Hejsa...
Jeg har brug for noget hjælp
I '99 oprettede jeg et mobil tlf. abbonoment hos Telia A/S.
Jeg kunne ikke finde ud af at betale mine regninger, og sagen gik til
inkasso og senere til et advokatfirma.
Nu har jeg så fået penge til at få de ting ud af verden, så jeg ringer
til. adv. firmaet, men det viser sig at sagen er gået tilbage til
Telia, sikkert fordi jeg har været en klovn til at betale mine afdrag.
Nåh, men jeg ringer så til Telia (45 min. ventetid), men da jeg
endelig kommer igennem, har de ingen oplysninger om mig i deres
system.
De skal bruge et kontraktnummer, eller et tlf. nr., men jeg har ingen
af delene. De kan heller ikke finde mig på CPR-nummer, adresse, eller
navn.
Jeg har ringet til dem mange gange, men hver gang det samme.
Hvad skal jeg gøre nu?
Det er jo ikke så fedt bare at lade være med at betale, og vente til
de kontakter mig, for det er jo ikke sikkert, at jeg til den tid har
penge til at betale dem.
Er der en frist på, hvor lang tid et firma kan kræve penge, eller...?
Og hvordan er det rent juridisk set når jeg har prøvet at kontakte dem
flere gange, men de ikke kan finde mig.
Jeg kan jo heller ikke bruge 1-2 timer hver dag, på tlf. samtaler til
dem.
Nogen der kan give mig et godt råd.
Det skal lige siges at sidst jeg hørte fra Advokat firmaet var i 2001.
....
Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!