tandrensning
Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 20-03-01 12:54

Hejsa
Har netop fået at vide af min dyrlæge, at en tandrensning inkl. narkose
koster 595 kr for en kat. Ved to katte trækker de desuden 10% fra i pris
for kat nr. 2. Er det blot nogenlunde samme pris som I andre har mødt?
Jeg havde tænkt mig at de to pelsklædte skal ha ordnet bisserne ved den
årlige vaccine, da jeg synes især Frejas tænder er lidt...smågule.
- Gitte

Fra : Ulla

Dato : 20-03-01 13:42

Gitte Jæger Lock <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
> [...]
> Jeg havde tænkt mig at de to pelsklædte skal ha ordnet bisserne ved den
> årlige vaccine, da jeg synes især Frejas tænder er lidt...smågule.

Skal afsted med Rosin på mandag. Hun får altid lige et helbredstjek og en
tandrensning når det er vaccineringstid, men hvad det koster separat, kan
jeg ikke lige huske. Tandrensningen foregår dog ikke under narkose, men nu
opfører Rosin sig også unaturligt godt hos dyrlægen. Hun er simpelthen så
bange at hun ikke tør røre sig. Sidste gang, var hun så bange at hun satte
sig i et hjørne og sked så tyndt, at dyrlægen blev bange for at hun (Rosin)
var syg... Åh, min stakkels lille mis...

Jeg tror nok jeg plejer at gi´ omkring 400 kr for de tre ting tilsammen.
Hvis vi er afsted med mere end et dyr ad gangen, er der normal
konsultationspris på det første og 50% på de efterfølgende. Rimelig pris
synes jeg. Og så er det billigere end ved dyrlægerne i de større byer her i
Midtjylland.

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Helle Andersen

Dato : 21-03-01 01:10

"Gitte Jæger Lock" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse news:3AB744D2.B23E826C@hum.auc.dk...
> [...]
> Jeg havde tænkt mig at de to pelsklædte skal ha ordnet bisserne ved den
> årlige vaccine, da jeg synes især Frejas tænder er lidt...smågule.

Hej Gitte

Mine 3 ældste katte fik deres første tandrensning i
sommers, men de var nu også hhv. 2x7 + 5 år, så
jeg synes, at de har klaret den længe uden. Jeg
vidste af gode grunde ike, hvordan de ville tage
det, men de plejer at opføre sig OK hos dyrlægen.
Jeg aftalte, at hun gerne ville forsøge, at gøre det
uden bedøvelse, og hvis det ikke kunne lade sig
gøre, måtte vi jo så ty til bedøvelse. Alle 3 katte fik
tandrensning uden de store problemer, og hverken
dyrlægen eller jeg blødte. Jeg kan ikke huske det
præcise beløb, men det var 400-500 kr. for dem
alle 3. Kan du ikke spørge om, han er villig til at
forsøge uden bedøvelse ? Det er ubehageligt for
katten mens det står på, men til gengæld er det
hurtigt overstået.

--
Hilsen Helle
"ANY question addresed to a cat can be counted rhetorical." - E. Miller

Fra : Kate

Dato : 21-03-01 15:45

Hej Gitte

Min dyrlæge skaber det løse af ved hver vaccination og det er med i
prisen. Sidste år fik Sofie, for anden gang i sit liv, den helt store
tur med narkose og laserrensning, det kostede mig 450,- kr.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk