Farvel til Sofie ;-(
Fra : Kate

Dato : 25-03-03 18:31

Ja, så skete det værste
Jeg har gennem nogen tid følt at Sofie havde problemer, først med
Lante, siden med Mowgli og i den tid har hun tabt sig alt for meget.
Jeg har egentligt tilskrevet det stress over drengenes fremfærd, men i
weekenden skete der helt klart noget i forbindelse med spisningen, som
om hun måske knækkede en tand.
Min egen dyrlæge var desværre ikke at træffe så jeg ringede et andet
sted hen, hvor dyrlægen fik beroliget mig og sagde jeg skulle gi' Sofie
vådmad og holde øje med hende weekenden over. I går aftes da jeg kom
hjem kunne jeg godt se at hun var generet ved munden, så i dag gik jeg
til dyrlægen med hende.
Han blev straks bekymret over hendes udseende og vi talte om at hun var
for tynd. Han tog røntgen og det nedslående resultat var at hendes kæbe
var nærmest ædt op af kræft.
Selvom jeg blev rigtigt godt ked af det, så var jeg ikke i tvivl. Min
pige skulle ikke lide, så hun fik fred inden hun vågnet af den
beroligende sprøjte hun havde fået til røntgen.

Jeg må lige nu trøste mig med at hun har haft næsten 13 gode år hos
mig, men åhh hvor er det hård alligevel. Jeg kommer virkeligt til at
savne hende.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-03-03 18:36

In article <3e809238$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

> Jeg må lige nu trøste mig med at hun har haft næsten 13 gode år hos
> mig, men åhh hvor er det hård alligevel. Jeg kommer virkeligt til at
> savne hende.

Årh Kate

Det gør mig ondt! Men selvfølgelig var der ikke andet at gøre... godt
du har resten af rødderne til at trøste dig.

Knus og varme tanker fra Amager...

Fra : Elwarth

Dato : 25-03-03 18:48

Kate skrev:
> Ja, så skete det værste

Åh nej, sikke en dårlig nyhed.
Føler med dig.

Trøstehilsner
Dorthe

Fra : Birgitte

Dato : 25-03-03 18:51

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg må lige nu trøste mig med at hun har haft næsten 13 gode år hos
> mig, men åhh hvor er det hård alligevel. Jeg kommer virkeligt til at

Hej Kate
Ihhh jeg føler med dig....men 13 år det er altså meget, og jeg er ikke et
sekund i tvivl om, at du har haft *masser* af hyggestunder sammen med Sofie.
Vær du stolt over den lange tid i har haft sammen, det beviser jo i sig selv
hvor godt et kattehjem Sofie har boet i.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-03-03 18:52

Hej Kate

Masser af trøste-kram herfra, det er næsten ligesom
at blive amputeret, når man skal sige farvel til en der
har været en del af ens liv så længe.

knus
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats.

Fra : Trine Piltoft

Dato : 25-03-03 18:49

Hej Kate!

Sikke trist at høre - kan godt forstå du synes det er hårdt lige nu.
Håber du kan trøste dig med at Sofie har haft et langt og godt katteliv hos
dig, og hun sikkert har det bedre nu end hun har haft i et stykke tid.

Medfølende hilsner fra
Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 25-03-03 18:59

On 25 Mar 2003 17:30:33 GMT, Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote:

>Jeg må lige nu trøste mig med at hun har haft næsten 13 gode år hos
>mig, men åhh hvor er det hård alligevel. Jeg kommer virkeligt til at
>savne hende.

   *Knuus* Tænk på de 13 gode år =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 25-03-03 19:29

Hej Kate

Hvor gør det mig ondt at høre, men du ved jo også selv, at du traf den
eneste rigtige beslutning for hende. Men savnet er selvfølgelig det samme,
husk nu alle de skønne år og gode oplevelser!

Trøstekram til dig og drengene!

MVH Mette

Fra : goofy

Dato : 25-03-03 19:31

Hej Kate
Vi føler med dig, og tænk på at Sofie har haft et langt godt liv.

Sonja & Steen Vinbæk

Fra : Ragna

Dato : 25-03-03 20:08

Hej Kate!
Hvor er det trist at høre.Det er hårdt at miste en, der har været en del af
familien i så mange år.

Mange trøstende hilsener fra Ragna

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 25-03-03 20:41

Hej

Vi føler med dig, godt hun nu har fået fred, det var helt sikkert den
rigtige beslutning.

Glæd dig over I havde hende de 13 gode år.

MVH
Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-03-03 20:45

Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk> writes:

> Ja, så skete det værste

Kan man roligt kalde det...*snøft* :tåre:

> Jeg må lige nu trøste mig med at hun har haft næsten 13 gode år hos
> mig, men åhh hvor er det hård alligevel. Jeg kommer virkeligt til at
> savne hende.

Jae det er en trøst at i har haft så mange gode år sammen. Kommer til
at savne at høre om hendes fornærmede miner til drengenes
spilopper..:-:(::O

Føler med dig, for 13 år er lang tid at bo sammen og så lige med ét
ikke mere... Efter så mange år er det som at få revet en stor del af
sig selv væk...

Melissa sender et meget stort trøstespinbrum

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-03-03 21:03

Åh nej dog !
Stakkels dig.......
Og så så pludseligt
Jeg føler med dig, men gudskelov, at det da blev opdaget
nu.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Denise

Dato : 25-03-03 21:20

Åh Kate, jeg kan slet ikke finde ord. Ved selv hvor slemt det er at miste en
gammel ven. Godt du har nogle andre misser til at trøste dig lidt.
Trøstende hilsner Denise

Fra : skingur

Dato : 25-03-03 21:53

Det var trist. Jeg føler med dig.
Kærlige hilsener, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann K.

Dato : 25-03-03 22:56

Hej Kate.
Føler virkelig med dig!!!
Masser af tanker og et stort kram til dig...
Ann og Jan

Fra : Ida

Dato : 25-03-03 23:16

Også et stort varmt og trøstende kram herfra ;-(

Ida

--
DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Morten Skjershede

Dato : 25-03-03 23:44

Kære Kate

Det var en trist nyhed, men du gjorde det rette.
Selvfølgelig savner du Sofie, selvom du ved du har haft et langt liv sammen
med hende. Det er kun naturligt.
Det vigtigste er at hun ikke lider.

En stor trøstekrammer til dig
fra Ulrich & Morten
www.dk-yeoman.dk

Fra : Bente Jepsen

Dato : 26-03-03 08:39

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, så skete det værste

Hej Kate.

Også stort trøsteknus fra mig.
Jeg kan forestille mig, at du har fået et stort chok over at få at vide hun
var så syg, uden at du havde opdaget det, men så er det jo med katte,
desværre, for man kan let komme for sent med noget.

Håber de 3 drenge kan trøste dig , så du er lidt mindre ked af det.

Knus
Bente

Fra : Kate

Dato : 26-03-03 17:07

Tak allesammen for jeres trøstende ord.
Jeg ved med mig selv at det var det rigtige for Sofie, hun havde det jo
ikke godt, at det så var så galt kom bag på mig trods alt.
Det er svært at komme hjem og der "kun" står 3 ved døren og i nat måtte
jeg sove alene. Sofie plejer at sove ved siden af min hovedpude i
hjørnet og det er sjældent hun ikke har gjort det.

Sofie kom lidt skævt ind i mit liv, hvis man kan udtrykke det sådan.
Jeg havde fået en killing et dårligt sted fra, desværre så dårligt at
han blev aflivet få måneder gammel.
Dyrlægen der aflivede ham sagde til min stedfar at jeg kunne hente en
killing hos dem hvis jeg ville. Efter et par dages betænkningstid
besluttede "jo, jeg ville gerne ha' en anden kat".
Så jeg fik overtalt min mor til at hente mig og køre ned til dyrlægen.
Her sad Johan og Sofie. Jeg valgte Johan, eller måske valgte han mig,
han kom hen til mig mens Sofie stod i baggrunden og kiggede på. På
forespørgelse fra min mor om Sofies skæbne hvis jeg kun tog Johan, var
svaret "så bliver hun aflivet". Nå, så havde min mor jo egentligt taget
belutningen for mig.
Hjem kom de to og mens de var killinger sloges de og legede og sov ofte
sammen. Da hun blev steriliseret blev hun stort set voksen i et hug, 9
mdr. gammel, hvor Johan stadig er en dreng.
Sofie har altid været meget nervøst anlagt og ikke den kat som gik i
kødet på fremmede, men hun var min kat og jeg havde et tæt forhold til
hende, jeg vidste jo hvordan hun skulle tages. Hendes personlighed var
jo stor og hun vidste hvad hun ikke ville finde sig i, alligevel kunne
jeg gøre alt ved hende uden at hun andet end mivede, aldrig klør og
tænder overfor mig.

Selvom jeg er ked af det og savner hende så mindes jeg også hvor dejlig
hun var og jeg synes vi har haft det godt sammen i de næsten 13 år vi
trods alt nåede at få sammen. Man kunne jo altdi bruge flere år, men
jeg er priviligeret over at ha' kendt hende.

Og, ja i har ret i at jeg kan glædes over de 3 drenge, som ikke savner
hende men helt klart kan mærke at jeg er ked af det og har været meget
opmærksom på mig.

Fra : Pia J

Dato : 26-03-03 19:24

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote in message
> [...]
> jeg sove alene. Sofie plejer at sove ved siden af min hovedpude i
> hjørnet og det er sjældent hun ikke har gjort det.

Det er rart med så mange minder - og en dag får du måske en ny pudeputtemis
nu hvor Sofie ikke længere kan blive ked af alle de varyler du kommer
slæbende med...

:Pia

Fra : Kate

Dato : 26-03-03 22:07

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Det er rart med så mange minder - og en dag får du måske en ny
> pudeputtemis nu hvor Sofie ikke længere kan blive ked af alle de
> varyler du kommer slæbende med...

Jeg tror faktisk godt at Lante kunne udvikle sig i den retning og vil
bestemt ikke afvise ham hvis han gør

Jo, der er rigtigt mange gode minder med årene med Sofie og også
Oliwer, som jo døde for 2 år siden. Og det er det der gør at jeg under
alle omstændigheder aldrig bliver dyrefri.
Jeg har et motto der hedder at de glæder jeg har af at have dyr opvejer
langt sorgen over at miste dem, og det er nok det jeg klamrer til lige
ovenpå at miste et dyr og så faktisk også at tale om det.
Jeg kan jo huske en masse ting med Sofie, det meste involverer Johan
fordi de jo altid har været sammen, så jeg burde tage mig sammen til at
få lavet den nye hjemmeside som jeg købte domæne til for et år siden.

Fra : Pia J

Dato : 26-03-03 22:10

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote in message news:3e821682$0$142

> fordi de jo altid har været sammen, så jeg burde tage mig sammen til at
> få lavet den nye hjemmeside som jeg købte domæne til for et år siden.

Det lyder da som en god ide, sagde hun med sort samvittighed...

:Pia og Felix og Hannibal som gerne vil konkurrere om titlen "de lækreste,
blødeste, sorte fusser"

Fra : dannebrog

Dato : 26-03-03 20:40

Åh, hvor er det synd for dig og hende. - Hun vil vente ved Regnbuebroen på
dig.

Der bliver forresten snart en ernorm trængsel ved den bro....

Kram og de bedste tanker fra

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Kate

Dato : 26-03-03 22:09

"dannebrog" <dannebrog@dk-yeoman.dk> wrote in

> Der bliver forresten snart en ernorm trængsel ved den bro....

Ja, det er da det værste ved det En god ting, hvis der er noget
godt at sige idenne situation er da, at Sofie i det mindste har haft et
langt og, bilder jeg mig ind, godt liv.

Fra : AEK

Dato : 26-03-03 20:55

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kate ,

åååh, det gør mig MEGET ondt på dine vegne.
Ved ikke , hvad jeg skal skrive. Det er så forfærdeligt, når vi skal miste
vore kære rødder.

Knus fra
Anya og alle rødderne.

Fra : Kate

Dato : 26-03-03 22:10

"AEK" <5678SLETTES@jubiipost.dk> wrote in news:b5t0hq$2c7u7n$1@ID-
119019.news.dfncis.de:

> åååh, det gør mig MEGET ondt på dine vegne.

Tak, Anya.

> Ved ikke , hvad jeg skal skrive.

Det kender jeg godt, men bare medfølelsen fra jer alle herinde varmer,
for her om alle steder ved jeg da at i forstår sorgen og ikke vrænger
på næsen af den.