Selskab med begrænset ansvar.
Fra : No One

Dato : 27-03-03 13:52

Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om stiftelse, m.m.?

Tak

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 27-03-03 15:38

"No One" wrote:
> Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om stiftelse, m.m.?

Jeg går ud fra, der er tale om et amba.

Et amba skal ikke registreres hos E&S. Der skal blot udarbejdes et sæt
vedtægter, som skal godkendes af andelshaverne. Den vedtægtsbestemte
andelskapital skal naturligvis indbetales.

Jeg mener ikke, der skal udarbejdes stiftelsesdokument eller lignende.

Held og lykke med forehavendet!

Hilsen Jensby

Fra : Peter G C

Dato : 27-03-03 15:51

"Jan Bang Jensby" <jbj@promax.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg går ud fra, der er tale om et amba.

Nej. Det spørges om en s.m.b.a.

/Peter

Fra : Thore Sorensen

Dato : 27-03-03 17:20

On Thu, 27 Mar 2003 15:50:58 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>"Jan Bang Jensby" <jbj@promax.dk> skrev i en meddelelse
>
>[klip]

>Nej. Det spørges om en s.m.b.a.

Jeg prøvede en gang at stifte sådan et smba....det blev ikke godkendt af
T&S. Begrundelsen var, at selskabets vedtægter "lignede" vedtægterne fra
et ApS....på nær selskabskapitalen, som jeg (vi) havde sat til 10.000,-
(Kapitalen for et Anpartsselskab var den gang 80.000,-)

Afslaget kunne _ikke_ ankes...:(

Hvis man ikke har de 125.000,- som et Aps "koster" i dag (evt med en
del af det som apportindskud) kan man lave et moderselskab som Ltd i
England med en (eller flere) dansk(e) filial(er). Derovre er der intet
minimumskrav til kapitalen.
Det T&S i DK kræver er dog, at det UK-baserede selskab skal have en
drift...man kan sågar "leje" direktion/ledelse, og have en postbox på et
advokatkontor som adresse, (post kan eftersendes :() samt selvf. have en
engelsk bankforbindelse...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952
Croma 2.0ie 1993 - Pluto 1.2 1996 - Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : No One

Dato : 27-03-03 17:24

Der er i hvert fald fri indtrædelse i et smba - det er vist et krav, men jeg
er ikke sikker.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 27-03-03 21:02

Thore Sorensen wrote:

> [...]
> drift...man kan sågar "leje" direktion/ledelse, og have en postbox på et
> advokatkontor som adresse, (post kan eftersendes :() samt selvf. have en

Nej, du skal stadig stille garanti for 125.000, med dansk indrivelses-
mulighed, så du er langt bagud..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Thore

Dato : 28-03-03 07:33

On Thu, 27 Mar 2003 21:02:20 +0100, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Nej, du skal stadig stille garanti for 125.000, med dansk indrivelses-
>mulighed, så du er langt bagud..

Er det lavet om? Det var da ellers sådan for et par år siden...måske 3..
I så fald er der jo ikke meget plan i det...

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952
Croma 2.0 ie 1993 - Pluto 1.2 SX 1996 - Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : No One

Dato : 27-03-03 15:49

> [...]
> andelskapital skal naturligvis indbetales.
>
> Jeg mener ikke, der skal udarbejdes stiftelsesdokument eller lignende.

Nej det er ikke et anpartsselskab med begrænset ansvar - det hedder ganske
rigtigt selskab med begrænset ansvar - s.m.b.a.