Ejendomsvurdering / beskatning
Fra : Anders Winther

Dato : 20-03-03 17:29

Hej

Har lige fået selvangivelse ind ad døren - den kan ikke beregnes pga
manglende oplysninger vedr. min bolig.

Købte nyrenoveret hus 1/1-2001
Ejendomsvurdering 2001 på kr. 620.000
Ejendomsvurdering 2002 på kr. 1.200.000

Har i 2001 betalt ejendomsværdiskat på kr. 6200,- hvilket jo svarer til 1
promille af ejendomsvurderingen.

Har sammen med selvangivelsen fået et ejendomsskema med:
Ejendomsværdi 2001 tillagt 5% kr. 651.000
Ejendomsværdi 2002 kr. 1.200.000

Hvad skal jeg betale i 2002 ?
Er der ikke noget med at beløbet man skal betale max må stige med 20% om
året ? (Ejendomsværdiskatteloven §9a stk.2)

--
Anders W

Fra : Peder Porse

Dato : 20-03-03 22:29

Du skal som hovedregel betale ejendomsværdiskat af det laveste af tre beløb:

Den ejendomsværdi, der er ansat ved den seneste offentlige vurdering
"2002-ejendomsværdien
eller 2001-ejendomsværdien + 5%
-idet jeg går ud fra, husets areal m.v. ikke er ændret siden du overtog
ejendommen...
pp

--
Peder Porse