Hardisk led lyser ikke
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-03-03 18:12

På min nye computer med et Chieftec Dragon DX-01B-D kabinet og et
intel bundkort lyser harddisk aktivitets dioden ikke. Umiddelbart er
kablet fra diode til bundkort blevet monteret spørgsmålet er dog om det
er monteret korrekt [1]. Dvs. har polariteten nogen betydning for en
diode eller kan jeg med sindsro, uden risiko for at brænde bundkort
eller andet af, forsøge at vende kablet?

[1] Maskinen er samlet af forhandleren og jeg stoler ikke 100% på
samlingen. Bla. var resetledningen ikke blevet tilsluttet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Roland Hansen

Dato : 23-03-03 18:20

> [...]
>
> [1] Maskinen er samlet af forhandleren og jeg stoler ikke 100% på
> samlingen. Bla. var resetledningen ikke blevet tilsluttet.

Hej!

Du kan rolig prøve at vende stikket. Jeg har selv lavet samme fejl et nogle
gange og der er aldrig sket noget ved det endnu.

Roland

Fra : Mercenary

Dato : 23-03-03 18:29

> [...]
> diode eller kan jeg med sindsro, uden risiko for at brænde bundkort
> eller andet af, forsøge at vende kablet?

Vend du bare dét kabel, det er der ingen risiko ved.
Der løber ingen strøm gennem en diode hvis polariteten er vendt, så jeg vil
gætte på at kablet er forkert tilsluttet.

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : Villy Jensen

Dato : 23-03-03 18:43

> [...]
>
> [1] Maskinen er samlet af forhandleren og jeg stoler ikke 100% på
> samlingen. Bla. var resetledningen ikke blevet tilsluttet.

En lysdiode skal vendes rigtigt for at lyse. Prøv bare at vende stikket.
(Jeg plejer bare at montere stikket og så vende det hvis lampen ikke
funker)

og mht Reset-ledning: Denne undlader jeg gerne at montere - Man kan
jo komme til at strejfe resetknappen i utide...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-03-03 19:34

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev:

> En lysdiode skal vendes rigtigt for at lyse. Prøv bare at vende
> stikket. (Jeg plejer bare at montere stikket og så vende det hvis
> lampen ikke
> funker)

Først og fremmest tak til alle for svar. Det var lige netop en vending
af stikket, der skulle til, så nu har jeg fint lys i min HD-lampe

> og mht Reset-ledning: Denne undlader jeg gerne at montere - Man
> kan
> jo komme til at strejfe resetknappen i utide...

Jeg har nu til tider god gavn af resetknappen bla. da jeg startede den
nye maskine første gang pga. mine tastaturkvaler som jeg har omtalt i
<news:Xns934672CE97D2.miljokemi.dk@130.133.1.4> savnede jeg en
fungerende knap, men har da prøvet at gøre du beskriver med de
ærgerlser det nu giver. Her er Chieftec-kabinettet nu meget godt
indrettet, da knappen ikke er fremtrædende og der derfor skal lidt mere
end et strejf til.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Tor Lund

Dato : 24-03-03 13:40

> og mht Reset-ledning: Denne undlader jeg gerne at montere - Man kan
> jo komme til at strejfe resetknappen i utide...

jeg tror nu ikke det kan lade sig gøre på et chieftec kabinet :), idet man
nærmest skal bruge spidst for at komme til denne funktion.

tor lund

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 23-03-03 21:40

> [1] Maskinen er samlet af forhandleren og jeg stoler ikke 100% på
> samlingen. Bla. var resetledningen ikke blevet tilsluttet.

Sådan en forhandler tror jeg slet ikke jeg ville handle med igen :)