Mere end et lydkort på en windows 2000
Fra : kink

Dato : 18-03-03 14:23

Hejsa, er der nogen der har prøvet at køre med to eller flere lydkort i
samme maskine, der kører win2k/xp? Er det muligt?
Jeg har set et sted, at man vha. noget software kan lave sin egen DTS
Sourround PC med 3 lydkort. Nogen der har prøvet det?

Pfh tak
/klaus

Fra : Morten L.

Dato : 18-03-03 14:28

"kink" <_NOSPAM__kk@runtime.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har set et sted, at man vha. noget software kan lave sin egen DTS
> Sourround PC med 3 lydkort. Nogen der har prøvet det?

Jeg kører med 2 i min, med XP.

et SB-live med 4-point surround til daglig brug, og et gammel Soundblaster
PCI til headsættet, til snak/videokonference med f.eks. messenger.
Det virker fint-fint - og de fleste programmer kan efterhånden sættes til at
vælge hvilket lydkort de skal være aktive på.

Mvh
Morten

Fra : kink

Dato : 18-03-03 14:30

Jamen det er jo rigtig nice!
Kan du spille på begge to på een gang?

Fra : Morten L.

Dato : 18-03-03 18:21

"kink" <_NOSPAM__kk@runtime.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen det er jo rigtig nice!
> Kan du spille på begge to på een gang?

Ja - men via 2 forskellige f.eks. playere. Mediaplayer på det ene, og Winamp
på det andet. Et program kan vel logisk set kun have ET lyd-device.

Men ja - kør noget musik som baggrund på halløjtalerne i baggrunder, og spil
CS med voice med gutterne med headset

/Morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-03-03 19:37

Morten L. wrote in <3e775567$0$42563$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> Ja - men via 2 forskellige f.eks. playere. Mediaplayer på det ene, og
> Winamp på det andet. Et program kan vel logisk set kun have ET lyd-device.

Et program kan sagtes bruge flere lydkort på én gang.

Fx. har jeg i "cool edit pro" prøvet at optage fra fire forskellige lydkort
på én gang, det gav 8 mono-lydspor. Smart nok. :)

Når den afspiller kan den så også afspille på alle 4 lydkort, så jeg i
princippet kunne sætte 8 højtalere til (det var kun stereo-lydkort), som
spiller hvert sit spor.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Morten L.

Dato : 19-03-03 10:19

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når den afspiller kan den så også afspille på alle 4 lydkort, så jeg i
> princippet kunne sætte 8 højtalere til (det var kun stereo-lydkort), som

OK hahaha.. det tænkte jeg ikke lige på - men godt eksempel
/Morten

Fra : kink

Dato : 19-03-03 11:03

Det er rigtig nice Niels, dvs. man kan lave sin egen PC HardDisk recorder
for kr. 600,- + en pc
Har du prøvet at leje med sourround så? Jeg har bare hørt at man vha. noget
software kan få computeren til at spille de respektive kanaler ud på flere
lydkort, hvis man altså afspiller en dvd i dvd-drevet...

/klaus