Nyt grafikkort, men hvilket?
Fra : Brian Jørgensen

Dato : 28-03-03 18:26

Hej gruppe!

Min PC skal opgraderes snart og en XP 2400+ er i tankerne. Hvilket
grafikkort i prisklassen _under_ 2000 kroner vil passe ud fra nedenstående
kriterier...:

- Flot 2D kvalitet
- FED TV-out
- Ingen problemer med at rykke alle spil som er på markedet rundt og gerne
langt ud i fremtiden
- Støjsvagt

Jeg har kigget lidt på GF 4 TI4600 samt Sapphire ATI Radeon 9500 Pro. Jeg
har lige nu et GF 2 MX og dens TV-out er så skod så det trækker tænder ud,
så hvis TI4600 er lige så ringe hvad angår TV out så slet endelig den fra
listen...

Men hvad med det ATI? Kan det noget? Hvad med TV Out er den god? Jeg kender
til Matrox' TV-out og den elsker jeg, men så bliver der problemer med
spillene jo.

Alle forslag modtages med kyshånd.

MVH
Brian Jørgensen

Fra : Martin K

Dato : 28-03-03 19:16

Brian Jørgensen wrote:
> Men hvad med det ATI? Kan det noget? Hvad med TV Out er den god? Jeg
> kender til Matrox' TV-out og den elsker jeg, men så bliver der
> problemer med spillene jo.

Når du går så meget op i TV-Out, skla du helt klart vælge ATi. Det er godt,
men stadig ikke helt ligeså godt som Matrox. Tror et ATi Radeon 9700 koster
lige omkring de 2k.

Jeg har selv et Asus V9280/TD (GF4TI4200) med TV-Out. Men det er kun noget
jeg vil have da man kan få mere for det når man sælger det. Bruger det
aldrig... Dual Screen derimod - det er fedt

--
Martin K

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-03-03 19:32

Martin K wrote:

> Når du går så meget op i TV-Out, skla du helt klart vælge ATi. Det er
> godt, men stadig ikke helt ligeså godt som Matrox. Tror et ATi Radeon 9700
> koster lige omkring de 2k.

Af ren nysgerrighed.. hvor god _er_ TV out på et ATI? Kan du prøve at
beskrive det evt?

--
Martin L. Johansen

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 28-03-03 21:45

> [...]
> - FED TV-out
> - Ingen problemer med at rykke alle spil som er på markedet rundt og gerne

Absolut INGEN grafikkort kan opfylde dine krav, hvis det skal koste UNDER
2000 kr. Især ikke det næstsidste krav, som selv de helt dyre grafikkort
får svært ved at opfylde.

> [...]
> så hvis TI4600 er lige så ringe hvad angår TV out så slet endelig den fra

Jeg ved ikke hvor dårligt tv-out er på dit MX kort, men jeg kan _ikke_
anbefale noget GF4 kort, som sku have et godt tv-out.

> Men hvad med det ATI? Kan det noget? Hvad med TV Out er den god? Jeg
kender
> til Matrox' TV-out og den elsker jeg, men så bliver der problemer med
> spillene jo.

ATI er noget bedre med både når det gælder 2D, 3D og tv-out. Matrox er
_kun_ godt i 2D samt tv-out delen, men der er det til gengæld også ganske
suverænt.

> Alle forslag modtages med kyshånd.

Enten så skal du sætte dine krav/forventninger betydeligt ned eller også
skal du hoste op med nogle flere gyssere når du skal købe grafikkort!

> MVH
> Brian Jørgensen

Mvh.

Kenneth