Webcam, Hjælp
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 26-03-03 19:30

Kære NG

Nu håber jeg at i kan hjælpe mig.

Jeg har gennem noget tid gået og overvejet at købe mig et webcam til min
computer. Dog ved jeg ikke helt hvilket et jeg skal købe, det er så her
at i kommer ind i billedet.

Jeg har fået det naglet ned til følgdende 2 kandidater og jeg ved ikke
hvilken en af dem jeg skal vælge.

Logitech QuickCam Pro 4000
PCVC750K/PCvc740K

Jeg vil så vidt det er muligt gerne udgå at skulle bruge alle mulige
skumle tjenester for at kunne bruge webcamet.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas

Dato : 26-03-03 20:28

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:e7s38vk06jambeco2degk1ijkknl2asq2n@4ax.com...
> Jeg har fået det naglet ned til følgdende 2 kandidater og jeg ved ikke
> hvilken en af dem jeg skal vælge.
> Logitech QuickCam Pro 4000
> PCVC750K/PCvc740K

Jeg ville gå efter 740k, den laver et godt billede, og er ikke så lysfølsom.
Har set den i test sammenlignet med Logitechs og der vandt Philips'en.

> Jeg vil så vidt det er muligt gerne udgå at skulle bruge alle mulige
> skumle tjenester for at kunne bruge webcamet.

Det kommer jo an på hvor du skal bruge dit webcam. Skal det bare være på en
hjemmeside, så følger der typisk noget software med, som du installerer og
så uploader den billedet til din hjemmeside.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
http://www.fastfreeway.dk?ref=11242 Får du trafik nok på hjemmeside?
http://www.autobooster.dk/register.php?referer=1152 Stadig ikke nok trafik?

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 26-03-03 20:33

On Wed, 26 Mar 2003 20:27:51 +0100, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
>Har set den i test sammenlignet med Logitechs og der vandt Philips'en.

Men har du et link til denne test. Fordi jeg kunne da godt tænke mig at
se den selv . For normalt plejer Logitechs produkter da at vinde over
alle de andres .

>Det kommer jo an på hvor du skal bruge dit webcam. Skal det bare være på en
>hjemmeside, så følger der typisk noget software med, som du installerer og
>så uploader den billedet til din hjemmeside.

Skal bruge det til at snuppe billeder(snapshots) med ti lat lægge op.
Skal også bruge det som et almindelig webcam så at det uploader
billedene til en server som så folk kan se på en hjemmeside. endvidere
skal det også bruges til live chat.

Men grunden til at jeg skrev det med de skumle tjenester er at jeg er
bekendt med at nogle webcams leveres med noget software som "tvinger" en
til at bruge en eller anden tjenste på nettet for at folk kan se
billedene. Og disse sider er somregel plastret fuld af bannere.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas

Dato : 26-03-03 21:02

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:0qv38v006ahp4algmi8aavb6oua4ol0hcs@4ax.com...
> Men har du et link til denne test. Fordi jeg kunne da godt tænke mig at
> se den selv . For normalt plejer Logitechs produkter da at vinde over
> alle de andres .

Kan ikke lige finde den artikel, men fandt seperate tests af de to:
http://www.hard-news.dk/tests.php?testid=88&PHPSESSID=97b0dfaec2de87c8ab1e23
e174110e9c
http://www.hard-news.dk/tests.php?testid=1&PHPSESSID=36eda6c0f70eda7b5f5d766
a13b42d2a

> [...]
> Skal også bruge det som et almindelig webcam så at det uploader
> billedene til en server som så folk kan se på en hjemmeside. endvidere

Det klarer begge cams vist fint.

> [...]
> til at bruge en eller anden tjenste på nettet for at folk kan se
> billedene. Og disse sider er somregel plastret fuld af bannere.

Det behøver man ikke, de giver ofte mulighed for at lægge billederne op en
hjemmeside som er hostet af dem, og så plastrer de den til med reklamer. Med
et stykke software kan du uploade til din egen ftp på din hjemmeside og der
bestemmer du selv om du vil have rekvalmer på. Til live chat kan du bruge
Netmeeting og vist nok også Microsoft Messenger i Windows XP.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 26-03-03 21:13

On Wed, 26 Mar 2003 21:01:49 +0100, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

>Det klarer begge cams vist fint.

Vil så også gerne være fri for artifakter, blå områder i billedet osv

> [...]
>bestemmer du selv om du vil have rekvalmer på. Til live chat kan du bruge
>Netmeeting og vist nok også Microsoft Messenger i Windows XP.

Nu har jeg ikke tænkt mig at bruge MS' produkter ti lat kører det
igennem men har så fået anbefalet andre programmer som jeg har tænkt mig
at prøve.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 26-03-03 21:17

> [...]

>meddelelse news:0qv38v006ahp4algmi8aavb6oua4ol0hcs@4ax.com...
>
>Kan ikke lige finde den artikel, men fandt seperate tests af de to:

Jeg synes at denne gennemgang er mere generel og uddybende i forhold til
den anden.
Flemming Jacobsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-03-03 19:07

In dk.edb.hardware, Thomas <flash4@it.dk> says...
> bestemmer du selv om du vil have rekvalmer på. Til live chat kan du bruge
> Netmeeting og vist nok også Microsoft Messenger i Windows XP.

Som er den absolut dårligste løsning der er lavet til dato!

Eyeball Chat kræver intet særligt af netværksforbindelsen og virker også
bag firewalls.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 29-03-03 03:38

On Fri, 28 Mar 2003 19:06:59 +0100, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>In dk.edb.hardware, Thomas <flash4@it.dk> says...
>
>Som er den absolut dårligste løsning der er lavet til dato!
>
>Eyeball Chat kræver intet særligt af netværksforbindelsen og virker også
>bag firewalls.

Det er jeg også blevet anbefalet af andre kilder
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-03 21:13

> Jeg har fået det naglet ned til følgdende 2 kandidater og jeg ved ikke
> hvilken en af dem jeg skal vælge.
>
> Logitech QuickCam Pro 4000
> PCVC750K/PCvc740K

kig evt. på http://www.lavrsen.dk/webcam.htm , han har begge kameraer
kørende

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 26-03-03 21:18

On Wed, 26 Mar 2003 21:13:26 +0100, <H> wrote:

>kig evt. på http://www.lavrsen.dk/webcam.htm , han har begge kameraer
>kørende

Ok, de blå felter jeg snakker om er faktisk også synlige på mange af de
billeder som ligger på siden. Og ud fra det jeg kan se ser det Logitech
cam ikke ud til at tage særligt skarpe billeder.
Flemming Jacobsen