Diverse spørgsmål/erfaringer med ALDI's Me~
Fra : Junior

Dato : 26-03-03 23:10

Hejsa

Jeg var en af de heldige som nåede at købe både PC og skærm i morges i
ALDI. Jeg har 3 spørgsmål:

1. Under boot af PC'en hopper og danser skærmbilledet indtil XP er
startet help op. Det er som om at skærmen forsøger at finde ud af
hvilken mode den skal køre i.. Er det en normalt opførsel for TFT
skærme?

2. Skærmen er designet til en max. opløsning på 1280 x 1024 og det
står da også knivskarpt i denne opløsning. Hvis jeg drosler ned til
1024 x 768 står fontene meget uskarp. Jeg tror den scalerer dem. Er
det ikke muligt at få dem skarpe i en anden opløsning end den som
skærmen er designet til?

3. Den medføldende Windows XP Home edition er en dansk version. Er det
lovligt at installere en engelsk version og bruge samme licensnr.

Mvh. Morten

Fra : adegn

Dato : 27-03-03 00:42

> Jeg var en af de heldige som nåede at købe både PC og skærm i morges i
> ALDI. Jeg har 3 spørgsmål:

tillykke - det er en dejlig maskine!

> [...]
> startet help op. Det er som om at skærmen forsøger at finde ud af
> hvilken mode den skal køre i.. Er det en normalt opførsel for TFT

Ja, skærmen bruger nogle sekunder på at indstille sig optimalt til den
opløsning, der er indstillet på skærmen.

> [...]
> 1024 x 768 står fontene meget uskarp. Jeg tror den scalerer dem. Er
> det ikke muligt at få dem skarpe i en anden opløsning end den som

Nej, det er ikke muligt. En LCD skærm har en bestemt opløsning og er nødt
til at skalere ned, vis den får en anden opløsning leveret. Din skærm
antialiaserer i det mindste, hvilket betyder, at billedet virker lidt
uskarpt. Ville skærmen ikke antialiasere ville det hele se ganske frygteligt
ud.

> 3. Den medføldende Windows XP Home edition er en dansk version. Er det
> lovligt at installere en engelsk version og bruge samme licensnr.

Aner det ikke!

mvh

Anders

Fra : WE

Dato : 27-03-03 00:49

Spm 3: Det er ikke teknisk muligt.

Fra : Roland Vogt

Dato : 27-03-03 11:23

kan nogen få højtalerne til at virke i skærmen????

Fra : Junior

Dato : 27-03-03 12:26

Ja, det virker fint for mig.
Har du forbundet stikket rigtig? Du kan se det på stikkets farver.

/Morten

Fra : Roland Vogt

Dato : 27-03-03 12:34

stikket var ik rigtigt inde