Opgradering.. Hjælp til at vælge?
Fra : Sune H.

Dato : 27-03-03 18:28

Hej NG..

Jeg vil gerne lave en opgradering på min efterhånden udtjente Celeron600@900
på mit Asus P2b. En dejlig setup der har tjent mig godt.
Jeg vil opgradere CPU, Bundkort og Ram..

Jeg har 2 setups i tankerne, men vil gerne høre jeres mening til
sammensætningen. Jeg går efter et billigt system der kan give mig valuta
hvis jeg clocker lidt ;)

Setup 1:
EPoX EP-8RDA+
Athlon XP Thoroughbred 1700+ (JIUHB stepping, god overclocker)
Samsung DDR PC2700 256MB (starter med 256Mb)
Silent Viking II køler.

Samlet Pris ca: 2200-2300,-
------------------------------

Setup2:
Asus P4PE ATX
P4 Northwood 2.4GHz In-a-Box (Gerne den C1 stepping jeg har hørt godt om,
hvis jeg kan finde den)
Samsung DDR PC2700 256MB (starter med 256Mb)

Samlet Pris ca: 2800-2900,-
-----------------------------

Vælger jeg P4 vil jeg nok vente lidt med overclocking og starter derfor med
In-a-Box køleren.
Vælger jeg AMD løsningen går jeg efter en god, men relativ lydløs køler?

Spørgsmål:
Andre forslag til køler?
Nogen der vil foreslå andre Bundkort eller måske Ram?
Andet jeg skal tage høje for?

Jeg er IKKE ude på at starte den gode gamle AMD vs Intel strid, så undgå
helst dette Jeg har dog selv indtil videre kun kørt Intel, men mener
efterhånden AMD har nogle ret gode produkter

På forhånd tak for alle svar.

Mvh.
Sune

Fra : Leony

Dato : 27-03-03 20:25

"Sune H." <ABCzc@muppets.dk> skrev i en meddelelse

> Asus P4PE ATX
> P4 Northwood 2.4GHz In-a-Box (Gerne den C1 stepping jeg har hørt godt
> om, hvis jeg kan finde den)
> Samsung DDR PC2700 256MB (starter med 256Mb)

Jeg ville klart vælge denne.

> Vælger jeg P4 vil jeg nok vente lidt med overclocking og starter
> derfor med In-a-Box køleren.

In-a-box køleren skulle være ganske glimrende til formålet.

> Nogen der vil foreslå andre Bundkort eller måske Ram?

Måske pc3200 RAM i stedet, hvis du vil clocke.

> Andet jeg skal tage høje for?

Måske skal du have en ny strømforsyning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Sune H.

Dato : 27-03-03 20:38

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> "Sune H." <ABCzc@muppets.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville klart vælge denne.

Nogen der tilfældigvis ved hvor man finder de der C1 steppings P4 2.4Ghz'er
?

> In-a-box køleren skulle være ganske glimrende til formålet.

Okay!.. hvordan er støjniveauet på box køleren?

> Måske pc3200 RAM i stedet, hvis du vil clocke.

Pc3200 .. Kan jeg ikke komme "ok" langt med PC2700 ram? Jeg har læst at
Samsung ram er specielt gode til at nå højt

> Måske skal du have en ny strømforsyning.

Har min gode gamle sejtrækker af en 250W PSU, men er det ikke nok har jeg en
300w i baghånden. En helt ny PSU må vente lidt, hvis det er muligt.

Mvh.
Sune