Store font problemer i OS X
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-03-03 15:53

Jeg har smidt mine fonte fra min OS 9 Mac over på min OS X maskine, men
nu vil Word ikke åbne. Den quitter hvergang.

AppleWorks åbner uden problemer.

Fontene ligger her:

HD/Libarary/fonts

Er der en begrænsning på antallet af fonte, som OS X kan håndtere ?

Må de fx. gerne hedde:

A.D. MONO-Regular.bmap

ArgentumBlack.suit

Hvad er en .dfont ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-03-03 22:07

> Hvad er en .dfont ?

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25251>

Det forklarer Apple bedst selv

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-03-03 22:12

> Jeg har smidt mine fonte fra min OS 9 Mac over på min OS X maskine, men
> nu vil Word ikke åbne. Den quitter hvergang.

Så er jeg der lige igen...

<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q313535>

Beskadiget font kan være årsagen jf. ovenstående artikel. Havde selv det
problem på et tidspunkt, men jeg havde heldigvis ikke så mange skrifter
installeret, så det tog ikke alt for lang tid at finde problemfonten.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-03-03 22:26

> Jeg har smidt mine fonte fra min OS 9 Mac over på min OS X maskine, men
> nu vil Word ikke åbne. Den quitter hvergang.

Det skyldes formentlig en korrupt skrift. Du må prøve dig frem. Du kan
muligvis få noget brugbart ud af system log'en.

> Hvad er en .dfont ?

Data Fork Suitcase og er standard skriftformatet i Mac OS X.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com