register_globals
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 26-03-03 18:14

Hej

Jeg har skiftet webhotel til starthotel. Her er register globals desværre
default, hvilket jeg ønsker disabled. Jeg har på php.net læst, at dette ikke
kan gøres ved ini_set, men i stedet med en .htaccess-fil. Citat: "Although,
you can use .htaccess if your host allows it as described above. An example
..htaccess entry: php_flag register_globals on."

Ok, har aldrig brugt htaccess før. Hvad skal jeg skrive i .htaccess (som jeg
formoder blot skal lægges i samme som php-filerne)

På forhånd tak for hjælpen.
/Jeppe

Fra : kim

Dato : 26-03-03 19:12

> Ok, har aldrig brugt htaccess før. Hvad skal jeg skrive i .htaccess (som
> jeg formoder blot skal lægges i samme som php-filerne)
php_value register_globals off
mvh
Kim

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 26-03-03 20:35

> php_value register_globals off

Hmm ... skal der ikke stå andet i filen?

Jeg får fejl: http://jhv.dk/

/Jeppe

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-03-03 20:49

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, kim wrote:

> php_value register_globals off

Mon ikke det skal være:

php_flag register_globals of

I stedet?

The sooner you fall behind,
the more time you'll have to catch up. - Steven Wright

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 26-03-03 21:47

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote in news:eqc9l-jg2.ln1@zaphod.local:

> Mon ikke det skal være:
>
> php_flag register_globals of

Der er to f'er i "off", Jonas
Og du har endda amerikanske forbindelser... tsk tsk tsk

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-03-03 11:44

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, Andreas wrote:

> Der er to f'er i "off", Jonas
> Og du har endda amerikanske forbindelser... tsk tsk tsk

Jamen jeg rettede det da også, bare ikke lige så hurtigt som du opdage

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-03-03 11:48

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, Jonas wrote:

> Jamen jeg rettede det da også, bare ikke lige så hurtigt som du opdage
> det (;

Jeg kan bare ikke få det tatsatru til at makke ret i disse dage.

Sorry, no quote today.

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-03-03 21:23

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, Jonas Voss wrote:

> php_flag register_globals off

Naturligvis. (:

IP: We all do.

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 27-03-03 09:11

Jeg får samme fejl, Jonas

/Jeppe

Fra : Jonas Voss

Dato : 27-03-03 11:47

In dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, Jeppe wrote:

> Jeg får samme fejl, Jonas

Er du sikker på, at du har lov til at anvende .htaccess-filer hos
starthotel?

"If there's anything more important than my ego,
I want it caught and shot now."

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-03-03 22:43

"Jeppe Vesterbæk" <mail@-----fjern-----jhv.dk> skrev..."

> Ok, har aldrig brugt htaccess før. Hvad skal jeg skrive i .htaccess (som
jeg
> formoder blot skal lægges i samme som php-filerne)

Jeg har med success brugt en .htaccess fil i roden af mit webhotel, med
netop
php_value register_globals off

Hvis det ikke virker kan det vist nok skyldes at du ikke har nogen
rettigheder til at ændre de indstillinger "statisk" hvad du jo nærmest gør
med en .htaccess ... det er svjv allowoverride der skal være sat til all
eller options i <virtualhost> containeren på dit webhotel, herom bliver du
jo nød til at kontakte hosten!

mvh

Peter Farsinsen