Går det galt, så bare fortsæt....
Fra : Susan Nilsson

Dato : 26-03-03 19:33

Hej.
Er der nogen der ved om der overhovedet er hold i den påstand med at kroppen
kun er i stand til at optage et vist antal kalorier på en dag?
Altså hvis man er faldet hårdt i vandet, så kan man ligeså godt bare sige
f*** det og så bare æde det man vil resten af den dag....

Jeg har selv svært ved at tro at det kan passe, men jeg har fået det fortalt
så mange gange, at jeg har brugt det en hel del gange til at give mig selv
"god samvittighed" overfor alt det skidt jeg hælder i hovedet på sådan en
nedtursdag.

Masser af hilsner
Susan

Fra : Therese

Dato : 26-03-03 20:07

"Susan Nilsson" skrev
> Altså hvis man er faldet hårdt i vandet, så kan man ligeså godt bare sige
> f*** det og så bare æde det man vil resten af den dag....

Det ville i hvert tilfælde være en fantastisk undskyldning for mig, når jeg
er kommet til at spise én flødekage. Så kan jeg jo lige så godt spise de
sidste tre også

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-03-03 20:42

Therese wrote:

> [...]
> er kommet til at spise én flødekage. Så kan jeg jo lige så godt spise de

Et lille slanketip: Blend flødekagemassen i en blender. Smør massen
direkte på lårene.

Og man taber det i samme øjeblik man går i bad.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : John Sahl

Dato : 26-03-03 21:14

Carsten Riis wrote:
> Et lille slanketip: Blend flødekagemassen i en blender. Smør massen
> direkte på lårene.
>
> Og man taber det i samme øjeblik man går i bad.

Hvad med den stakkels kæreste som slikker det af? ,-)

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-03-03 21:53

John Sahl wrote:

> Hvad med den stakkels kæreste som slikker det af? ,-)

Så tager hun jo på, men det er jo som man har lyst til.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-03-03 02:51

Susan Nilsson wrote:
> Hej.

Selv hej

> Er der nogen der ved om der overhovedet er hold i den påstand med at kroppen
> kun er i stand til at optage et vist antal kalorier på en dag?

Selvfølgelig kan tarmen ikke optage et *ubegrænset* altal kalorier på
en dag. Men jeg vil gætte, og det er et rimeligt kvalificeret gæt, på
at kroppen kan optage flere gange det antal kalorier som en
almindeligt aktiv person forbrænder. Hvis du f.eks. forbrænder 2.5
million kalorier om dagen, så kan din krop måske optage 3-4 millioner
kalorier fra tyndtarmen, hvis der er så meget "mad" i den. Sikkert
endda mere.

En anden måde at set det på: En skovhugger forbrænder lidt over 4
millioner kalorier per dag. Selv om han er en mand, så er hans tarm
helt sikkert ikke 50% længere end din, men kun en *smule* længere. Så
du kan også optage 4 millioner kalorier om dagen, hvis du spiser
meget. Sikkert endda mere, hvis det skulle være.

> Altså hvis man er faldet hårdt i vandet, så kan man ligeså godt bare sige
> f*** det og så bare æde det man vil resten af den dag....

Du må gerne sige slemme ord, men du skal holde op med at spise når du
tager dig selv i at grovæde, for det sætter sig alt sammen!

> Jeg har selv svært ved at tro at det kan passe, men jeg har fået det fortalt
> så mange gange, at jeg har brugt det en hel del gange til at give mig selv

En ting bliver *ikke* rigtig, bare fordi et overvældende flertal af
befolkningen går rundt og tror på den.

> "god samvittighed" overfor alt det skidt jeg hælder i hovedet på sådan en
> nedtursdag.

Jeg er ret sikker på, at din krop godt kan optage meget mere end du,
med en almindelig 21. århundrede livsstil, har brug for. Husk på at
den er indrettet til en livsstil, hvor der i perioder er stor
fødeknaphed, mens der i andre perioder er overflod af føde.

--
Peter Knutsen

Fra : Frederiksen

Dato : 28-03-03 07:28

> Så
> du kan også optage 4 millioner kalorier om dagen, hvis du spiser
> meget. Sikkert endda mere, hvis det skulle være.

Kunne vi ikke lokke dig til at bruge samme enhed som os andre, når du
skriver herinde?

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-03-03 18:56

Frederiksen wrote:

> Kunne vi ikke lokke dig til at bruge samme enhed som os andre, når du
> skriver herinde?

Joule? BTUs? Sekundwatt? Noget helt fjerde?

--
Peter Knutsen

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-03-03 19:48

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Kunne vi ikke lokke dig til at bruge samme enhed som os andre, når du
> skriver herinde?

Peter bruger såmænd bare basisenheden uden præfix, hvilket er helt korrekt.
Egentlig burde alle bruge Joule, da det er SI enheden for energi...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Jørgen Hess

Dato : 28-03-03 15:18

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Selv hej

I en udsendelse om nogle kvinder der vandrede tværs over Grønland.
Fortalte deltagerne at kvinder kan have lidt problemer i polarkulden.

En mand skulle kunne fordøje op til 6000 kcl / 6000000 cl på en dag.
Hvilket er i nærheden af hvad der forbrændes om dagen.

En kvinde skulle kunne fordøje op til 4500 kcl / 4500000 cl på en dag.

Hvilket for kvinderne var et problem fordi kvinder næsten forbrænder
lige så mange kalorier som mænd under disse ekstreme forhold; men ikke
kan spise den høje mængde kalorier for at holde trit med
forbrændingen.

mvh
Jørgen