Er der virkelig ikke
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-03 01:39

- nogen af jer, der kender til Canon printere? Det undrer mig meget, for
der er en bred vifte af meget, meget stor viden og erfaring herinde.

Jeg havde en tråd for 12 dage siden (Canon printer SUB S520) og en anden
Michael har en tråd (Canon S630-problem) - som jeg ikke selv kan svare
på. Michael Corfitsen har et tilsyneladende teknisk
(nedslidningsproblem)? Jeg har et sys-teknisk problem. Dét plejer der
ellers at være mange hardcore-hjælpere, der kan løse - eller i det
mindste rådgive om.

Hvis jeg ikke kan løse det, må jeg jo levere printeren tilbage til
forhandleren (Fona). Den er ikke et år gammel og virker altså ikke med
Mac (MacOS 10.1.5) og MSWord (2001 til Mac) !

Skulle det vise sig at være et problem mellem Canons driver og MS Word
..... er det vel ikke helt mit problem? Vel?

Jeg er (desværre) en af dem, der er tvunget af majoriteten til at bruge
Word i øjeblikket - printeren er derfor også en 'nødløsning' på min
midlertidige adresse. Det er en kursussammenhæng, hvor de ansvarlige
gennemfører en massiv "must use" Word.

Mine MS produkter ryger ud, lige så snart jeg ikke er 'tvunget' til at
bruge dem. Det skal de nu også, for det er licens, der hører til den
pågældende uddannelse.

Det er fint nok med mig. AppleWorks (og alt det andet Mac-fødte grej)
kan dét, som jeg mener, at jeg har brug for.

Bare ærgerligt, at jeg nu skal pakke printeren ned i den originale
kasse, samle alle plastposerne og tryksagerne, samt kvitteringen
naturligvis .... og bruge de timer, det nok skal tage. Men kr. 1.499,-
er dog en slags penge.

P.S. Printeren er sandelig ikke noge dårlig printer, den virker fint i
det mekaniske, der er fire farvetanke og én sort. Den printer tåleligt i
farver. Den er stille og fordragelig - når jeg bruger andre programmer
end netop Word 2001Mac. Så det er måske i virkeligheden ikke en
klagesang over Canon (har flere af dem, som Canon producerede for Apple
- og de virker endnu på det antikverede udstyr) - det er vel MSWord der
er synderen her?

Men er der nogen (tålmodige læsere der har fulgt med så langt og
som kan komme op med løsning, vil Canon S520 og jeg sikkert blive gode
venner igen -

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-03-03 08:18

mich.ottosen@invalid15post5.tele.dk (mich. ottosen) writes:
>- nogen af jer, der kender til Canon printere? Det undrer mig meget, for
>der er en bred vifte af meget, meget stor viden og erfaring herinde.
Min viden og erfaring på fletet Canon-printere er desværre ved at være så
gammel, at jeg ikke tror den rigtig er noget værd i dag. Men den gamle
erfaring var at det var noget ustabilt skrammel, jeg aldrig fik til at
køre ordentligt, tror nok modellen hed 3500. Det var den første inkjet der
kunne køre A3 i farver!

Frank Løkkegaard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-03 16:50

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Men den gamle
> erfaring var at det var noget ustabilt skrammel, jeg aldrig fik til at
> køre ordentligt, tror nok modellen hed 3500.

Det er da kedeligt at høre. Købte netop en Canon, fordi deres arbejde
med Apple printere var meget tilfredsstillende.
Er da egentlig osse tilfreds med denne her S520 - men OK, hvis Canon
ikke kan levere den rette driver, så må de jo have deres "skrammel"
tilbage

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Michael Holm

Dato : 26-03-03 12:50

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Men er der nogen (tålmodige læsere der har fulgt med så langt og
> som kan komme op med løsning, vil Canon S520 og jeg sikkert blive gode

vi har 2 bjc-85 canon printer som kørere ok også fra Word2001....

Du skriver andre programmer er ok, er det både Classic og OS X
programmer ?

hvordan skriver den ud fra Execl2001 ?

Har du de nyeste opdat. til word ?

har du prøvet at smide mappen "Mircrosoft" (altså kun den der ligger i
Preference mappen) ud ??

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-03 16:50

Michael Holm <michael.holmRemove@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> Du skriver andre programmer er ok, er det både Classic og OS X
> programmer ?

Ja, nu bliver jeg lidt usikker på det, men skal straks prøve det, når
jeg kommer derhen, hvor Canonprinteren står (det gør jeg i morgen aften)

> hvordan skriver den ud fra Execl2001 ?
>
> Har du de nyeste opdat. til word ?

Nej, du siger noget, der er vist noget der. Men jeg tror dog stadigvæk,
at hovedproblemet er, at Print Monitor ikke loades, når jeg starter
Classic eller booter direkte i OS 9.x. Så det er måske noget med
driversoftwaren fra Canon?

> har du prøvet at smide mappen "Mircrosoft" (altså kun den der ligger i
> Preference mappen) ud ??

Dét skal jeg nok prøve.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-03-03 18:30

> [...]

> at hovedproblemet er, at Print Monitor ikke loades, når jeg starter
> Classic eller booter direkte i OS 9.x. Så det er måske noget med
Har du installeret OS 9 drivere?
Hvis du arbejder i Office 2001, som er et Classic-program, skal Classic
have de fornødne drivere til at kunne skrive ud. Classic kan svjv ikke
aktivere Pritcenter under OSX.

/Thomas

--
All hail the spotted kitty!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-03 19:06

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Har du installeret OS 9 drivere?

Jep, har installeret både OS 9 driver (der ikke vil loade print monitor)
og OS X driveren.

> Hvis du arbejder i Office 2001, som er et Classic-program, skal Classic
> have de fornødne drivere til at kunne skrive ud. Classic kan svjv ikke
> aktivere Pritcenter under OSX.

Det sidste har du da vistnok ret i.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-03-03 19:28

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> Jep, har installeret både OS 9 driver (der ikke vil loade print monitor)
> og OS X driveren.

> Det sidste har du da vistnok ret i.

Hej Mich.
Min lillebror havde en masse bøvl med en Canon printer, da han gik over
til OS X, 10.2.x - jeg véd dog ikke, hvilken model - men han løste det
med en Ghostdriver et eller andet sted fra.
Kunne det være sådan noget?

Jeg vil gerne ringe og spørge ham?

Hej fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-03-03 22:12

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> til OS X, 10.2.x - jeg véd dog ikke, hvilken model - men han løste det
> med en Ghostdriver et eller andet sted fra.

Det kunne det vel nok være? Canons fungerer i hvert fald ikke for mig
(endnu?!? , selvom også ihærdige og hjælpsomme Martin Edlich er
kommet på banen i den gamle tråd.

Ghostdriver lyder helt rigtigt, kan jeg så få den til at skrive ved
håndspålæggelse eller - endnu bedre - pr. 'telepati' ? Overskrift i
avisen: "En Apple Macintosh virker med trådløs tankeoverførsel"

> Jeg vil gerne ringe og spørge ham?

Det er altid godt at tale med sin lillebror*, så hvis du ved lejlighed
kunne få det flette ind, vil jeg da være taknemlig.

* tror jeg, at min storebror synes

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 26-03-03 23:42

Mich. Ottosen wrote:
> - nogen af jer, der kender til Canon printere? Det undrer mig meget, for
> der er en bred vifte af meget, meget stor viden og erfaring herinde.

Hej Mich, jeg havde en BJC 3000 da jeg fik OSX der løste jeg problemet
ved at anvende en CUPS driver (Common Unix Printing System) solgte siden
printeren sammen med min daværende iMac og købte en HP men der var også
driver problemer i starten. Om den virker under 10.1x ved jeg ikke, prøv
at kikke her: http://www.allosx.com/1030154694/index_html eller søg på
Gimp-Print.

Køre du office i classic eller OSX ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-03-03 17:01

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> printeren sammen med min daværende iMac og købte en HP men der var også
> driver problemer i starten. Om den virker under 10.1x ved jeg ikke, prøv

Tak, jeg har kigget på dem, de er til Jagwire og jeg er endnu kun på
10.1.5. Men som du måske kan se i den anden tråd (Canon printer USB
S520) har jeg fået den til at virke ved at slå baggrundudskriften fra
(tak til Martin Edlich).

> Køre du office i classic eller OSX ?

I Classic (det er 2001 versionen)

--