HD 180
Fra : poul

Dato : 19-03-03 22:47

Hej
Ja jeg ved ikke om det er fordi det er den forkert NG jeg har søgt at
få lidt at vide om instl. af en HD
Eller det er måske fordi der ikke er nogen der vil hjælpe mig
Jeg har forsøgt på NG hardware drev jeg prøver lige her så

Jeg har en ibm 180 med 120 Gb den har jeg sat i som nr.master
secondar, men den skal startes i bios i XP for at komme vider når jeg
tænder pc-en, men, men hvad gør jeg så for at komme vider, sorry jeg
er
nybegynder så du må gerne forklar det langsomt.

hilsen poul

Fra : **TwN**

Dato : 19-03-03 23:23

"poul (slet 8ENFY)" <psks@8ENFYmail.dk> wrote:
> Jeg har en ibm 180 med 120 Gb den har jeg sat i som nr.master
> secondar, men den skal startes i bios i XP for at komme vider når jeg
> tænder pc-en, men, men hvad gør jeg så for at komme vider.

Det lyder som om du sagtens kan se den fra din BIOS...Og sådan som jeg lige
forstod spørgsmålet, kan du ikke starte windows på den?
Hvis du ikke har andre enheder ud over din harddisk og et cdrom/dvd-drev,
burde det ikke blive så besværligt
Det du skal gøre er, at flytte den fra din sekundære IDE-kanal over på din
primære... det lyder sikkert lidt vanskeligt, men det er det egentlig ikke

Det eneste du skal gøre er bare at flytte ata-kablet(det bredde grå/hvide
kabel) fra den "port" det sidder i på dit motherboard, og over i den ved
siden af. Der er to helt ens stik på dit motherboard, forskellen er, at den
ene er "Primary channel" og den anden er "secondary channel".
for at gøre det lættest, uden at flytte på jumpere, kan du vælge at bruge to
ata-kabler. Det ene sætter du fra motherboardet og op i harddisken, og det
andet sætter du så fra motherboarded og op til cd/dvd-drevet.

PS. Hvis jeg har forstået dit spørgsmål forkert, må du lige sige til

**TwN**