Opgradering af PC
Fra : Brian Ehlers Peterse~

Dato : 27-03-03 14:34

Jeg vil gerne have min PC opgraderet, og stoler umiddelbart ikke mere på
alle forhandlere, fordi jeg har fået 3 forskellige svar fra 3 forskellige
forhandlere.

Er der et sted,helst i København, hvor man kan henvende sig hos nogle EDB
entusiaster, der uvildigt kan fortælle hvad jeg skal købe og bruge, og
evt. hjælpe med at sætte tingene i. Hvad koster rådene ?

Mvh
Brian

Fra : Christian Mygind

Dato : 27-03-03 14:52

Brian Ehlers Petersen wrote:

> Er der et sted,helst i København, hvor man kan henvende sig hos nogle
> EDB entusiaster, der uvildigt kan fortælle hvad jeg skal købe og
> bruge, og evt. hjælpe med at sætte tingene i. Hvad koster rådene ?

Sikkert - du kan også bruge denne gruppe - det er gratis.

/Chr

Fra : jk

Dato : 27-03-03 15:32

On Thu, 27 Mar 2003 14:33:51 +0100, "Brian Ehlers Petersen"
<bep@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>entusiaster, der uvildigt kan fortælle hvad jeg skal købe og bruge, og
>evt. hjælpe med at sætte tingene i. Hvad koster rådene ?

Hvis du kan fortælle hvad du har, så er vi langt.

Det er der mange, der ikke kan.

Kabinet, mærkevare PC ? i så fald type og model. I modsat fald er det
nok et standard kabinet, og man kan så spørge om: AT eller ATX, type
for ram (edo eller sdram), grafikkort pci eller agp, modem ? isa eller
pci eller eksternt. Harddisk. Hvilke dele ønskes genbrugt ?
Evt. nuværende bundkort, mærke og model.

Jeg bygger da ret mange PC'er hvert år. Men lige nu er jeg ellers glad
for at være i bund og at sommeren er for døren.

mvh

John

Fra : Martin K

Dato : 27-03-03 20:49

> [...]
> EDB entusiaster, der uvildigt kan fortælle hvad jeg skal købe og
> bruge, og evt. hjælpe med at sætte tingene i. Hvad koster rådene ?

Jeg er holdt op med at bruge de butikker der kalder sig selv edb butikker,
efter at jeg i en alder af 15 år blev taget noget så grundigt i bagdelen af
en af de kendte butikker (jeg havde sparet sammen i 1½ år). Det var en
lortemaskine jeg fik, og den kom aldrig til at køre ordentligt. Jeg samler
idag altid selv mine maskiner. Det kan bedst betale sig, og så har man også
hyggen ved at samle det selv, og man ved det bliver gjort ordentligt!

Men det er altid rart med nogle at spørge til råds, derfor begyndte jeg at
besøge denne gruppe...

Ergo... fyr løs med spørgsmålene - og velkommen btw.

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-03 14:12

In dk.edb.hardware, Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> says...
> Brian Ehlers Petersen wrote:
> efter at jeg i en alder af 15 år blev taget noget så grundigt i bagdelen af
> en af de kendte butikker (jeg havde sparet sammen i 1½ år). Det var en

Der er også forskel på butikker. I Sønderborg ligger en forretning der
ikke giver op overfor en maskine de har solgt.

En bekendt havde sin maskine i fast rutefart i et halvt år inden man
fandt noget hardware der kunne enes. Hvis du samler det hele selv er du
f*cked hvis ikke tingene spiller sammen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen