Scroll-knappen virker ikke i spil!!!
Fra : Henrik Petersen

Dato : 24-03-03 22:51

Jeg har installeret Logitech's "musestyringsprogram" til min Cordless
Optical Trackman, og kan nu desværre ikke bruge "scroll" i spil til eks. at
skifte våben... Hjælp!

mvh
Henrik

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 24-03-03 23:38

Henrik Petersen wrote:
> Jeg har installeret Logitech's "musestyringsprogram" til min Cordless
> Optical Trackman, og kan nu desværre ikke bruge "scroll" i spil til eks. at
> skifte våben... Hjælp!

logitech mouseware er det største driver/software flop nogensinde.. men
siden du har en trådløs frygter jeg du er tvunget til at bruge det.

sur røv, held og lykke..

ikke særlig konstruktivt, men det er ligesom en sørgelig situation du
står i.. og hey, trådløs mus til spil? i dont think so!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-03-03 01:20

Dennis Jakobsen 's insignificant opinion was stated in:
b5o11l$auh$1@news.cybercity.dk

> logitech mouseware er det største driver/software flop nogensinde..
> men siden du har en trådløs frygter jeg du er tvunget til at bruge
> det.

Plejer almindelige ting scrollfunction og midtknap(samme) ikke at virke med
generic drivere på logitechs?

> sur røv, held og lykke..
>
> ikke særlig konstruktivt, men det er ligesom en sørgelig situation du
> står i.. og hey, trådløs mus til spil? i dont think so!

Blot af nysgerrighed, hvad har du "i mod" det?
Har selv en billig trådløs (ikke engang optisk) som jeg er udemærket
tilfreds med ?

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 26-03-03 16:26

Sune Storgaard wrote:
> Dennis Jakobsen 's insignificant opinion was stated in:
> b5o11l$auh$1@news.cybercity.dk

> Plejer almindelige ting scrollfunction og midtknap(samme) ikke at virke med
> generic drivere på logitechs?

jo, på min 8 knaps logitech MX500, men jeg var bare ikke sikker på
trådløse..

> Blot af nysgerrighed, hvad har du "i mod" det?
> Har selv en billig trådløs (ikke engang optisk) som jeg er udemærket
> tilfreds med ?

Jeg har det imod det at opdateringen er for langsom.. når man gerne vil
have en fast fps på 85, kan en trådløs ikke følge med..

og ang. mouseware.. når man installerer det går rulleknappens respons
fra 'med det samme' til 'lad os vente nogle sekunder før vi scroller
skærmen for det ku nok være fedt' ..nej vel..

vh,
Dennis

Fra : Karsten Vinding

Dato : 26-03-03 23:10

In news:b5sgel$22p1$1@news.cybercity.dk, Dennis Jakobsen
<brunis@[nospam]thegreenboard.com> wrote:

> jo, på min 8 knaps logitech MX500, men jeg var bare ikke sikker på
> trådløse..

Med de nyeste Logitech drivere virker MX700's scrollwheel og ekstra knapper
også i spil.

MX500 har da ikke 8 knapper. Den har ligeså mange som MX700, og min har 5 +
scrollwheel med knap, plus connect knappen i bunden af musen (som din MX500
ikke har). Med god vilje 6 knapper plus scroll op/ned.

> Jeg har det imod det at opdateringen er for langsom.. når man gerne
> vil have en fast fps på 85, kan en trådløs ikke følge med..

Har du overhovedet læst nogen anmeldelser af MX700 musen? En af
forbedringerne på denne er netop at den nu opdaterer 250x i sekundet,
hvilket er præcist det samme som en ledningsmus kan gøre på USB porten.

Alle anmeldelser fortæller at MX700 er præcist ligeså god i spil som en
MX500, bortset fra at den er tungere, hvilket for nogen kan virke generende.

Det er korrekt at tidligere gerationer trådløse mus ikke opdaterede så
hurtigt, men MX700 er et kæmpe skridt væk fra den tendens. Det er en helt
genial mus IMHO. Samme opdatering som med MX500, samme opløsning, samme
respons, bare uden den irriterende ledning. Eneste minus er prisen, for den
er ret så dyr.

> og ang. mouseware.. når man installerer det går rulleknappens respons
> fra 'med det samme' til 'lad os vente nogle sekunder før vi scroller
> skærmen for det ku nok være fedt' ..nej vel..

Ikke hos mig. Her er der øjeblikkelig respons. Nok fordi Logitech har ændret
måden deres scrollwheel virker på i de sidste drivere, så de følger MS's
metode. Tjek selv på Logitechs hjemmeside, det står der et sted.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 29-03-03 04:09

Karsten Vinding wrote:

> [...]
> scrollwheel med knap, plus connect knappen i bunden af musen (som din MX500
> ikke har). Med god vilje 6 knapper plus scroll op/ned.

Har du en MX500? nej, vel.. min har 8 knapper.. højre, venstre, 4 i
midten og 2 i siden.. 1+1+4+2=8

> [...]
> MX500, bortset fra at den er tungere, hvilket for nogen kan virke generende.

hmm.. så skulle jeg jo nok have 'overvejet' den alligevel..

> [...]
> respons, bare uden den irriterende ledning. Eneste minus er prisen, for den

ja, det er jo også en faktor for en fattig studerende..

> Ikke hos mig. Her er der øjeblikkelig respons. Nok fordi Logitech har ændret
> måden deres scrollwheel virker på i de sidste drivere, så de følger MS's
> metode. Tjek selv på Logitechs hjemmeside, det står der et sted.

ok, jeg vil da prøve det igen så.. har bare forgæves downloadet det
mouseware ALT for mange gange...

tak for tippet..

Dennis

Fra : Karsten Vinding

Dato : 29-03-03 09:24

In news:b632cm$19dg$1@news.cybercity.dk, Dennis Jakobsen

> Har du en MX500? nej, vel.. min har 8 knapper.. højre, venstre, 4 i
> midten og 2 i siden.. 1+1+4+2=8

Nej men en MX700 er magen til knap mæssigt, bortset fr at den har en mere i
bunden til connect funktionen.

Men jeg vil godt give dig lidt ret, da jeg ikke talte højre og venstre med
sidste gang (indæt flov smiley)

Min MX 700 har så Højre, venstre, 3 i midten + scrollwheel med indbygget
knap, 2 i siden og en i bunden. 1+1+3+1+2+1=9

> hmm.. så skulle jeg jo nok have 'overvejet' den alligevel..

Det kan jo være du synes den er tung. Jeg vendte mig til musens vægt efter
10 minutters brug, og tænker ikke over det i dag.

> ja, det er jo også en faktor for en fattig studerende..

Hvis jeg husker min studietid ret, var det alligevel imponerende hvad man
kunne få råd til på en SU

> ok, jeg vil da prøve det igen så.. har bare forgæves downloadet det
> mouseware ALT for mange gange...

Jeg siger skam ikke at det nu er blevet perfekt, men det virker meget bedre
i spil nu end i de tidligere versioner. + man får batteriovervågelsen af den
trådløse mus oven i pakken.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Rasmus V. S. Jensen

Dato : 25-03-03 01:20

"Henrik Petersen" <henrik_s-pnospam@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har installeret Logitech's "musestyringsprogram" til min Cordless
> Optical Trackman, og kan nu desværre ikke bruge "scroll" i spil til eks.
at
> skifte våben... Hjælp!

Har hørt om at der er en del problemer med logitechs mouse drivers :-/
Men et godt råd, hvis det er en FPS så bind våbnene til de forskellige
taster omkring
WASD eller ESDF alt efter hvad du styrer med, det er mange, mange gange
bedre

Mvh
Rasmus

Fra : Madsen

Dato : 25-03-03 02:14

Henrik Petersen skrev:

> Jeg har installeret Logitech's "musestyringsprogram" til min
> Cordless Optical Trackman, og kan nu desværre ikke bruge "scroll"
> i spil til eks. at skifte våben... Hjælp!

Prøv at gå ned i Start > Kør og start: Regedit
Find så følgende nøgle:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Technical]
Hvis der er en værdi som hedder: MouseHookDllEnable så stil den til
0 hvis den ikke allerede gør det. Luk Regedit, genstart pc'en og se
om det har hjulpet.

Madsen.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 25-03-03 21:30

Det hjalp desværre ikke... Men tak alligevel
Sig endelig til hvis der kommer andre løsningsforslag!!

Fra : Vega

Dato : 25-03-03 21:42

Hvad er din e-mail adresse, så kan jeg sende dig en updaye så det virker?

Mvh. Vega.

Fra : Madsen

Dato : 26-03-03 17:19

Vega skrev:

> Det må du meget undskylde, men det var fordi jeg ville sende ham
> en fil, og det kan jeg ikke til nyhedsgrupper.
> Derfor.

Det er helt i orden. Jeg hidsede mig bare et kort øjeblik op over de
tråde som bliver flyttet til private mails så man aldrig får at se
hvad løsningen på problemet var. Grunden til jeg hidsede mig op var
at jeg netop selv sad og ledte efter en løsning på et problem på
Google Groups og uha hvor er der mange tråde der dør fordi debatten
enten flyttes væk fra gruppen eller fordi spørgeren aldrig melder
tilbage og fortæller om problemet er blevet løst eller ej.

Ok og tak. :)

Madsen.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 26-03-03 20:03

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er din e-mail adresse, så kan jeg sende dig en updaye så det virker?
>
> Mvh. Vega.

Ja, tak!
Min e-mail er henrik_s-p@get2net.dk

Fra : Henrik Petersen

Dato : 27-03-03 19:43

Tak for filen, men det har desværre ikke hjulpet...

Fra : Madsen

Dato : 25-03-03 21:48

Vega skrev:

> Hvad er din e-mail adresse, så kan jeg sende dig en updaye så det
> virker?

Undskyld, men for hulen hvor er jeg træt af de her private henvendelser
som kun spørgeren får noget ud af. Hvorfor kan du ikke bare skrive her
i gruppen hvad løsningen går ud på så andre også kan få glæde af det?

Fra : Vega

Dato : 26-03-03 16:09

Fra : Henrik Petersen

Dato : 30-03-03 00:29