Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 7 DK - Filebrowser håbløs
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-03-03 10:42

Hej

Det kan da ikke passe at PS7's filbrowser skal være så elendig
i forhold til paintshop's

Der går 10 sek. fra jeg trykker på Filebrowser knappe
til jeg kan bevæge scroll knappen.

Der går ca 30sec fra jeg mærkere en mappe, til programmet
igen kan modtage ordre

Der bliver hverken brugt CPU eller harddisk
i disse lange ventetider

og i nogen mapper viser den overhoved ikke indholdet

Hvad er der galt ?

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-03-03 10:58

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Det kan da ikke passe at PS7's filbrowser skal være så elendig
> i forhold til paintshop's

Nu fik den ide at hive Net kablet ud, og det forandret alt !

jeg har et windows netværks drev tilsluttet normalt igennem
en 2mbit forbindelse, men det burde vel ikke have indflydelse
på browsing på C:\ ?

Jan Rasmussen

Fra : Madsen

Dato : 28-03-03 14:01

Jan Rasmussen skrev:

> jeg har et windows netværks drev tilsluttet normalt igennem
> en 2mbit forbindelse, men det burde vel ikke have indflydelse
> på browsing på C:\ ?

Næ, det burde det ikke, men den filebrowser er sær. Til dens fordel
skal dog siges at jeg synes at den er blevet hurtigere med 7.01
opdateringen, men den er stadig sløv sammenlignet med f.eks. ACDsee.
Hvis det er første gang man åbner en mappe med Photoshops filebrowser
så er det en god idé at gå i haven i et par timer og så håbe på at
Photoshop har fået opbygget cache-filen når man kommer tilbage.
Når først den cache-fil er lavet, så kan det godt lade sig gøre at
browse igennem billederne i et rimeligt tempo, men uden den er det
håbløst.

Madsen.