TV kort.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 27-03-03 09:30

Hej.

Jeg har et TV kort til min computer, men kan ikke finde CD'en dertil.

Mon der er nogen, der kan hjælpe med adressen til en driver ?. Jo jeg
har prøvet Google, og der er da også en del drivere, men jeg kan ikke
se, hvilken det er, at jeg skal have fat i.

Data på kort:

PCI, AVerMedia, TVPhone98, TVCapture98, w/VCR

Der er så nogle afkrydsningsfelter på labelen, og her er der en dot i
PGB.

Jeg har købt det hos TDC, da det ikke hed TDC

På forhånd tak fo hjælpen.

mvh Erik.

Fra : Peter Holm

Dato : 27-03-03 09:36

"Erik Jakobsen" <erik@urbakken.dk> wrote in message
> [...]
> se, hvilken det er, at jeg skal have fat i.
>
> Data på kort:
>
> PCI, AVerMedia, TVPhone98, TVCapture98, w/VCR

Måske kan du finde det her:
http://www.ins2000.cz/ins2000_software.asp

Peter

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 27-03-03 10:31

Hej Peter

>Måske kan du finde det her:
>http://www.ins2000.cz/ins2000_software.asp

Tak for dit svar. Jeg fandt cd'en 5 minutter efter, at mailet var
sendt af sted. Men jeg mangler også det kabel, der skal gå mellem
tv-kortet og mit audiokort, og ligeledes det kabel med IR til
fjernbetjeningen. Det sidste er nok det sværeste at finde.mvh Erik.

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 27-03-03 11:07

Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk> writes:
>Men jeg mangler også det kabel, der skal gå mellemtv-kortet og mit
>audiokort,

Er det ikke bare et almindeligt jack-kabel? Der skal bare være alm.
jack-stik i begge ender. Det er det på mit TV-kort og et sådant kabel kan
købes for en ganske billig penge i elektronik- eller HiFi-butikker (fx.
Brincks Elektronik i København).

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 27-03-03 20:14

> [...]
>jack-stik i begge ender. Det er det på mit TV-kort og et sådant kabel kan
>købes for en ganske billig penge i elektronik- eller HiFi-butikker (fx.

Jo det er det Kasper, og det kan jeg også klare, men kablet med IR
sensoren er også væk.

Det er sikkert et størrer problem ??.

>Mange hilsner,
>
>Kasper Hyllested
>hyllested@net.dialog.dk

mvh Erik.

Fra : Edmund

Dato : 27-03-03 21:44

Erik Jakobsen wrote:
> [...]
> se, hvilken det er, at jeg skal have fat i.
>
> Data på kort:
>
> PCI, AVerMedia, TVPhone98, TVCapture98, w/VCR

Den hedder vel ikke både TVPhone98 og TVCapture98
Hvis du har WinXP skal du nok have nye drivere og software
http://www.avermedia.com.tw/

Hvis du henter driver til TVCapture98 w/VCR
Kan softwaren ikke installeres på et kort uden VCR

--
Mvh Edmund
http://home20.inet.tele.dk/edworks/tv98.htm (TvCapture98)

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 28-03-03 07:32

>Den hedder vel ikke både TVPhone98 og TVCapture98
>Hvis du har WinXP skal du nok have nye drivere og software
>http://www.avermedia.com.tw/

Det er det, der står både på tuner label samt på manualen.
I øjeblikket er det WIN98SE jeg kører med.

>Hvis du henter driver til TVCapture98 w/VCR
>Kan softwaren ikke installeres på et kort uden VCR

Ok.

Ved du eller andre, hvor jeg kan købe IR kablet til fjernbetjeningen,
da det er væk ?.

mvh Erik.

Fra : Edmund

Dato : 28-03-03 16:27

Erik Jakobsen wrote:

> Det er det, der står både på tuner label samt på manualen.
> I øjeblikket er det WIN98SE jeg kører med.

Så er du nok så heldig at du kan bruge både vxd og wdm drivere, og det
betyder også 2 forskellige slags software

tvsvxd302.ZIP vxd
avertv431.zip wdm

http://www.averm.co.uk/support/downloads.html

> Ved du eller andre, hvor jeg kan købe IR kablet til fjernbetjeningen,
> da det er væk ?.

Prøv at ringe til
http://www.brinck.dk/
eller
VEJLE RC ELEKTRONIK ApS http://www.vejle-rc.dk/

--
Mvh Edmund

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 28-03-03 20:00

>Så er du nok så heldig at du kan bruge både vxd og wdm drivere, og det
>betyder også 2 forskellige slags software
>
>tvsvxd302.ZIP vxd
>avertv431.zip wdm

Det skal jeg lige se nærmere på, og også om ikke de er installerede
fra CD'rommen.

>http://www.averm.co.uk/support/downloads.html

>Prøv at ringe til
>http://www.brinck.dk/
>eller
>VEJLE RC ELEKTRONIK ApS http://www.vejle-rc.dk/

Jeg har set, at Brinck har IR receiverne, men jeg får kabler nu fra
AVerMedia UK. Jeg skrevd erover idag.

Ja det er jo ikke billigere på den måde

Tak for din store indsats. Kan være jeg vender tilbage, når jeg evt.
får problemer

Jeg vil iøvrigt nok have en digital sat modtger på også. Kan den fås
som indstikskort ?.

mvh Erik.

Fra : Edmund

Dato : 29-03-03 03:17

Erik Jakobsen wrote:

> Det skal jeg lige se nærmere på, og også om ikke de er installerede
> fra CD'rommen.

Har du 2 antennestik på dit kort TV / Radio

Jeg har aldrig helt forstået hvad VCR versionen kan

Mit TvCapture98 er uden VCR og kan kun optage avi.
Kan du med dit software optage MPG Mpeg-1 eller 2
Eller betyder VCR bare at man kan planlægge en optagelse, for så er jeg
nemlig heldig at det er indbygget i softwaren når jeg bruger WDM drivere

Hvis dit tv-software ligner en fjernbetjening er det vxd drivere du
bruger
Hvis du ønsker at skifte drivere så brug disse 2 programmer øverst på
denne side til at fjerne de gamle med først
http://www.averm.co.uk/support/downloads.html

> Jeg har set, at Brinck har IR receiverne, men jeg får kabler nu fra
> AVerMedia UK. Jeg skrevd erover idag.
>
> Ja det er jo ikke billigere på den måde

Ja, pas på ikke at ofre for meget på det gamle kort.
Du kan få et nyt kort som optager bedre og som har softeware til
realtime Mpeg2 til kr .500

--
Mvh Edmund

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 30-03-03 20:45

>Har du 2 antennestik på dit kort TV / Radio

Nej kun et.

>Jeg har aldrig helt forstået hvad VCR versionen kan

Heller ikke jeg, men det er også meget lidt jeg har puslet med et.

> [...]
>Eller betyder VCR bare at man kan planlægge en optagelse, for så er jeg
>nemlig heldig at det er indbygget i softwaren når jeg bruger WDM drivere

Jeg ved det helt ærligt ikke.

>Hvis dit tv-software ligner en fjernbetjening er det vxd drivere du
>bruger

Jamen det er vxd drivere så.

>Hvis du ønsker at skifte drivere så brug disse 2 programmer øverst på
>denne side til at fjerne de gamle med først
>http://www.averm.co.uk/support/downloads.html

Ok tak for info.

>Ja, pas på ikke at ofre for meget på det gamle kort.
>Du kan få et nyt kort som optager bedre og som har softeware til
>realtime Mpeg2 til kr .500

Har du navnet og evt. leverandør ?.

Man kan vel sætte en sat receiver på kortet også ?

mvh Erik.

Fra : Edmund

Dato : 30-03-03 21:14

Erik Jakobsen wrote:

> Nej kun et.

> Heller ikke jeg, men det er også meget lidt jeg har puslet med et.

> [...]

De skriver meget om TerraTec Cinergy TV 400 i
dk.edb.videoredigering
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554577891

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1259
http://www.terratec.net/ttdk/

Der er dog nogen der ikke kan lide kortet
http://www.dvdrhelp.com/capturecards.php?CaptureCardRead=Terratec%20Cinergy%20400%20TV&Search=Search

> Man kan vel sætte en sat receiver på kortet også ?

Jeg kender ikke noget til sat receivere, men du kan vel købe en antenne
fordeler til den du har ved TV´et, eller hvis der er composite eller
s-video ud på sat´en, kan man vel også det.
Ellers kan man købe et scartstik til ca. 65,- der har composite og
s.video
Du må lige undersøge om din sat receiver understøtter s-video ud, for
gør den ikke det bliver billedet bare sort/hvid, hvis du bruger et
s-video kabel.

Jeg aner ikke om man kan få et sat receiver PCI kort

--
Mvh Edmund

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 31-03-03 08:32

> [...]
>s-video kabel.
>
>Jeg aner ikke om man kan få et sat receiver PCI kort

Tak for din info Edmund. Nu vil jeg så se lidt på det, du skriver om.

mvh Erik.