tlf låst af arbejdsgiver
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-03-03 12:31

hej med jer
jeg har været så dum at indgå et væddemål med min arbejdsgiver og han skal
ned med nakken så han giver kage problem er flg:
telefonen (nokia3310) er låst så man kun kan ringe til nogle forud bestemte
numre. er der nogle muligheder for at få den lås låst op så den virker
normalt
han påstår at det er tdc der har låst nummeret så det hjælper ikke at rode
ved tlf/simkort. mvh Jørgen

Fra : Fischer

Dato : 26-03-03 12:40

> [...]
> normalt
> han påstår at det er tdc der har låst nummeret så det hjælper ikke at rode

Jeg vil tro at spærringen ligger i telefonnummeret - altså SIM-kortet.
Hvis det er korrekt (prøv at flyt SIM-kortet over i en anden telefon), så
skal man have PIN2 (PUK2) for at ophæve den spærring.
Hvis TDC ikke har givet jer PIN2-koden (evt. fordi spærringen er en del af
aftalen), så kan du godt glemme at låse den op ...... og i stedet smutte en
tur til bageren.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-03-03 17:31

"Jørgen Nielsen" <dsl70060@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> telefonen (nokia3310) er låst så man kun kan ringe til nogle
> forud bestemte numre. er der nogle muligheder for at få den lås

Man kan vel klare det meste via et datakabel :)

> han påstår at det er tdc der har låst nummeret så det hjælper
> ikke at rode ved tlf/simkort.

Hvis det er TDC kan det være en del af en aftale - og så kan det være
meget dumt at rode med det.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Johnny Damkjær Rasmu~

Dato : 26-03-03 22:33

"Jørgen Nielsen" <dsl70060@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt
> han påstår at det er tdc der har låst nummeret så det hjælper ikke at rode

Jeg vil vædde en syg moster på at dette er kontrolleret, hverken på SIM
eller telefon,
men i TDCs netværk på en IN-platform. Hver gang du foretager et udgående
kald, vil dit
kald blive videresendt fra mobilcentralen til IN-platformen hvor der
foretages en call screening,
nummer analyse, for at se om du har lov til at foretage kaldet eller ej.

Efter hvad jeg ved, er det en service der tilbydes af alle 4
netværksoperatører ;)

/Johnny

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-03-03 16:25

Johnny Damkjær Rasmussen skrev:

>Jeg vil vædde en syg moster på at dette er kontrolleret, hverken på SIM
>eller telefon,
>men i TDCs netværk på en IN-platform.

Hvorfor?

Det kan snildt lade sig gøre at ligge disse spærringer i SIM-kortet,
og så kan arbejdsgiveren (eller andre der kender PIN2-koden) selv gå
ind og ændre i opsætnigen som han lyster.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.