parabol til lysstofrør
Fra : Preben Møller

Dato : 25-03-03 00:39

jeg vil gerne konstruere en parabol til et lysstofrør for at få så meget
lys som muligt rettet nedad. Kan man tegne det i auto cad? Jeg bruger auto
cad 2000.
mvh Preben

---

Fra : foxdk

Dato : 25-03-03 08:45

Du kan tegn alt i AutoCAD man skal bare have tjek på det :)

Men når du snakker om lys er autocad ikke det bedst program men det kan
jeg ville bruge 3D studio Max :)

/fox

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Frølund

Dato : 25-03-03 14:43

Sæføli kan du det. Du skal bare finde en parabel-formel (evt. på nettet),
beregne punkterne og dernæst afsætte dem i Autocad (X,Y). Når nok punkter er
defineret, tegnes der buer imellem dem. Parabolen er den geometri der
reflekterer mest stråling, ud fra et givet brændpunkt.

Claus