P4 varme
Fra : ChrisStoffer

Dato : 20-03-03 16:42

Hej
Jeg håber ikke der kommer alt for mange af denne her slags spørgsmål, men
her er altså mit.
Jeg har en Pentium4 2,53 Gh og et Asus P4S8X bundkort. Jeg har haft den ½ år
men først ligenu har jeg installeret Asus Pc Probe og Speedfan og begge
viser at temperaturen i idle er 36 grader på cpu`en og 41 på motherboardet.
Men når jeg spiller computer f.eks. Medal of Honor eller andre krævende spil
kommer cpu`en helt op på 47 grader og motherboardet 45. Er det normalt? Jeg
var ikke urolig før en af mine kammerater sagde at det var en noget høj
temperatur. Det skal siges at jeg kører med in-a-box køleren og ellers ikke
har andet end det der fulgte med. Mit kabinet er et chieftech dragon så der
er meget plads i det.

Mvh
Christian

Fra : Sp@cey

Dato : 20-03-03 17:16

Synes sq det lyder meget rimeligt!
Sp@cey

"Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence."

Fra : Leony

Dato : 20-03-03 17:43

"ChrisStoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og 41 på motherboardet. Men når jeg spiller computer f.eks. Medal of
> Honor eller andre krævende spil kommer cpu`en helt op på 47 grader og

Du har intet at frygte, hvis computeren blev for varm ville du opleve at
den blev ustabil og af og til går ned.
Har selv en 2,2 GHz P4 og den bliver 52-55 grader ved full load ingen
problemer i det.

Desuden så er Asus desværre kendt for at måle nogle lidt høje
temperaturer (hvilket jeg især synes gør sig gældende for din mobotemp).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : ChrisStoffer

Dato : 20-03-03 18:00

> [...]
>
> Desuden så er Asus desværre kendt for at måle nogle lidt høje
> temperaturer (hvilket jeg især synes gør sig gældende for din mobotemp).

Hej Leony

Tak for svaret. Jeg har også hørt det med at asus måler for højt så jeg
lader være med at tage det så tungt. Forresten så er det nogle rigtig flotte
casemods du har lavet =O)

Mvh
Christian

Fra : EA

Dato : 20-03-03 18:01

> [...]
>har andet end det der fulgte med. Mit kabinet er et chieftech dragon så der

Det er slet ikke noget at bekymre sig om. Så længe CPU'en er under
60-70 grader.. Min er 59 grader fordi min PC ikke skal larme så meget
og jeg har aldrig haft et problem selv på varme sommerdage.