Første erfaringer med iTools...
Fra : Hammerhead

Dato : 20-03-01 09:01

Jeg har leget lidt med Apple's iTools...

iDisk - den primære attraktion, glædede jeg mig til, for at kunne
udveksle data med venner, og for at flytte data uden brug af floppies og
zip osv. En god ide, men...

Først og fremmest kræver den en Mac. Usmart. Folk køber ikke en Mac for
at få udmyge 20 MB diskplads på nettet. Desuden er der mange
alternativer som uden problemer fungerer med Windows PC'er. Duh, Apple,
Duh!

Sekundært, er adgangen til ens filer kluntet - det er ikke nemt at finde
sit public directory. Og ikke nemt for ens venner m.v.

Tertiært; Det er sløvt som bar pokker. Jeg har en ADSL som er herligt
meget hurtigere end min gamle modemforbindelse, men det tager stadigt et
ondt år at koble op til min iDIsk via Netværksbrowseren. Svartiderne fra
Apple er lange, og jeg har i forvejen ikek gode erfaringer med AFP,
APple' IP fil-delingsprotokol. Det er sløvt og ustabilt.

Når først overførslen til iDisken komemr igang, går det tjept nok, men
adgangen kan være ustabil. Jeg er i hvert fald blevet smidt af een gang
under en overførsel. Usmart.

iCards? Bruger jeg sjældent. Det er iøvrigt ikke lige det der inspirere
mig til at købe en Mac/synes oM Apple.

iReview? død og begravet. Sagde mig intet.

KidSafe? Mere censur og "passende" indhold på internettet? Nej tak,
Apple. Jeg skal nok selv finde ud af hvad der passer mig. Jeg HADER den
formynderiske attitude der ligger bag alle disse filtersystemer og
"approved lists".

email? Tja, det er sjovt med en mac-com mailadresse, og nemt at huske
for en selv, og vennerne, men igen, der er mange alternativer (både på
web og blandt i-netudbydere), og det er ikek det er tilskynder til køb
af en mac.

Homepage? Se email.

Så, hvad er min mening om iTools?

Kort sagt, det er unødvendigt. Apple skulle fokusere på hvad de gør
bedst - dvs. computere og styresystemer, og samtidigt spare lidt
netbåndbredde. Drop iTools.

Jeg har allerede bedt om at få min konto annuleret. Kom igen, Apple.

--
- Peter - titancity.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-03-01 12:04

On Tue, 20 Mar 2001 9:01:10 +0100, Hammerhead wrote
(in message <1eqk80z.rba4oh10zc3vN%root@NOSPAM.com>):

> [...]
> netbåndbredde. Drop iTools.
>
> Jeg har allerede bedt om at få min konto annuleret. Kom igen, Apple.

Det kan jeg altså ikke lade stå uimodsagt, Peter. Jeg synes iTools er
fremragende, det eneste irriterende er hastigheden, men du får det altså
gratis. Og det er nemt at uploade og downloade ting fra dit gratis 20 MB
space ved bare at trække hen på ikonet for din konto. OG ITOOLS er nu ikke
kun med eget mac.com, men også med smtp-server! Jeg synes, iCards er FEDE, og
deres hjemmeside er klar mac, nem at lave, nem at sætte op, fint udseende.
Det er synd, at ireviews måtte lukke, og hvis du havde børn ville du vide, at
Kidsafe måske er den eneste måde, små børn undgår at få smækket en s.........
p.. op i ansigtet på. That's allright, ellers kan du jo bare lade være med at
bruge det. Hvad er der, Peter, virker din Palm ikke eller hvad? (mis-und )

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Hammerhead

Dato : 21-03-01 13:14

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> Det kan jeg altså ikke lade stå uimodsagt, Peter. Jeg synes iTools er
> fremragende, det eneste irriterende er hastigheden, men du får det altså
> gratis.

Det er så rigtigt... men der er mange andre - også gratis alternativer,
som er væsentligt hurtigere. Jeg tror ikke det er fordi Apple's servere
er langsomme (tværtom) - det er AFP der er sløvt. :/

> [...]
> deres hjemmeside er klar mac, nem at lave, nem at sætte op, fint udseende.

Hm, ja... men hvor ofte bruger du iCards? Jeg har brugt det 2 gange
siden det kom ud, ok på det punkt er jeg ikke den vilde
fest-og-farver-abe.

> [...]
> bruge det. Hvad er der, Peter, virker din Palm ikke eller hvad? (mis-und )

Jo, min palme virker! :)

iReview - at APpel selv har lukket den bærer jo nok beskeden at det ikke
battede hso Apple, i fohold til de kræfter der blev lagt i. Hvad
anmeldte de egentlig? Mac-sites?

Mht. kidsafe - jheg har generelt averserioner overfor censur og deraf
afledte ting og dimser. Folk har ikek brug for at have skyklapper på,
når verden skal opdages. Det handicapper os som mennesker.

--
- Peter - titancity.com

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-03-01 16:13

Hammerhead <root@NOSPAM.com> wrote:

> [...]
> netbåndbredde. Drop iTools.
>
> Jeg har allerede bedt om at få min konto annuleret. Kom igen, Apple.

AFP filoverførslen til mac.com går for langsomt, men Apple tilbyder 20MB
reklamefri plads, det er en POP konto med tilhørende STMP server, det er
ikke alle steder der tilbyder det (selvom man dog hurtigt kunne finde en
open relay SMTPd, hvis det er det der mangler!). Apple skulle nok
investerer i hurtigere servere eller større båndbredde, hvad der så end
mangler.
Udmærket initiativ men med visse børnesygdomme.
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express