printe i DXF format.
Fra : Lars

Dato : 25-03-03 15:13

Jeg har tit brug for at printe div tegninger ud for så senere og tage dem
ind i tegneprogram eller lign.
Der har jeg i de gode gamle dos dage plottet til HPGL for så senere og
konvertere tegningerne ind i f.eks. WP51.
Jeg vil meget gerne kunne printe i vector format, og meget gerne til DXF, da
de fleste tegneprogrammer kan læse det format.
Er der nogle af jer der har leget med det?
Jeg har kæmpet lidt med at installere en Hewlett-Packard HP-GL/2 Plotter og
printe til FILE, men det kører ikke som det skal, ellers også fumler jeg
bare.
Styresystem er W2K.

Lars

Fra : Lars R. Nielsen

Dato : 25-03-03 19:21

Hej

Prøv eventuelt "GhostScript/GhostView"

http://www.ghostgum.com.au/

Det hiver PostScript filer ( EPS, PDF osv ) ind og kan bl.a. gemme dem som
DXF.

Har selv brugt det engang imellem til Adobe Illustrator filer og PDF'FER.

Prøv eventuelt at definére en PS-printer og vælg at lade den udskrive til en
fil. ( du behøver ikke have en PS-printer )

Ind i GhostView med den og "Convert to Vector Format" og derefter DXF eller
HPGL

Det er lidt tricky, men virker godt nok

Og hvis der er nogen der kender en HPGL-driver ( free ! ) til W2K vil jeg da
også gerne høre .
Jeg har ledt højt og lavt, men synes ikke rigtigt der er noget fornuftigt
rundt omkring.

Mvh
Lars Nielsen