Nyt Bundkort
Fra : Anders

Dato : 17-03-03 13:30

Jeg skal skifte fra AMD XP2000 til Pentium 4 Northwood 2,4 in a box

Mit gamle bundkort er et MSI KT4V (MS-6712)

Hvilket chipset er tilsvarende godt til intel på MSI bundkort og hvilke
processor skal man vælge, in a box, eller en bulk og så thermaltake køler?

/Anders

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 17-03-03 13:39

> Hvilket chipset er tilsvarende godt til intel på MSI bundkort og hvilke
> processor skal man vælge, in a box, eller en bulk og så thermaltake køler?

For tiden er det vist primært Intels 845 chipset der er fremme, men de nyere
7205 chipset med Dual Channel (som jeg selv har i form af Asus P4G8X Deluxe)
Kører bare rigtig godt og det er tilmed hurtigere og man får mere ud af
rammen fordi det kører dual channel (rammene kører parvist sammen lidt a'la
RD-ram)

Fra : Leony

Dato : 17-03-03 14:56

"Anders" <andos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket chipset er tilsvarende godt til intel på MSI bundkort og
> hvilke processor skal man vælge, in a box, eller en bulk og så
> thermaltake køler?

Vælg et Intelchipset, Asus P4PE er bundkortet der tit bliver fremhævet
som et godt køb i bundkortsgruppen.
Vælg den processor du har brug for - 2 GH skulle være rigeligt til det
meste.
In-a-box køleren skulle ikke være dårlig. Du kan jo prøve den først, så
kan du altid købe køler bagefter (er selvfølgelig lidt en ulempe hvis du
køber på nettet). Selv bruger jeg en Silent Viking fra ThermalTake, det
er en lækker køler, som ikke larmer særlig meget.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders

Dato : 17-03-03 15:26

> [...]
> køber på nettet). Selv bruger jeg en Silent Viking fra ThermalTake, det
> er en lækker køler, som ikke larmer særlig meget.

Hilket MSI kort til P4 ville du så anbefale

AGPx4 er nok til min Radeon 9000 pro

og USB 2.0 skal der osse være.

/Anders

Fra : Leony

Dato : 18-03-03 14:27

> Hilket MSI kort til P4 ville du så anbefale

Køb et med Intelchipset og hvad der ellers opfylder dine krav.
Eksempelvis:
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=845PE_Max2-FIR

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-03 19:47

> [...]
>processor skal man vælge, in a box, eller en bulk og så thermaltake køler?

Det er næsten ingen forskel på de 2 maskiner, du skal op på noget mere
hvis du skal kunne mærke en forskel der matcher prisen.