ny harddisk i titanium..
Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-03 13:10

Nogen der har erfaring (de vil dele med at sætte ny harddisk i en
Titanium (Mercury - 400 mhz) ?!

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-03-03 14:49

in article 1fsdoh5.1x270wn1f253n2N%michael.holm@anthro.ku.dk, Michael Holm
at michael.holm@anthro.ku.dk wrote on 25/03/03 13:09:

> Nogen der har erfaring (de vil dele med at sætte ny harddisk i en
> Titanium (Mercury - 400 mhz) ?!

Hvad vil du gerne vide? Om det er svært el. hvilken disk du skal vælge?

--
/peter

Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-03 16:25

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fsdoh5.1x270wn1f253n2N%michael.holm@anthro.ku.dk, Michael Holm

> Hvad vil du gerne vide? Om det er svært el. hvilken disk du skal vælge?

sådan lidt om det hele gerne et link til adskillelse og samling -
har kun fundet en på japansk
for et par måneder siden satte jeg en ny harddisk i en iBook SE 466 mhz,
det må helst ikke være sværere
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-03 16:54

michael.holm@anthro.ku.dk (Michael Holm) writes:

> for et par måneder siden satte jeg en ny harddisk i en iBook SE 466
> mhz, det må helst ikke være sværere

Bare rolig. Det kan ikke blive værre end dét. Som jeg husker
TiBook'en, så kan man ganske enkelt skrue bundpladen af, hvorefter der
er udsyn til harddisken (eller den udfordring der måske venter en i
bonus. Dette i modsætning til iBook'en, hvor man skal fedte med en del
små plastik-tapper som binder maskinen sammen, og hvor man i øvrigt
skal skille hele maskinen for at nå harddisken.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-03-03 18:56

in article 1fsdxi1.6j72tvxbpzfaN%michael.holm@anthro.ku.dk, Michael Holm at
michael.holm@anthro.ku.dk wrote on 25/03/03 16:24:

> sådan lidt om det hele gerne et link til adskillelse og samling -
> har kun fundet en på japansk
> for et par måneder siden satte jeg en ny harddisk i en iBook SE 466 mhz,
> det må helst ikke være sværere

Hvad angår disken kunne det her være et bud:

<http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374587902>

Montering er rimeligt ligetil. Tag betteriet ud, fjern skruerne i bunden og
pil bunden af. Så skulle du gerne kunne se disken. Med en torx skruetrækker
i rette størrelse fjerner du de 2 skruer er der skruet ind i siden på
disken, og så skulle den kunne pilles ud. Den sværeste del er at få de små
gummimuffer til at sidde korrekt når den nye disk sættes i, men det er
satdigvæk vand sammenlignet med at skifte disk i en 466mhz iBook. God
fornøjelse

--
/peter

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 25-03-03 19:03

Peter Kiil wrote:

<snip>

> Hvad angår disken kunne det her være et bud:
>
> <http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374587902>
<snip>

Og her er et bud på en hurtigere disk

<http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374588049>

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2003, http://linuxforum.dk - did I see you there?

Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-03 19:28

Thomas Alexander Frederiksen <spamtrap@mail.tele.dk> wrote:

> Peter Kiil wrote:
>
> <snip>

> <snip>
>
> Og her er et bud på en hurtigere disk
>
> <http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374588049>

Det må blive den model ! Tak alle sammen, hr. gylling anbefalede Zitech
http://zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=26478
og de har den til 1276 kr ex. moms, nu må jeg lige hører min forhandler
om han kan stikke prisen

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 25-03-03 19:28

> [...]

> gummimuffer til at sidde korrekt når den nye disk sættes i, men det er
> satdigvæk vand sammenlignet med at skifte disk i en 466mhz iBook. God

Tak Peter !
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Johnny Louis

Dato : 25-03-03 21:37

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:
> Den sværeste del er at få de små
> gummimuffer til at sidde korrekt når den nye disk sættes i.

Ja brug lidt tid på disse gummimuffer for harddisken skal være ophængt i
disse, uden at røre rammen men hvis du bare er opmærksom på dette er det
nemt nok

Johnny Louis

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 25-03-03 17:05

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Nogen der har erfaring (de vil dele med at sætte ny harddisk i en
> Titanium (Mercury - 400 mhz) ?!

Du kan starte med at kigge efter de harddiske, som hedder 2,5" (tommer).

I dag får du mellem 40 og 80 GB i en 2,5" harddisk.

--
- Peter +45 5192 3981
"Det er helt rigtigt at dømme dem til døden, når de forlader Islam"