Hjælp til juridisk litteratur om børns ers~
Fra : Jesper Dürr Christia~

Dato : 18-03-03 13:20

Til nyhedsgruppen

Jeg håber nogle kan hjælpe mig.

Jeg skal til at skrive et projekt i erstatningsret. Jeg har valgt at skrive
om børns erstatningsansvar. Jeg er ved at søge litteratur og har indtil
videre fundet 2 lærebøger der kort kommer ind på emnet.

Disse er:

Von Eyben og Wagner, Lærebog i erstatningsret, 4 udg. 1999
Kruse, Erstatningsretten, 5 udg. 1989.

Skulle der være nogen blandt Jer der kender til andet litteratur vil jeg
gerne høre mere.

På forhånd tak for hjælpen

/Jesper Dürr Christiansen

Fra : Jonas Hansen

Dato : 18-03-03 13:35

"Jesper Dürr Christiansen" <jesdurr@image.dk> wrote in message

> [...]
>
> Disse er:
>
> Von Eyben og Wagner, Lærebog i erstatningsret, 4 udg. 1999

Føj evt. dertil
Trolle: "Risiko og skyld (i erstatningspraxis)", 2. rev. udg. 1969.

Jeg kan ikke huske hvor meget børns ansvar behandles, men under alle
omstændigheder er det en bog værd at strejfe.

Mvh
Jonas

Fra : Jesper Dürr Christia~

Dato : 18-03-03 14:04

Tak for det hurtige svar.

/Jesper Dürr Christiansen

Fra : Peter G C

Dato : 18-03-03 14:07

"Jesper Dürr Christiansen" <jesdurr@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[klip]

> Skulle der være nogen blandt Jer der kender til andet litteratur vil jeg
> gerne høre mere.

Forfatter/Ophav:Gomard, Bernhard

Titel:Børns erstatningsansvar / Bernhard Gomard

Udgave:2. udg.

Trykkested:[Kbh.] : Munksgaard , 1980

Beskrivelse:160 s.

Serie:Skrifter fra Det Retsvidenskabelige Institut ved Københavns
Universitet ; 38
Skrifter / udgivet af Retsvidenskabeligt Institut ved Københavns Universitet
; 38

Ophav:Københavns Universitet . Retsvidenskabeligt Institut

Standardnumre:- ISBN 87-16-08711-9 hf. - ISBN 87-16-08711-9 hf.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jesper Dürr Christia~

Dato : 18-03-03 14:16

Takker mange gange.

/Jesper Dürr Christiansen

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 18-03-03 14:10

Det kan godt være det er lidt frækt at gå ind i en andens tråd, men da det
drejer sig om lidt af det samme, så vover jeg det ene øje.

Jeg skal til at anskaffe mig en kommenteret udgave at den nye
erstatningsret. Hvilken skal jeg købe?

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Jonas Hansen

Dato : 18-03-03 14:38

"Poul Erik Rise /SID" <rise@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg skal til at anskaffe mig en kommenteret udgave at den nye
> erstatningsret.

Tænker du på den kommenteret erstatningsansvarslov ?

I så fald er der kommet en ny udgave i 2002:

Pris:kr 1.500,00
ISBN:87-574-3791-2
Udgiv.dato:2002
Udgave:6