Forskel mellem Radeon 9000 pro og Radeon 9~
Fra : pr

Dato : 27-03-03 08:18

Er der nogen, der kan oplyse mig om, hvilken forskel der er på Radeon 9000
pro og Radeon 9100 kortene?? Hvilket er hurtigst??

Umiddelbart ser det ud som core clock speed'en (250 vs 275mhz) og ram
clock'en (230 vs 275mhz) er lavere, men RAMDAC'en er den samme (400mhz)....

Findes der nogle links til evt. sammenlignende tests?? Eller bare en
oversigt over forskelle??

Tak.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-03-03 10:37

"pr" <noget@microsoft.com> crashed Echelon writing

> Er der nogen, der kan oplyse mig om, hvilken forskel der er på Radeon
> 9000 pro og Radeon 9100 kortene?? Hvilket er hurtigst??

9100 selvom de i nogle tests ligger ret tæt på hinanden.

> Findes der nogle links til evt. sammenlignende tests?? Eller bare en
> oversigt over forskelle??

http://www.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html
http://www.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html

I disse tests skal du holde øje med Radeon8500.

8500=9100 da ATi valgte at skifte navnet, fordi det forvirrede folk at 8500
var hurtigere end 9000'eren.

--
Bjarke Andersen

Fra : pr

Dato : 27-03-03 11:37

Vil jeg overhovedet få noget ud af, at købe et Radeon9100 som erstatning for
mit Geforce2 GTS, når mit bundkort fx kun understøtter AGP 2x??

Tak for svaret - jeg kan jo også se, at 9000 egentlig er en afløser for
7500....