Hvad pokker der der i vejen med min PC?
Fra : Falcon

Dato : 21-03-03 10:14

Jeg har en Seagate 80 GB HD hvor der er allokerings fejl og hver anden
gang jeg startede PC'en op fik jeg en blå skærm med hvid skrift hvor
der stod flg. smøre:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent
damage to your computer.

Page_Fault_In_Nonpaged_Area

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart
your computer. If this screen appears again follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software
manufacturer for any windows updates you might need.
If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use Safe mode to remove or disable components, restart
your computer, press F8 to select advanced startup options, and then
select Safe mode.

Technical information:

*** STOP: 0X00000050 (0XFFFFFFE8, 0X00000001, 0X8054F568, 0X00000000)

Beginning dump of physical memory
Physical memory dump complete
Contact you system administrator or technical support group for
further assistance

Herefter kan jeg restte maskinen og så starter den op med en
skærmmeddelse på skrivebordet:

The system has recovered from a serious error, please tell MS osv.

error signature:
BCCode: 50 BCP1 : FFFFFFE8 BCP2 : 00000001 BCP3 : 8054F568 BCP4 :
00000000 OSVer: 5_1_2600 SP : 0_0 Product 256_1

Jeg har snakket med Seagate support og de sagde at allokerings
fejlene var en fysisk skade på HD'en så den vil de bytte, så langt så
godt. Jeg pillede så HD'en ud og satte en gammel Seagate 8GB som jeg
ved der IKKE fejler noget i maskinen og installerede Windows XP Pro US
igen, MEN MEN MEN nu får jeg d*leme fejlen igen, så hvor er fejlen??

Mit system:

Soltek Bundkort
512 MB DDR Ram
NVidia t4200 Gf4
Soundblaster Live
i øjeblikket 8 GB Seagate HD
Windows XP Pro US

Puuhaa, det var en lang smøre, jeg håber virkelig der er nogle kloge
hoveder her der kan lede mig på sporet af hvad der er ivejen.

På forhånd Tak

Falcon

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-03-03 11:07

Falcon <jornlundtoft@hotmail.com> wrote in

> [...]
> som jeg ved der IKKE fejler noget i maskinen og installerede
> Windows XP Pro US igen, MEN MEN MEN nu får jeg d*leme fejlen igen,

Den første fejl du nævner har jeg også fået MANGE gange. Jeg fandt ud
af at det var mit ene RAM modul der havde en defekt og fik det byttet.
Siden har jeg ikke fået én eneste fejl af den type.

Jeg testede mine RAM-blokke med dette program - www.memtest.86.com. Det
eneste det kræver er at du har et floppydrev og en tom diskette, eller
brænder en CD og booter på floppy eller CD - så starter programmet helt
af sig selv.

Lad det eventuelt køre testen hele vejen igennem et par gange. Hvis der
bare er nogle få fejl så er der noget galt. Hvis du overclocker, så sæt
hastigheden ned til den specificerede og kør testen igen. Hvis ikke du
overclocker og der stadig meldes fejl, så er der noget galt med et RAM
modul. Hvis du har mere end ét modul monteret, så pil det ud og kør
testen på hver enkelt modul så du er helt sikker på det er det defekte
modul du får ombyttet.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Falcon

Dato : 22-03-03 13:19

On Fri, 21 Mar 2003 10:07:29 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

Hej Flemming

> [...]
>eneste det kræver er at du har et floppydrev og en tom diskette, eller
>brænder en CD og booter på floppy eller CD - så starter programmet helt

Yep, jeg får 2 fejl når jeg tester med memtest86, så kan man vel
roligt gå ud fra at det er Rammen det er galt med?
Så nu prøver jeg at få det byttet på Mandag, og så må jeg se om det
hjælper.
BTW. Hvorlang tid er der normalt garanti på Ram?

mvh Falcon

Fra : Flemming Joensson

Dato : 22-03-03 20:36

> Yep, jeg får 2 fejl når jeg tester med memtest86, så kan man vel
> roligt gå ud fra at det er Rammen det er galt med?

Ja, det vil jeg mene. Har du kørt testen mere end én gang, så vil det
jo være endnu mere overbevisende ;)

Mit modul var der dog ikke meget liv i - fik +5000 fejl allerede i
test1 - så den blev byttet uden brok.

> Så nu prøver jeg at få det byttet på Mandag, og så må jeg se om
> det hjælper.
> BTW. Hvorlang tid er der normalt garanti på Ram?

Det svinger vist fra fabrikant til fabrikant. De RAM blokke jeg har nu
er fra Crucial (købes på www.crucial.co.uk) og har limited life-time
warranty - så lige så lang tid som jeg ejer modulerne er der garanti på
fra Crucials side - ganske godt efter min mening.

Det modul der var defekt var dog et Apacer som jeg havde købt hos
itbutikken - der var vist 5 års garanti på modulet - så det blev også
byttet af itbutikken uden brok, men jeg er ikke sikker på det stadig er
sådan - du må prøve at kontakte butikken og høre hvad de vil gøre.

Flemming

Fra : dk_sz

Dato : 22-03-03 16:07

> Den første fejl du nævner har jeg også fået MANGE gange. Jeg fandt ud
> af at det var mit ene RAM modul der havde en defekt og fik det byttet.
> Siden har jeg ikke fået én eneste fejl af den type.

Yep, jeg får den også hvis jeg OC'er min ram til CAS2 (i forvejen OC'ed fra
133 til 150 Mhz).

mvh
Thomas

Fra : Ryan Hansen [2600]

Dato : 21-03-03 11:32

Falcon wrote:
> [...]
> skrift hvor der stod flg. smøre:
>
> A problem has been detected and windows has been shut down to

Er det tilfædigvis et Soltek SL-85DRV2 ?

Fra : CS

Dato : 21-03-03 17:32

> Er det tilfædigvis et Soltek SL-85DRV2 ?

Behøver det ikk at være, mit MSI kt3 ultra ARU kunne også komme med den
fejl! Her var fejlen dog rettet ved en genmontering af køler!

- CS

Fra : MaRk

Dato : 21-03-03 15:08

Prøv at sæt fsb fra auto til mauel hvis du kan det.

Fra : Falcon

Dato : 22-03-03 13:20

On Fri, 21 Mar 2003 15:08:14 +0100, "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN>
wrote:

>Prøv at sæt fsb fra auto til mauel hvis du kan det.

Undskyld, men hvad betyder det helt exact og hvor gør man det?

Falcon

Fra : MaRk

Dato : 22-03-03 21:48

> Undskyld, men hvad betyder det helt exact og hvor gør man det?

Hmm kan ikke forklare det så godt.
Men du kan nok finde det under CPU N peripheils eller noget i den retning
under bios.
Hvis den ikke er auto står den på 100 eller 133 efter hvilken cpu du har.