mad??
Fra : Lars Hvidberg

Dato : 24-03-03 22:59

Hej

er der nogen som ved hvilke grønsager kroppen bruger mere energi på at
forbrænde end den får igen?

Mvh
Lars Hvidberg

Fra : Frederiksen

Dato : 25-03-03 07:52

> er der nogen som ved hvilke grønsager kroppen bruger mere energi på at
> forbrænde end den får igen?

Findes ikke.

Mvh Maria

--

- Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 25-03-03 11:31

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Et hårdkogt æg .......men det er bare ikke en grønsag

Fra : Frederiksen

Dato : 25-03-03 19:16

> Et hårdkogt æg .......men det er bare ikke en grønsag

Næ, og det forbrænder heller ikke flere kalorier end det indeholder

Mvh Maria

Fra : Carina

Dato : 25-03-03 11:20

"Lars Hvidberg

> er der nogen som ved hvilke grønsager kroppen bruger mere energi på at
> forbrænde end den får igen?

Selleri, uden jeg dog kan dokumentere noget

Carina

Fra : Lars Hvidberg

Dato : 25-03-03 16:34

Tak, for jeres svar.
jeg har ellers hørt om det.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 25-03-03 22:59

"Lars Hvidberg" <Admin@multipix.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> er der nogen som ved hvilke grønsager kroppen bruger mere energi på at
> forbrænde end den får igen?

Tjaeh noget af det eneste jeg kan huske fra mine fysiktimer i folkeskolen
var vores lærer sagde, at man i forbruger flere kalorier end man optager,
når man spiser en agurk.

Men om det er korrekt, skal jeg ikke kunne sige :)

> Mvh
> Lars Hvidberg

Katja

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 26-03-03 02:47

KatjaStrofen skrev:

>Tjaeh noget af det eneste jeg kan huske fra mine fysiktimer i folkeskolen
>var vores lærer sagde, at man i forbruger flere kalorier end man optager,
>når man spiser en agurk.

Kommer vel an på hvor meget man gumler på den - tygning må vel også
kræve noget energi.

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Faithless

Dato : 31-03-03 19:42

Jeg har læst lidt om, fødevare der indeholder negative kalorier, men ved
ikke om det er salgsgas (Kilde: fat-burner af Caroline M. Shreeve).

Hun illustrere det med en portion rosenkål giver af 50 kcal. men kroppen
bruger 75 kcal. på at forbrænde det, altså -25 kcal..