

Jeg har for nylig installeret nyt OS på min Mac og i den forbindelse har
jeg fået et lille, men meget generende problem, mht. mails.

Jeg opbevarer alle mine mails på serveren, både indboks, sendte og
slettede mails. Når jeg sletter en mail vil jeg have Mail til at
_flytte_ mailen til mappen Deleted Messages, som Mail har oprettet på
serveren. Det har virket før, men efter reinstallationen _kopierer_ den
mailen til mappen Deleted Messages OG markerer den oprindelige mail som
Deleted, så den ikke ses i indboksen. Den bliver dog liggende og derved
har jeg to versioner af mine mails liggende.

Hvis jeg vælger at se slettede beskeder eller logger på min webmail, så
kan jeg se alle de slettede mails i min indboks, og her kan jeg så
slette dem rigtigt, men det kan da ikke være rigtigt, at jeg ikke kan få
det til at virke som før.

I indstillingerne til kontoen har jeg under fanebladet "Specielle
postkasser" sat kryds i "Flyt slettede beskeder til papirkurven i Mail"
og "Opbevar slettede beskeder på serveren". Jeg har også valgt, at den
aldrig skal endeligt skal slette beskederne.

Hvor er det lige at kæden hopper af her? Er der nogen der ligger inde
med nogle guldkorn?

--
Mvh.
René Frej Nielsen