Signed Applets der ikke vil skrive/læse
Fra : claus reimer

Dato : 21-03-01 00:43

Min applet vil ikke læse og skrive til disken
jeg ville gerne havde at den poppede op med en boks hvor der stod om man
ville truste den eller ej.

hvad er det jeg gør galt / mangler....

Med Venlig Hilsen Claus

/* fil: MyFileChooser.htm */

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML//EN">
<OBJECT classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93" WIDTH = 250
HEIGHT = 250 codebase="j2re1_3_0-win-i.exe#Version=1,3,0,0">
<PARAM NAME = CODE VALUE = MyFileChooser>
<PARAM NAME = CODEBASE VALUE = "." >
<PARAM NAME = ARCHIVE VALUE = "MyFC.jar" >
<PARAM NAME="type" VALUE="application/x-java-applet;version=1.3">
<PARAM NAME="scriptable" VALUE="false">
</OBJECT>

/* fil: MyFileChooser.java */

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.io.*;
import javax.swing.*;

public class MyFileChooser extends JApplet {

final JPanel jpanel = new JPanel();

public void init() {

JButton openButton = new JButton("open");
JButton saveButton = new JButton("save");
JButton dirButton = new JButton("dir");

final JLabel statusbar = new JLabel("hi");

openButton.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent ae) {
JFileChooser chooser = new JFileChooser();
int option = chooser.showOpenDialog(jpanel);
if (option == JFileChooser.APPROVE_OPTION) {

statusbar.setText(chooser.getSelectedFile()!=null?chooser.getSelectedFile().
getName():"hmm");
}
else {
statusbar.setText("Cancel");
}
}
});

jpanel.add(statusbar);
jpanel.add(openButton);
jpanel.add(saveButton);
jpanel.setVisible(true);
getContentPane().add(jpanel);
}
}

/* og dos prompten */

javac MyFileChooser.class
jar cvf MyFC.jar MyFileChooser.class MyFileChooser$1.class

keytool -genkey -alias Claus -keyalg rsa -keysize 1024 -dname "CN=Claus
Reimer, OU=interactive, O=dotzero, C=DK" -keypass gianni -storepass buendia

jarsigner MyFC.jar Claus -keypass gianni -storepass buendia

appletviewer MyFileChooser.htm

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 20-03-01 16:04

"claus reimer" <claus@dotzero.dk> wrote in message
> Min applet vil ikke læse og skrive til disken
> jeg ville gerne havde at den poppede op med en boks hvor der stod om man
> ville truste den eller ej.

En applet har ikke adgang til disken.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : claus reimer

Dato : 21-03-01 02:20

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> "claus reimer" <claus@dotzero.dk> wrote in message
>
> En applet har ikke adgang til disken.

Heller ikke hvis den er signed ? - jeg var ude og tjekke nogle eksempler på
sun hvor en applet fik skrevet en fil på min disk - men fremgangs måden var
temlig besværlig. det jeg ville frem til var at den bare poppede op med
trust / cancel.

Fra : Rune Nielsen

Dato : 21-03-01 15:39

Hej,

> Heller ikke hvis den er signed ? - jeg var ude og tjekke nogle eksempler

> sun hvor en applet fik skrevet en fil på min disk - men fremgangs måden
var

Jo, hvis din applet er signeret får din applet samme rettigheder som en alm.
Java applikation. Der er dog en del forskel mellem den måde Internet
Explorer
og Netscape håndterer det med rettighederne.

En applet der køres via Internet Explorer har fuld adgang når den er
signeret og
brugeren har valgt at stole på 'leverandøren'. Men i Netscape har man
mulighed
for kun at bede om rettigheder til enkelte ting, fx at udskrive. Så vil
brugere fx
få en prompt, hvor han/hun kan vælge om appletten må skrive til disken,
inden
den gør dette.

Du skal så i koden 'bede' om adgang inden du skal lave noget en applet ikke
normalt ville kunne. Fx:

try{netscape.security.PrivilegeManager.enablePrivilege("UniversalPrintJobAcc
ess");}catch(Throwable t){}

... inden du skal udskrive. Du kan dog også bede om at få fuld adgang til alt
vha. en "privilege", der hedder
"Netscape30Permissions", eller noget i den stil.

Jeg har dog kun erfaring med signering af applets vha et VeriSign
certifikat, men skulle du have nogle generelle
spørgsmål vil jeg da gerne forsøge at besvare dem.

Med venlig hilsen,
Rune Nielsen, rn@picit.dk

Fra : N/A

Dato : 21-03-01 05:30

Fra : claus reimer

Dato : 21-03-01 05:30

"Soren Staun Jorgensen" <ssj@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> nyhedsmeddelelse:o_Jt6.221$Lx1.3183255567@news.euroconnect.net...

> Forudsat at du køre med Windows 9x/NT/2000 skal du have installeret dit
> certifikat, som du har signet din jar-fil med, under rodbeviser.
> 1 - Eksporter et nyt certifikat fra dit keystore ( giv det efternavnet
> .crt ) og dobbelt-klik på det i stifinderen. Så skulle bevisstyrings
> dialogen gerne poppe op. Sørg for at angiv dit certifikat som et rodbevis.
> 2 - Læg en policy fil ned under %JAVA_HOME%\lib\security der giver dit
> keystore de nødvendige rettigheder. Du kan bruge policytool.exe til at

njaaa ikke helt - det er til en applet som skal kører fra en cd og det
skulle helst værer så'en at brugeren bare åbnede siden og skulle trykke på
thrust hvor efter den bare kørte. Ikke alt det der med at rode med
policytool osv.... og det ville også værer fedt hvis det stadig var platform
uafhængit.

Fra : N/A

Dato : 22-03-01 02:09

Fra : claus reimer

Dato : 22-03-01 02:09

> Desuden ( og det er ikke personligt ment ) hvem, af alle tilfældige
brugere,
> ville stole på dig i tilfælde af at du virkelig kunne få dit
hjemmebryggede
> certifikat til at virke. Og ovenikøbet med disk-tilgang - jeg er ked af at
> sige det - men jeg turde ikke

Kylling - men ok har bestilt et hos thawte og håber jeg kan få det til
at virker - hvordan tar man forresten backup af sin keystore ?

Fra : Mads Andersen

Dato : 22-03-01 08:10

> [...]
> hjemmebryggede certifikat til at virke. Og ovenikøbet med disk-tilgang -
> jeg er ked af at sige det - men jeg turde ikke

Men et kommercielt certifikat giver heller ingen sikkerhed overhovedet. Det
certifikat man får hos VeriSign kræver bare man udfylder en form, så har man
det. VeriSign giver en garanti for at deres klienters kode ikke skader
brugernes data eller lignende.

Mvh. Madsie

Fra : Janus

Dato : 21-03-01 18:02

Det dér med Signed Applets... er der nogen der gider forklare mig :

Når nu man har en signed applet, så kan applet'en altså hente filer fra
brugerens harddisk og for eksempel overføre dem til en server ?
Hvis ja, er der så en øget sikkerhed ved det? Nu tænker jeg på Exchange, dér
er der også mulighed for at lave attachments via html af en art, er det mere
sikkert end det ? Er der bedre muligheder for kryptering af data på
Applet-måden end via Exchange ?
Hvad er fordelen ved at bruge en Applet til sine filoverførelser, når man
kan gøre det med html ?

Med venlig hilsen Janus