Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ombygning af gl. Nikkor objektiv 2
Fra : Fam. Andersen

Dato : 25-03-03 13:27

For noget tid siden spurgte jeg efter lidt hjælp omkring ombygning af et gl.
Nikkor 300mm 4,5 objektiv, fra tiden før Ai koplingen kom til verdenen. Jeg
ville gerne have lavet det om så jeg kunne bruge det på mit F4s.
Der var ikke så meget hjælp at hente her i gr. Så jeg begyndte at lede lidt
rundt på nettet. Hos det Amerikanske firma Pacific Rim Camera viste det sig
at de havde en del ombygningssæt til de gl. objektiver liggende.
Jeg sendte en bestilling d. 17/03/03 via deres hjemmeside, og betalte den
fyrstelige sum af 33 Usd. med Mastercard.
Her til morgen d. 25/03/03 kom mit ombygningssæt, som bestod af en ny
blændering og intet andet. Jeg gik straks i gang med skruetrækkeren, og
efter 15 min. havde jeg et velfungerende objektiv, der kan bruges sammen med
Matrix målingen på mit kamera. Det skal siges at jeg aldrig har skruet i et
sådanne før. Så har i et gl. objektiv liggende i gerne vil bruge på et lidt
nyere kamera, er det bare at klø på.

Hilsen Niels