Gøre krav gældende i arvesager?
Fra : Niklas

Dato : 23-03-03 11:08

Når jeg arver og skifteretten annoncerer i statstidende at
evt. kreditorer kan gøre krav gældende overfor boet,
vil det så sige at de vil inddrive afdøde's gæld
eller er det *også* at inddrive gæld som arvengerne har?

Venligst

Niklas

Fra : Peder Porse

Dato : 23-03-03 11:48

Nej, du arver i boet, du er ikke en del af boet. Hverken din eller
andres formue/gæld indgår i boet.

pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-03-03 11:49

Niklas skrev:

>Når jeg arver og skifteretten annoncerer i statstidende at
>evt. kreditorer kan gøre krav gældende overfor boet,
>vil det så sige at de vil inddrive afdøde's gæld

Ja, eller andre fordringer.

>eller er det *også* at inddrive gæld som arvengerne har?

Nej. Boet er en selvstændig enhed indtil det er afviklet.

--
Bertel