E-Mail
webnoob 5265
Liste over newsgroups på en server
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 16:36

Kære Ng

er der på nogen måde at man kan se om en bestemt NG fines på en bestemt
server ?.

jeg sidder nemlig på Arrownets news server nu og er ved at blive lidt
nervøs for at dk.fritid.bil ikke ligger på den. Men hvordan kan jeg vide
mig sikker på at den gør det ?.
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-03-03 16:53

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> writes:

> er der på nogen måde at man kan se om en bestemt NG fines på en bestemt
> server ?.

Ja, hent en liste over hvilke nyhedsgrupper der findes på serveren, og
se om gruppen er i den liste.

En server kan dog godt have nogle grupper som den kun "viser" til
bestemte brugere.

> jeg sidder nemlig på Arrownets news server nu og er ved at blive lidt
> nervøs for at dk.fritid.bil ikke ligger på den. Men hvordan kan jeg vide
> mig sikker på at den gør det ?.

Det skulle undre mig om de ikke havde alle de danske grupper. I værste
fald kan du jo bruge sunsite.dk. Det kræver dog at du ændrer dit navn
og din email-adresse jf. <http://sunsite.dk/node/id/33>

--
Jacob - www.bunk.cc
Put your trust in those who are worthy.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 16:54

On Thu, 27 Mar 2003 16:52:32 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Ja, hent en liste over hvilke nyhedsgrupper der findes på serveren, og
>se om gruppen er i den liste.

Sidder med Agent og brugt den såkaldte retrieve new groups?, sletter den
så ikke også dem man ikke kan bruge ?.

> [...]
>
>Det skulle undre mig om de ikke havde alle de danske grupper. I værste
>fald kan du jo bruge sunsite.dk. Det kræver dog at du ændrer dit navn

Hvordan gør man så at man kan kører med 2 news servere i sit newsprogram
?.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 17:12

On Thu, 27 Mar 2003 16:53:35 +0100, "Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam
Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

>Sidder med Agent og brugt den såkaldte retrieve new groups?, sletter den
>så ikke også dem man ikke kan bruge ?.

Jeg har også prøvet Get New gropus og valgte at slette dem der var
"extinct". Gruppen dk.fritid.bil er der stadigvæk, men det indlæg jeg
prøvede at poste som test er stadig ikke kommet frem .
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-03 17:24

In dk.edb.internet.software.mail+news, Thunderbird[7100] wrote:

> Jeg har også prøvet Get New gropus og valgte at slette dem der
> var "extinct".

Du mener vel Refresh Groups List?

> Gruppen dk.fritid.bil er der stadigvæk, men det indlæg jeg
> prøvede at poste som test er stadig ikke kommet frem

Den er kommet igennem her, og det er svarende på den også.

Det er ret dårlig skik at teste i en gruppe der ikke er beregnet til
det. Der findes faktisk en dk.test til det formål. Du forstyrrer
gruppen med at sende en intetsigende besked, det undrer mig at der
ikke er nogen der har brokket sig derinde.

Grunden til at indlægget ikke er kommet frem på din server, er
sikkert at den er lidt langsom. Hvis du har prøvet TDCs server(e)
burde du være vant til det.

--
Lars Stokholm

Alchemy: silver silverMine = 1000;
gold goldMine = (gold) silverMine;

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 17:33

On 27 Mar 2003 16:23:49 GMT, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk> wrote:

> [...]
>gruppen med at sende en intetsigende besked, det undrer mig at der
>ikke er nogen der har brokket sig derinde.

Jeg har ikke modtaget et eneste nyt indlæg fra den gruppe og kan ikke se
et eneste nyt indlæg. Og det er ved at være en time siden jeg postede
det indlæg og det er en time siden. Og jeg kan stadig ikke se det her.

>Grunden til at indlægget ikke er kommet frem på din server, er
>sikkert at den er lidt langsom. Hvis du har prøvet TDCs server(e)
>burde du være vant til det.

kan det virkelig passe at serveren skal tage "langt" over en time for at
modtage nye indæg ?.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-03 17:42

In dk.edb.internet.software.mail+news, Thunderbird[7100] wrote:

> Jeg har ikke modtaget et eneste nyt indlæg fra den gruppe og kan
> ikke se et eneste nyt indlæg.

Men du kan se indlæg fra før du skiftede server, eller hvordan hænger
det sammen?

> kan det virkelig passe at serveren skal tage "langt" over en
> time for at modtage nye indæg ?.

Tja, det ved jeg sgu ikke rigtigt. Jeg kender ikke serveren. Prøv at
unsubsribe (og dermed slette indholdet) og subscribe igen.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 17:39

On 27 Mar 2003 16:42:16 GMT, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk> wrote:

>Men du kan se indlæg fra før du skiftede server, eller hvordan hænger
>det sammen?

Ja jeg kan se indlægende fra før at jeg skiftede server, men ingen nye
fra efter, men det er kun DK.fritid.bil der driller.

>Tja, det ved jeg sgu ikke rigtigt. Jeg kender ikke serveren. Prøv at
>unsubsribe (og dermed slette indholdet) og subscribe igen.

Så mister jeg jo alle de beskeder der er
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-03 18:00

In dk.edb.internet.software.mail+news, Thunderbird[7100] wrote:

> Så mister jeg jo alle de beskeder der er

Er det et problem? Har du almindeligt modem? Prøv hvad Rudi siger
først, det lyder som en rimeligt god ide :) Så får vi se hvor
problemet ligger.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-03 18:04

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev :

>Ja jeg kan se indlægende fra før at jeg skiftede server, men ingen nye
>fra efter, men det er kun DK.fritid.bil der driller.

Hvis du nøjes med at skifte newsserver og så påregner at kunne
opdatere en eksisterende nyhedsgruppe på den nye newsserver, så
kan det ikke lade sig gøre.

Det er rent held, hvis det fungerer (men du vil sandsynligvis
ikke modtage alle meddelelser eller du vil få nogen du har hentet
før).

Hvis du bruger »get all headers«, så skulle det kunne lade gøre.

Problemet er at de forskellige newsservere bruger deres eget
indlægsnummer.

Så har du på Server A hentet indlæg frem til no. 1337 og du så
bruger Server B, hvor de kun er nået til 1106, så vil du ikke
modtage nogle nye indlæg før Server B når til 1338.

Og hvis det er omvendt, vil du modtage indlæg, du allerede har
modtaget.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-03 18:05

In dk.edb.internet.software.mail+news, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvis du nøjes med at skifte newsserver og så påregner at kunne
> opdatere en eksisterende nyhedsgruppe på den nye newsserver, så
> kan det ikke lade sig gøre.

Nå ja, for d*len... Det er også rigtigt :)

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 18:41

On Thu, 27 Mar 2003 18:03:53 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>før).
>
>Hvis du bruger »get all headers«, så skulle det kunne lade gøre.

Kaster mig i støvet, mange tak for hjælpen. Det var lige det der skulle
gøres.
Flemming Jacobsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-03-03 17:57

Hej Thunderbird[7100], du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Gruppen dk.fritid.bil er der stadigvæk, men det indlæg jeg prøvede
> at poste som test er stadig ikke kommet frem

Hvis det er det her
<news:o1668vo0e077svbs6m08hbmt0v1rhi88ek@4ax.com>, kan du evt.
tjekke ved at køre URL'en. Dukker det i så fald op, er det på den
server, du har inde, og fejlen er på din maskine.

Iøvrigt var det fremme her ca. ét sekund efter det blev registreret
som postet:

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 17:54

On Thu, 27 Mar 2003 17:56:39 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> [...]
>tjekke ved at køre URL'en. Dukker det i så fald op, er det på den
>server, du har inde, og fejlen er på din maskine.

Efter at jeg brugr det "link" så kan den fint hente den, men når at jeg
opdaterer henter den ingen nye indlæg i Dk.fritid.bil overhovedet.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-03 17:18

In dk.edb.internet.software.mail+news, Thunderbird[7100] wrote:

> Sidder med Agent og brugt den såkaldte retrieve new groups?,
> sletter den så ikke også dem man ikke kan bruge ?.

Nej, du skal vælge Refresh Groups List.

> Hvordan gør man så at man kan kører med 2 news servere i sit
> newsprogram ?.

Det kan du endnu ikke med Agent. Der findes måder hvorpå du kan lave
lidt fiksfakserier, men det er stadigvæk ret klodset.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-03-03 17:22

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> writes:

> Sidder med Agent og brugt den såkaldte retrieve new groups?, sletter den
> så ikke også dem man ikke kan bruge ?.

Det ved jeg desværre ikke. Jeg bruger ikke Agent.

Men jeg ved at den newsserver du bruger har news:dk.fritid.bil.

> Hvordan gør man så at man kan kører med 2 news servere i sit newsprogram
> ?.

Det er afhængigt af hvilket program man bruger. Jeg kender desværre
ikke Agent.

--
Jacob - www.bunk.cc
Yes, but which self do you want to be?

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 27-03-03 17:18

On Thu, 27 Mar 2003 17:21:31 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Det ved jeg desværre ikke. Jeg bruger ikke Agent.
>
>Men jeg ved at den newsserver du bruger har news:dk.fritid.bil.

Bare mærkeligt at mit indlæg ikke er der så .
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-03-03 18:05

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> writes:

> Efter at jeg brugr det "link" så kan den fint hente den, men når at jeg
> opdaterer henter den ingen nye indlæg i Dk.fritid.bil overhovedet.

Har du skiftet newsserver?

Så bruger den nye server nok en anden nummerering af artikler. Kig i
manualen for din newsreader for at finde ud af hvordan du håndterer
den situation.

--
Jacob - www.bunk.cc
How untasteful can you get?