/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Vi har mistet 2 killinger :-(
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 25-03-03 20:33

Pu ha, så skete det der ikke måtte ske

Putte har lagt 2 af sine killinger ihjel, jeg kiggede til dem kl.19 og da
Claus kiggede til dem kl.19.45 var Ghost og Goliath døde, de lå mast under
hende, det er næsten ikke til at bære længere, det er hårdt da de jo var
sunde og raske killinger, med en lang fremtid, men sådan gik det desværre
ikke

Nu er jeg jo så nervøs for hun skal ligge sigpå de andre 3, hvad skal jeg
dog gøre ?

MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger Tilsalg
www.sacala.dk



 
 
Helle (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 25-03-03 20:57


"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message
news:3e80aed5$0$24616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Pu ha, så skete det der ikke måtte ske
>
> Putte har lagt 2 af sine killinger ihjel, jeg kiggede til dem kl.19 og da
> Claus kiggede til dem kl.19.45 var Ghost og Goliath døde, de lå mast under
> hende, det er næsten ikke til at bære længere, det er hårdt da de jo var
> sunde og raske killinger, med en lang fremtid, men sådan gik det desværre
> ikke
>
> Nu er jeg jo så nervøs for hun skal ligge sigpå de andre 3, hvad skal jeg
> dog gøre ?
>
> MVH
> Gitte
> DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger Tilsalg
> www.sacala.dk
>
>

Kære Gitte.

Som jeg sagde til dig, på icq, så er det dybt urimeligt at I skal rammes af
alle de uheld lige for tiden! Hvor er retfærdigheden henne? hvorfor skal I
lige rammes så hårdt nu? Jeg kan godt forstå at du er dybt ulykkelig og ked
af det og jeg ville ønske, at der var noget som jeg kunne gøre. Sig til,
hvis der er.
At killingerne er syge og dør, er én ting - det var det bedste for dem men
at moderen direkte ligger dem ihjel er rædselsfuldt. Jeg forstår godt din
bekymring for, om hun måske vil ligge sig på de andre også...

Tror du, at kassen er for lille? ellers ved jeg sørme ikke hvad I kan
gøre...
Ville ønske at jeg kunne give dig en stor krammer.
Laden tiden hele de sorgfulde sår.

Mvh Helle



Denise (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 25-03-03 21:33


"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e80aed5$0$24616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Pu ha, så skete det der ikke måtte ske
>
> Putte har lagt 2 af sine killinger ihjel, jeg kiggede til dem kl.19 og da
> Claus kiggede til dem kl.19.45 var Ghost og Goliath døde, de lå mast under
> hende, det er næsten ikke til at bære længere, det er hårdt da de jo var
> sunde og raske killinger, med en lang fremtid, men sådan gik det desværre
> ikke
>
> Nu er jeg jo så nervøs for hun skal ligge sigpå de andre 3, hvad skal jeg
> dog gøre ?
>
> MVH
> Gitte
> DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger Tilsalg
> www.sacala.dk


Åh Gitte, hvor er der dog forfærdeligt. Har desværre ikke meget forstand på
killinger, håber nogle af de andre opdrættere kan vejlede.
Trøstende hilsner Denise



Freedom (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Freedom


Dato : 25-03-03 22:40


> Putte har lagt 2 af sine killinger ihjel, jeg kiggede til dem kl.19 og da
> Claus kiggede til dem kl.19.45 var Ghost og Goliath døde, de lå mast under
> hende, det er næsten ikke til at bære længere, det er hårdt da de jo var
> sunde og raske killinger, med en lang fremtid, men sådan gik det desværre
> ikke
>
> Nu er jeg jo så nervøs for hun skal ligge sigpå de andre 3, hvad skal jeg
> dog gøre ?
>
> MVH
> Gitte
> DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger Tilsalg
> www.sacala.dk

Gitte det gør mig ondt;(

Jeg ved ikke så meget om killinger men har haft en del hvalpe, vores
hvalpefødekasse er lavet med en rand i midten rundt omkring så hvalpene
ligger sig der og bliver derfor ikke mast, var det noiget man også kunne
bruge i en killingefødekasse?

Iben


Ida (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Ida


Dato : 25-03-03 23:15



--
"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e80ccc6$0$24711$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Jeg ved ikke så meget om killinger men har haft en del hvalpe, vores
> hvalpefødekasse er lavet med en rand i midten rundt omkring så hvalpene
> ligger sig der og bliver derfor ikke mast, var det noiget man også kunne
> bruge i en killingefødekasse?
>
> Iben


Først og fremmest et varmt kram til dig Gitte, håber det kan trøste bare en
smule :-/

Og Iben, det lyder interessant, men kunne du skære det lidt ud i pap for mig
? Hvordan er systemet, har du evt et billede ?
Hvis det kan hjælpe ved hvalpe, så er der en chance for, at det også er en
idé, der kan føres videre til katteverdenen og være med til at bringe
antallet af killinger, der bliver ligget ihjel, ned.

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk



Gitte S. Eriksen (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 26-03-03 06:55

hejsa

Ja, vil gerne også høre mere om den fødekasse, da vi i nat efter flere
forsøg med at lægge killingerne til Kirsi og ellers holde godt øje med dem,
lagde Putte sig oven på Gandalf som ikke klarede det, så nu aner jeg bare
ikke mere hvad vi skal gøre, jeg har været ågen de første 50 gange i nat når
de pep for at få hende til at flytte sig lidt fra dem, da hun lagde på dem,
men trods det har hun lagt sig på Gandalf uden jeg har hørt det

MVH
Gitte
"Ida" <corkycoon@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b5qki2$pcg$1@sunsite.dk...
>
>
> --
> "Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e80ccc6$0$24711$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > Jeg ved ikke så meget om killinger men har haft en del hvalpe, vores
> > hvalpefødekasse er lavet med en rand i midten rundt omkring så hvalpene
> > ligger sig der og bliver derfor ikke mast, var det noiget man også kunne
> > bruge i en killingefødekasse?
> >
> > Iben
>
>
> Først og fremmest et varmt kram til dig Gitte, håber det kan trøste bare
en
> smule :-/
>
> Og Iben, det lyder interessant, men kunne du skære det lidt ud i pap for
mig
> ? Hvordan er systemet, har du evt et billede ?
> Hvis det kan hjælpe ved hvalpe, så er der en chance for, at det også er en
> idé, der kan føres videre til katteverdenen og være med til at bringe
> antallet af killinger, der bliver ligget ihjel, ned.
>
> Ida
>
> DK CorkyCoon
> www.maine-coons.dk
>
>



Trine A. (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Trine A.


Dato : 26-03-03 09:02


"Gitte S. Eriksen wrote
Ja, vil gerne også høre mere om den fødekasse, da vi i nat efter flere
> forsøg med at lægge killingerne til Kirsi og ellers holde godt øje med
dem,
> lagde Putte sig oven på Gandalf som ikke klarede det, så nu aner jeg bare
> ikke mere hvad vi skal gøre, jeg har været ågen de første 50 gange i nat
når
> de pep for at få hende til at flytte sig lidt fra dem, da hun lagde på
dem,
> men trods det har hun lagt sig på Gandalf uden jeg har hørt det


Åhh Nej!! Ikke igen...

Puha Gitte, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige Sidder her med en kæmpe
klump i maven

Jeg føler virkelig med dig!! Stort kram herfra!!!

--
Hilsen
Trine



Freedom (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Freedom


Dato : 26-03-03 09:52

> Ja, vil gerne også høre mere om den fødekasse, da vi i nat efter flere
> forsøg med at lægge killingerne til Kirsi og ellers holde godt øje med
dem,
> lagde Putte sig oven på Gandalf som ikke klarede det, så nu aner jeg bare
> ikke mere hvad vi skal gøre, jeg har været ågen de første 50 gange i nat
når
> de pep for at få hende til at flytte sig lidt fra dem, da hun lagde på
dem,
> men trods det har hun lagt sig på Gandalf uden jeg har hørt det
>
> MVH
> Gitte

Hej Gitte, nu skal du høre, jeg har selv bygget en, man laver først en
kasse, som er passende så hunden/katten kan strække sig men heller ikke for
stor, passende...?? kan være svært, men...derefter køber du nogle lister som
du montere langs kanten inden i fødekassen. Kanten skal være så bred så der
lige er plads til en killing kan ligge der og den skal ikke være højre end
at moderen ikke kan komme under listen når hun ligger op af siden, jeg har
ikke noget billede, men jeg kan tage et af min føde kasse men det bliver
ikke i denne uge, du kan læse om den i bogen "min hund skal have hvalpe"
Jeg har fisket så mange hvalpe op inden under moren i denne rand, så den
virker godt på hvalpe, sopm sgat ved jeg ikke om det virker på killinger,
men hvorfor skulle det ikke det?

Iben


Elwarth (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Elwarth


Dato : 26-03-03 14:39

Hej Gitte
Jeg har desværre ikke nogle løsningsforslag, men jeg vil bare sige, at jeg
har forfærdeligt ondt af dig.
Held og lykke med resten af killingerne.

Trøstehilsner
Dorthe



Benedikte Skibsted A~ (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Benedikte Skibsted A~


Dato : 26-03-03 17:30


"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message
news:3e81409b$0$52117$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> hejsa
>
> Ja, vil gerne også høre mere om den fødekasse, da vi i nat efter flere
> forsøg med at lægge killingerne til Kirsi og ellers holde godt øje med
dem,
> lagde Putte sig oven på Gandalf som ikke klarede det, så nu aner jeg bare
> ikke mere hvad vi skal gøre, jeg har været ågen de første 50 gange i nat
når
> de pep for at få hende til at flytte sig lidt fra dem, da hun lagde på
dem,
> men trods det har hun lagt sig på Gandalf uden jeg har hørt det


Hej Gitte,

Mere urimeligt bliver det ikke, end når man pludselig mister sunde og raske
killinger.

Du efterlyste billeder af en fødekasse.
Det kan se ud som på disse billeder (kig under første uge)
http://home8.inet.tele.dk/hannes/album/index.html

Stængerne skal være hævet så meget fra kassens bund at ungerne kan komme ind
under stængerne (husk der skal være plads til tæpper), mens moderens ryg er
for bred til at komme derind. Desuden har en del opdrættere af hunde
erfaring med at, tæpperne ikke skal ligge løse, da hvalpene så kan blive
viklet ind i disse, og derfor ikke kan komme væk hvis moderen lægger sig på
dem. Tror det måske kan være det samme med katte og killinger.

Håber de to sidste klarer skærene.

Mange hilsner
-Benedikte



Martin Petersen (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 26-03-03 20:43

"Benedikte Skibsted Als" <als@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:b5sji9$h8g$1@sunsite.dk...
>
> Du efterlyste billeder af en fødekasse.
> Det kan se ud som på disse billeder (kig under første uge)
> http://home8.inet.tele.dk/hannes/album/index.html

Man får helt lyst til en hund... Hold k.... hvor er de kære!

- Martin



Freedom (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Freedom


Dato : 26-03-03 22:08

> Du efterlyste billeder af en fødekasse.
> Det kan se ud som på disse billeder (kig under første uge)
> http://home8.inet.tele.dk/hannes/album/index.html
>
> Stængerne skal være hævet så meget fra kassens bund at ungerne kan komme
ind
> under stængerne (husk der skal være plads til tæpper), mens moderens ryg
er
> for bred til at komme derind. Desuden har en del opdrættere af hunde
> erfaring med at, tæpperne ikke skal ligge løse, da hvalpene så kan blive
> viklet ind i disse, og derfor ikke kan komme væk hvis moderen lægger sig

> dem. Tror det måske kan være det samme med katte og killinger.
>
> Håber de to sidste klarer skærene.
>
> Mange hilsner
> -Benedikte

Benedikte, det er netop sådan min er lavet, men jeg havde en gammel en den
var med stænger som sidder ind til kanten, men denne er super;) TAK!

Iben


Kate (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 26-03-03 20:52

Åh Gitte,

Jeg blev så glad da jeg så din killinge-post. 5 små, skønt, men hvor er
det dog trist at nogle af dem skulle få så kort en tid. Føler virkeligt
med jer, i er bare for hård ramt.

Håber at det går godt nu hvor du har byttet rundt på killingerne.

Stort trøstekram,

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Birgitte (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 26-03-03 09:10


"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e80aed5$0$24616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Pu ha, så skete det der ikke måtte ske
> Putte har lagt 2 af sine killinger ihjel, jeg kiggede til dem kl.19 og da
> Claus kiggede til dem kl.19.45 var Ghost og Goliath døde, de lå mast under
> hende, det er næsten ikke til at bære længere, det er hårdt da de jo var
> sunde og raske killinger, med en lang fremtid, men sådan gik det desværre
> ikke
> Nu er jeg jo så nervøs for hun skal ligge sigpå de andre 3, hvad skal jeg
> dog gøre ?
> MVH
> Gitte
> DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger Tilsalg
> www.sacala.dk

Hej Gitte
Ihhh altså..........
Det gør mig ondt at høre, men desværre kan det ske at en missemor kommer til
at lægge sine killinger ihjel, især hvis hun er førstegangsfødende, eller
hvis hun er lidt stresset.
Sørg for at hun får den absolutte ro.
Husk også, at underlaget ikke må være for blødt, da hun så ikke vil kunne
mærke, om hun ligger på en killing.
Varme hilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk





Gitte S. Eriksen (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 26-03-03 10:26

Hejsa

lige en lille opdate her fra.

putte ligger nu med Kirsis ene store killing og det går fint, mens Kirsi så
ligger med en af sine egen og Putte´s to små så håber det nu går.

MVH
Gitte
"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
news:b5rn7l$t1g$1@sunsite.dk...
>
> "Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e80aed5$0$24616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Pu ha, så skete det der ikke måtte ske
> > Putte har lagt 2 af sine killinger ihjel, jeg kiggede til dem kl.19 og
da
> > Claus kiggede til dem kl.19.45 var Ghost og Goliath døde, de lå mast
under
> > hende, det er næsten ikke til at bære længere, det er hårdt da de jo var
> > sunde og raske killinger, med en lang fremtid, men sådan gik det
desværre
> > ikke
> > Nu er jeg jo så nervøs for hun skal ligge sigpå de andre 3, hvad skal
jeg
> > dog gøre ?
> > MVH
> > Gitte
> > DK Sacala´s Norske Skovkatte - Killinger Tilsalg
> > www.sacala.dk
>
> Hej Gitte
> Ihhh altså..........
> Det gør mig ondt at høre, men desværre kan det ske at en missemor kommer
til
> at lægge sine killinger ihjel, især hvis hun er førstegangsfødende, eller
> hvis hun er lidt stresset.
> Sørg for at hun får den absolutte ro.
> Husk også, at underlaget ikke må være for blødt, da hun så ikke vil kunne
> mærke, om hun ligger på en killing.
> Varme hilsner fra Birgitte
> www.truetrust.dk
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste