Nierle.de og Danske Netbank
Fra : Anders [4200\)

Dato : 17-03-03 19:38

Når man har bestilt varer, får man en mail om at man skal sætte pengene ind
på deres konto i jydske bank og angive kundennr. samt Vorgangsnr.

Skal jeg blot skrive det i en lang smøre med et enkelt mellemrum?!? Der er
jo ikke plads til så meget. Eler hvordan har I gjort?

Mvh. Anders

Fra : Martin S.

Dato : 17-03-03 21:16

"Anders [4200)" <vipberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Der er
> jo ikke plads til så meget. Eler hvordan har I gjort?

Du skal klikke på "meddelelse" i forbindelse med siden hvor du noterer
kontonr. og beløb osv.
I det vindue kan du skrive 10 linier eller mere.. kan jeg ikke lige
huske. Men der er rigelig plads til kundenr og fakturanr.
Husk at vælge meddelelse pr kontoudskrift og ikke pr. brev (koster en
del)

Martin

Fra : Brian Møller

Dato : 18-03-03 08:04

> [...]
> huske. Men der er rigelig plads til kundenr og fakturanr.
> Husk at vælge meddelelse pr kontoudskrift og ikke pr. brev (koster

Hvis han vælger pr. kontoudskrift og de får deres kontoudskrifter ca.
1 gang pr. kvartal ville jeg squ blive lidt træt af at vente på
CD'erne.

Jeg har som regel bare bevæger mine 112 kg ned i Jyske og indbetalt
dem der og så til dem at de tal skal stå der som besked og så må de
selv om hvordan de får dem til det. Jeg har fået mine skiver ca. 7
dage efter betalting så et eller andet må jeg gøre rigtigt :)

Jeg har en gang gjort det via netbank og der indtastede jeg bare
Vor.nr.:xxx og der fik jeg også skiverne så det virker da også på den
måde.

/Brian

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-03-03 09:31

Brian Møller <news@moellernet.dk> skrev:

> Hvis han vælger pr. kontoudskrift og de får deres kontoudskrifter ca.
> 1 gang pr. kvartal ville jeg squ blive lidt træt af at vente på
> CD'erne.

Sådan foregår det jo naturligvis heller ikke.

> [...]
> selv om hvordan de får dem til det. Jeg har fået mine skiver ca. 7
> dage efter betalting så et eller andet må jeg gøre rigtigt :)

Den indbetaling du foretager der er det samme som ved en overførsel med
netbank men er en dyrere løsning.

> Jeg har en gang gjort det via netbank og der indtastede jeg bare
> Vor.nr.:xxx og der fik jeg også skiverne så det virker da også på den
> måde.

Der kan du bare se

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Brian Møller

Dato : 18-03-03 10:41

> Den indbetaling du foretager der er det samme som ved en overførsel
med
> netbank men er en dyrere løsning.

Dyere løsning ? Jeg er ikke kommet til at betale noget for det.

> Der kan du bare se

Nu var det sådan at Anders også ville have kundenummer med.

Men fuck det. Det virker altsammen og det koster ikke knaster endnu.

/Brian

Fra : Martin S.

Dato : 18-03-03 17:37

"Brian Møller" <news@moellernet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis han vælger pr. kontoudskrift og de får deres kontoudskrifter ca.
> 1 gang pr. kvartal ville jeg squ blive lidt træt af at vente på

Formoder de har en mere effektiv metode, f.eks. online banking eller
lign.

> [...]
> selv om hvordan de får dem til det. Jeg har fået mine skiver ca. 7
> dage efter betalting så et eller andet må jeg gøre rigtigt :)

Ok, men det er nu nemmere hjemmefra, og der går da også kun de 7 dage.

> Jeg har en gang gjort det via netbank og der indtastede jeg bare
> Vor.nr.:xxx og der fik jeg også skiverne så det virker da også på den
> måde.

Ja, men sikkerheden er klart større hvis de både har kundenr. og
fakt.nr.
Og så blev der spurgt til hvordan man gjorde når vedkommende åbenbart
ikke havde plads nok i den alm. meddelelsesform til banken.

Martin

Fra : Frank Andersen

Dato : 18-03-03 17:08

On Mon, 17 Mar 2003 19:38:26 +0100, "Anders [4200\)"
<vipberg@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Skal jeg blot skrive det i en lang smøre med et enkelt mellemrum?!? Der er
>jo ikke plads til så meget. Eler hvordan har I gjort?

Hej
Du kan nøjes med Vorgangsnr. Det svarer til fakturanummer på dansk.
Det er nok til at identificere indbetalingen. Kundenummer behøver du
ikke indtaste. Du kunne jo have flere bestillinger samtidig med
nogenlunde samme beløb, så fakturanummeret er vigtigst

Mvh. Frank

Fra : Anders [4200\)

Dato : 18-03-03 21:28

Har prøvet at tage det der hvor meddelsen kommer på deres konto udskrift. Så
håber vi det virker :)